2007-10-05, 21:05
Medlem
Vryzass avatar
Tack, och så verkar det som det inte var ett modeord. Dock har jag hört mycket om "motlägg" på senare tid utan att ha hört det någon gång tidigare under mitt liv.
Citera
2007-10-05, 21:20
Medlem
Fula Gubbens avatar
"Motlägg" hörde jag sägas redan på 80-talet, från en bekant som spelade fotboll på Div 3-nivå... han var förstås back, och beskrev hur han gjort illa knäet eller så. Ordet är dock äldre än så, skulle jag tippa.

Ett ord som känns mer nytt är "brunka". Det betyder ungefär, eller exakt, samma sak som motlägg, om jag förstått saken rätt.

- F.G
Citera
2007-10-05, 23:11
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Ett ord som känns mer nytt är "brunka". Det betyder ungefär, eller exakt, samma sak som motlägg, om jag förstått saken rätt.

- F.G

Brunka och brunkare är väl bajen ord för motsvarigheten till "lirare"?
Citera
2007-10-05, 23:49
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
"Motlägg" hörde jag sägas redan på 80-talet, från en bekant som spelade fotboll på Div 3-nivå... han var förstås back, och beskrev hur han gjort illa knäet eller så. Ordet är dock äldre än så, skulle jag tippa.

- F.G

Motlägg är när två spelare träffar bollen fot mot fot och bollen flyger
okontrollerat åt vilket håll som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Brunka och brunkare är väl bajen ord för motsvarigheten till "lirare"?

Så var det nog.
Citera
2007-10-06, 02:27
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Fy fan vad jag är full just nu. Heja GAIS! Kände vöäl för att spå på mytne... eller nåt.
F ö varför har varenda småglin som inte ens fått pubis på sig stone ilsand? Det är ju smärre komiskt att se en lietn 18-åring springa omkring i sin burberrykeps och SI-jacka och försöka komma in på Chez Amis(!). Aja. Nog fulle drull från min sida...
FOrtfarande ingen som hejar på BP här? Om du skäöms skicka pM.
Citera
2007-10-06, 07:00
Medlem
erikbes avatar
Jag ber till Torbjörn att vi ska spöa MFF idag. Vårt mittfält måste käka upp MFF´s skadeskjutna
Citera
2007-10-06, 10:13
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Jag ber till Torbjörn att vi ska spöa MFF idag. Vårt mittfält måste käka upp MFF´s skadeskjutna

Utan Alex ser det mörkt ut, går nog åt helvete med matchen.

1-1?
Citera
2007-10-06, 10:16
Medlem
erikbes avatar
Alex är viktig men inte längre oumbärlig. Vi har fler nyckelspelare än för ett år sedan. Då hade vi bara en
Citera
2007-10-06, 10:22
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Utan Alex ser det mörkt ut, går nog åt helvete med matchen.

1-1?
Borde inte Sella kunna spela på högermitt, han gjorde ju skapligt i från sig på vänster. Ett mittfält med från vänster Tobbe-TO-Gustav-Sella borde ju inte göra bord sig iaf.

Ödet har gjort att jag sitter fast i en stad 60 mil från händelsernas centrum, sitter här och lider men laddar ändå för matche med TV4:s underbara kommentatorer.

Intressant omgång:
*Blåvitt har varit starka borta och MFF svaga hemma, kan gå åt vilket håll som helst, ska vi säja en 2:a i den matchen.
*Gefle bara förlorat 1 hemma och DIF har bara 2 bortasegrar, ett X i den matchen?
*Kalmar får möta ÖSK på plast, ÖSK som tagit skapligt med poäng hemma. Ett X här också?

Då får vi en fin tabell sen.
Citera
2007-10-06, 10:46
Medlem
williamwallaces avatar
Årets viktigaste match, MFF ska sätta käppar i hjulet i IFK Glenns marsch mot guldet.
Citera
2007-10-06, 12:04
Medlem
ejjans avatar
Vi är inte fullt lag heller kan jag meddela. Bl.a. både Ola och Junior borta pga idiotdomaren förra matchen. Kan bli en hård kamp, fast tror MFF tar hem det.
Citera
2007-10-06, 12:09
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejjan
Vi är inte fullt lag heller kan jag meddela. Bl.a. både Ola och Junior borta pga idiotdomaren förra matchen. Kan bli en hård kamp, fast tror MFF tar hem det.

Junior? Antar att du menar D. Andersson. I Olas och D. Anderssons frånvaro så lär det bli ett femmannamittfält, med Junior (vänster) och Safari (höger) på kanterna och Gabriel, Jocke Nilsson och Yksel på mitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in