2007-10-08, 08:30
Medlem
wilt99s avatar
Solnas Örlund säger i dagens Metro att han har svårt se att de vill vinna mot Göteborg och att de lika gärna kan gå in och istället förstöra för andra klubbar (DIF).

Ja, jag säger då det. Okej att en stor del av ett lags fans tycker att en läggmatch är på sin plats, men en spelare? Bara i Solna.
Citera
2007-10-08, 08:36
Medlem
lastninjas avatar
Gillar inte snacket om läggmatch för Gnaget.
Vi kommer ändå inte lyckas vinna på Råsunda oavsett läggmatch eller inte.
Grattis DIF, jag kan inte se hur ni kan förlora guldet nu.
Men nästa år, då jävlar...

Citera
2007-10-08, 09:24
Medlem
Hade vi tagit tre poäng mot TFF hade det kanske varit aktuellt att spela för tre poäng. Nu hoppas jag på en läggmatch och förlorat guld för Dif.
Men är det nån som på allvar tror att AIK måste förlora medvetet?
Guldet och UEFA-cupen försvann med Wilton.
Citera
2007-10-08, 09:37
Medlem
Power_s avatar
Orkar inte gissa mej fram om det blir läggmatch eller inte bara vänta på att Firman uppdaterar sin sida, tror dock vi vinner där endå då ajk har sin målskytt avstängd
Citera
2007-10-08, 09:51
Medlem
East Clintwoods avatar
Solna har redan beslutat sig för länge sedan - blir det en avgörande match mot IFK där DIF har chansen att koppla greppet - så lägger man sig.

Klubben och så kallade "supportrar" har nu talat med en röst. Man är enig - klubben kommer att med alla till buds stående medel att lägga sig. Och så har de mage att klaga på lite goa Djurgårdsgubbar som sjunger lite på en bortaläktare.

Solna har visat att man lägger sig precis som man gjorde i Malmö för ett antal år sedan (5-0 blev det om jag inte minns fel). Det är en tradition, det är en förlorarkultur som återigen gör sig påmind. Den är fullt jämförbar med bonnlagens småstadsmentalitet.

Grattis till att ni får Solna i nästa omgång IFK. Glöm inte att tacka Solna riktigt ordentligt! Ger dock inte upp förrän den feta damen sjunger!

GIF - DIF 0-2: dubbelmumma!
TFF - Solna 0-0: mumma
ÖSK - KFF: kan ÖSK ta en poäng är jag nöjd. Misstänker dock att KFF kör över nerkingarna.
Citera
2007-10-08, 09:54
Medlem
The Masters avatar
Alla jävla dårar här inne verkar tro att det behövs en läggmatch för att Götet skall vinna! Fan garvar ju häcken av mig, vi har Obolo avstängd, Pavey avstängd samt spelar sämre än Grunden boys. Fan tror ni på fullaste allvar att vi behöver lägga oss? Kom in i matchen era ebolafans.
Citera
2007-10-08, 11:05
Medlem
Markus Johannesson är en väldig osypatisk person, har noterat detta vid 2 intervju tillfällen.I avslappnad studio miljö och efter matchen mot Gefle.

Och vad vill jag ha sagt med detta jo att eftersom Markus Johannesson verkar vara dif`s ansikte utåt, så medför det att jag får en negativ bild av hela dif som klubb.Vad tycker ni som är djurgårdare!?
Citera
2007-10-08, 11:25
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilt99
Solnas Örlund säger i dagens Metro att han har svårt se att de vill vinna mot Göteborg och att de lika gärna kan gå in och istället förstöra för andra klubbar (DIF).

Ja, jag säger då det. Okej att en stor del av ett lags fans tycker att en läggmatch är på sin plats, men en spelare? Bara i Solna.

Mja, han är väl bara ärlig. Många djurgårdsspelare var nog inte direkt taggade på Borås Arena ifjol, skillnaden var väl att de höll de för sig själva.

Örlund visar dock återigen att han inte direkt är smart.

---

Såvitt jag vet så leder AIK derbytabellen.

Sex poäng mot BP.
En poäng mot Djurgården.
Sex poäng mot Hammarby.

Eller har jag missat något? Så, Vryzaz ni må slå skitlag som Gefle men inte är ni bäst i stan .

(sådär halvt oseriös och bara skämtar med allt för att inte gå sönder).
Citera
2007-10-08, 11:26
Bannlyst
Vem hade vunnit allsvenskan om AIK behållit Figuireido, IFK GBG haft kvar Marcus Berg, samt om KFF hade behållt Ari?
Citera
2007-10-08, 12:13
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Vem hade vunnit allsvenskan om AIK behållit Figuireido, IFK GBG haft kvar Marcus Berg, samt om KFF hade behållt Ari?

DIF hade fortfarande vunnit, fattar du väl?
Citera
2007-10-08, 12:37
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Alla jävla dårar här inne verkar tro att det behövs en läggmatch för att Götet skall vinna! Fan garvar ju häcken av mig, vi har Obolo avstängd, Pavey avstängd samt spelar sämre än Grunden boys. Fan tror ni på fullaste allvar att vi behöver lägga oss? Kom in i matchen era ebolafans.

Ni har en tradition att leva upp till; ni lade er "fint" 2002 mot MFF. Tror att det blev 0-5. Men det inte räckte då. Vi får hoppas att det inte räcker nu heller.
Citera
2007-10-08, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisson 81
Markus Johannesson är en väldig osypatisk person, har noterat detta vid 2 intervju tillfällen.I avslappnad studio miljö och efter matchen mot Gefle.

Och vad vill jag ha sagt med detta jo att eftersom Markus Johannesson verkar vara dif`s ansikte utåt, så medför det att jag får en negativ bild av hela dif som klubb.Vad tycker ni som är djurgårdare!?

Osympatisk skulle jag verkligen inte säga att han är.
Rak och ärlig stämmer bättre in. Han försöker inte skämta bort något av vad han tycker utan svarar seriöst och rakt på frågorna han får, inga krusiduller.

Natural born leader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in