2007-10-08, 16:06
Medlem
Ignatius Is avatar
Jag förstår inte det här snacket. Det är ju IFK Göteborg som Gnaget möter. Jag har alltid haft en viss avsmak för AIK, det bör man ha, men i jämförelse med hur mycket jag hatar allt som kommer från Göteborg så är jag nästan lite förtjust i Gnaget. Hade jag valt mellan att ge IFK eller AIK guldet så hade det hamnat i Solna, alla gånger.
Citera
2007-10-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Jag förstår inte det här snacket. Det är ju IFK Göteborg som Gnaget möter. Jag har alltid haft en viss avsmak för AIK, det bör man ha, men i jämförelse med hur mycket jag hatar allt som kommer från Göteborg så är jag nästan lite förtjust i Gnaget. Hade jag valt mellan att ge IFK eller AIK guldet så hade det hamnat i Solna, alla gånger.

Jo men om du hade haft någon som helst koll hade du vetat att guldet inte kommer hamna i Solna i år, de har spelat bort sig själva från guldet.

Aik utan Obolo, ja då ska väl IFK inte släppa in så jävla många i alla fall. Ragnar och gammelkuken i målet ser till att det är igenspikat.
Citera
2007-10-08, 16:37
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Jo men om du hade haft någon som helst koll hade du vetat att guldet inte kommer hamna i Solna i år, de har spelat bort sig själva från guldet.

Aik utan Obolo, ja då ska väl IFK inte släppa in så jävla många i alla fall. Ragnar och gammelkuken i målet ser till att det är igenspikat.

Och om du hade haft någon som helst koll så hade du vetat att det som diskuteras är ifall AIK skall lägga sig mot IFK för att motarbeta DIF:s möjlighet att vinna guld. Jag, som djurgårdare, tycker det är en konstig tanke. Jag tycker nämligen sämre om IFK Göteborg än jag gör om AIK.
Citera
2007-10-08, 16:45
Medlem
Citat:
Och om du hade haft någon som helst koll så hade du vetat att det som diskuteras är ifall AIK skall lägga sig mot IFK för att motarbeta DIF:s möjlighet att vinna guld. Jag, som djurgårdare, tycker det är en konstig tanke. Jag tycker nämligen sämre om IFK Göteborg än jag gör om AIK.

Fast du skriver att du hellre ser guldet i solna än i Göteborg vilket inte kommer hända i år.
Sen får du tycka vad du vill om Göteborg, det är ju mest ditt problem att du är inskränkt. Kul att du hittade hit med två matcher kvar på säsongen och chans på en bra placering din gamla medgångare.
Citera
2007-10-08, 16:49
Medlem
Citat:

Du måste vara den enda djurgårdare som föredrar syskonet aik framför götet.
Citera
2007-10-08, 18:03
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Fast du skriver att du hellre ser guldet i solna än i Göteborg vilket inte kommer hända i år.
Sen får du tycka vad du vill om Göteborg, det är ju mest ditt problem att du är inskränkt. Kul att du hittade hit med två matcher kvar på säsongen och chans på en bra placering din gamla medgångare.

Att det är problem med läsförståelsen och begreppet "hypotetisk" i tomrummet däruppe mellan öronen på dig kan jag inte göra mycket åt.

I övrigt, sport som diskussionsämne intresserad mig föga. Djurgårdare har jag varit sen jag föddes och jag har varit på varenda jävla hemmamatch sen -89.
Och skall jag vara helt ärlig så är det roligare nu än när DIF och Bajen gick upp och ner mellan nedre delen av Allsvenskan och Superettan. Vilket för övrigt var samma period som IFK Göteborg dominerade svensk fotboll och resten av Stockholmslagen hade stora problem. Kort sagt - det bästa för DIF näst efter att själva få guldet, är att vi har en stark Stockholmsdominans nationellt.
Citera
2007-10-08, 18:28
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Osympatisk skulle jag verkligen inte säga att han är.
Rak och ärlig stämmer bättre in. Han försöker inte skämta bort något av vad han tycker utan svarar seriöst och rakt på frågorna han får, inga krusiduller.

Natural born leader.

Kommer personligen alltid se honom som den gnällige Öis-mittbacken så osympatisk ligger närmare till hands för min del men det är väl mest en fråga om sympatier.
Citera
2007-10-08, 18:52
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Blablabla.

Svara på mina frågor istället?

Ställ en fråga som inte är baserad på verklighetsfrämmande misstolkningar i ditt lilla huvud och som dessutom är nära relaterad till topic så svarar jag mer än gärna.
Citera
2007-10-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Ställ en fråga som inte är baserad på verklighetsfrämmande misstolkningar i ditt lilla huvud och som dessutom är nära relaterad till topic så svarar jag mer än gärna.

Nu är du verkligen ute och simmar i det blå lilla vännen...

Du frågade om jag var ledsen för att guldchansen nu var försvunnen för oss, då frågade jag hur den kan vara det och bad dig förklara det?

Inte så "verklighetsfrämmande misstolkning i mitt lilla huvud" inte om du frågar mig, bläddra tillbaks och läs dina egna och mina inlägg om du vill för jag hinner inte leta fram dom.

Seså försök nu att göra det du borde gjort för länge sedan, förklara dig?
Citera
2007-10-08, 19:11
Medlem
Citat:
Och skall jag vara helt ärlig så är det roligare nu än när DIF och Bajen gick upp och ner mellan nedre delen av Allsvenskan och Superettan. Vilket för övrigt var samma period som IFK Göteborg dominerade svensk fotboll och resten av Stockholmslagen hade stora problem. Kort sagt - det bästa för DIF näst efter att själva få guldet, är att vi har en stark Stockholmsdominans nationellt.

Stor humor i detta inlägg. Det var bättre på den tiden vi kunde konkurrera i Europa. Ser hellre Stockholmslagen på undre halvan i allsvenskan eller i superettan och vi har lag i europacuperna än inga lag i europacuperna och 08-or med chans till alla medaljer
Citera
2007-10-08, 19:45
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Kan knappast tänka mig att en riktig gnagare hjälper IFK Göteborg till ett guld, utan om det ska myglas så är det nog Kalmar man vill hjälpa fram. Ingen bryr sig om Kalmar vinner guld, det blir bara ännu en "mellansäsong" i Allsvenskan, precis som förra året.

Målvakts-Örlunds korkade uttalande var en skänk från ovan, nu är läggmatch-frågan på bordet och fotbolls-Sverige granskar A*K med skepsis. Inget nytt med det, i och för sig.

- F.G

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/article451992.ab

http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?d=45149&a=691625

Ridå ned.
Citera
2007-10-08, 20:51
Medlem
Jeff.Becks avatar
"hasch och kokain, b*jens svin"

Söderlaget har skämt ut sig igen efter att ha kastat in föremål mot linjedomaren. Tydligen ska de nu fortsätta matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in