2007-10-04, 18:13
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Nä just det, Eguren och målvakten ni inte kunde behålla har
naturligtvis inte betytt någonting.
Klart som fan de varit viktiga men så har även Petter, Erkan och Chanko som harit den bäste spelaren den här säsongen. Passingingsspelet har i flera matcher varit riktigt bra men vår oförmåga framför mål kombinerat med uselt målvaktsspel har kostat oss en hel del poäng, så som i höstderbyt mot DIF och bortamatchen mot Örebro.
Citera
2007-10-04, 22:59
Medlem
Satyricons avatar
Både HeIF och Elfsborg vidare till UEFA-gruppspel.

Är Allsvenskan bättre än sitt rykte?
Citera
2007-10-04, 23:34
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Kalmar kan mycket väl vinna hela skiten, men det lär inte bli på ett destruktivt sätt.

Eller som Mats Olsson skrev i går:

« För grejen är: det fanns stunder av Kalmar i cupfinalen mot IFK Göteborg som var den mest snabbpassade, underhållande, kvickaste och bästa fotboll jag sett i år. »

Precis, de har förstått att sparka tjong fotboll fungerar inte i längden om man ska vinna mästerskap.

Bra där av Nanne.
Citera
2007-10-05, 00:02
Bannlyst
Idag är allvenskan på 23 plats i europa, vi gick precis förbi slovenien.
Citera
2007-10-05, 00:30
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Idag är allvenskan på 23 plats i europa, vi gick precis förbi slovenien.
I love it when a plan comes together! Känns dessutom som att de två starkaste av de svenska representanterna tog sig vidare. Blir knappast något avancemang ur gruppspelet men några pinnar till kan de förhoppningsvis spela in. Lycka till HIF och EIF!
Citera
2007-10-05, 01:11
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Både HeIF och Elfsborg vidare till UEFA-gruppspel.

Är Allsvenskan bättre än sitt rykte?
Tydligen, klår man Herenveen med 5-1 så kan man ju säga att det är hängbart i granen åtminstånde.
Citera
2007-10-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Eller 4-3-3 och "manualen" kanske. Du vet det där spelmodells-konceptet som Ajax sen snodde av er.

Av oss? Jag är blåvit, inte difare. Alltså serieledare, inte god tvåa.
Citera
2007-10-05, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Av oss? Jag är blåvit, inte difare. Alltså serieledare, inte god tvåa.

Aj fan. My bad. Ber verkligen om ursäkt för att ha kallat dig djurgårdare. Sånt är fan inte bra.
Citera
2007-10-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Aj fan. My bad. Ber verkligen om ursäkt för att ha kallat dig djurgårdare. Sånt är fan inte bra.

det får gå för den här gången....
Citera
2007-10-05, 20:29
Medlem
Vryzass avatar
Det har kommit ett nytt modeord inom den svenska fotbollsvärlden, och jag har inte en aning om vad ett jävla "motlägg" är för något. Någon som har lust att förklara?

Är det bara en klatschig omskrivning likt "snabba spelvändningar" eller är det något nytt taktiskt som uppfunnits?
Citera
2007-10-05, 20:34
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det har kommit ett nytt modeord inom den svenska fotbollsvärlden, och jag har inte en aning om vad ett jävla "motlägg" är för något. Någon som har lust att förklara?

Är det bara en klatschig omskrivning likt "snabba spelvändningar" eller är det något nytt taktiskt som uppfunnits?

"Motlägg" är väl inte direkt ett modeord. Har använts så länge jag minns i alla fall. Nåväl, det är lite svårt att förklara exakt vad det innebär, men typ en 50-50-duell, båda spelarna går på boll samtidigt, behöver inte vara några oschysstheter inblandade. Eller om någon precis ska skjuta men motspelaren sparkar bort bollen och han som ska skjuta träffar motspelaren istället. O s v, o s v... Ett hopslag, helt enkelt. Oftast far bollen åt ett helt annat håll än någon av spelarna tänkt sig.

/feldgrau
Citera
2007-10-05, 20:36
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas

Motlägg för mig har nog alltid varit följande:

En anfallande spelare kommer drivande med bollen, en försvarande spelare möter upp och sätter in en rejäl känga mot bollen så att både bollen och anfallande bollinnehavare flyger över sidlidlinjen.

Detta är ett motlägg har jag för mig. Var ett tag sen jag befann mig i ett omklädningsrum i paus med taktikgenomgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in