2007-04-11, 15:25
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Usch vad allsvenskan har blivit tråkig att följa med delade omgångar... 4 dagar för att klara av premiären?

Ok... möjligtvist kunde man delat upp den på lördagar och söndar... Liknande italienska, med en enskild match per kväll? Allsvenskan är inte direkt premier league

Match på en tisdag kväll?

Vardagsmatch är helt att föredra. Mer publik, längre uppladdning. Finns inget segare än en tidig söndagsmatch.

Lördagar är också helt okej, men iaf här nere i Malmö kommer det mindre publik till helgmatcherna än vardagsmatcherna.
Citera
2007-04-11, 18:04
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Vardagsmatch är helt att föredra. Mer publik, längre uppladdning. Finns inget segare än en tidig söndagsmatch.

Lördagar är också helt okej, men iaf här nere i Malmö kommer det mindre publik till helgmatcherna än vardagsmatcherna.

Hur får du det till att det blir längre uppladding inför en match som spelas på en vardag? Jobbar du helg?

För mig känns det som det kvittar om matchen spelas på en helg eller mitt i veckan, så länge det kommer mycket folk.
Citera
2007-04-11, 18:24
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Hur får du det till att det blir längre uppladding inför en match som spelas på en vardag? Jobbar du helg?

För mig känns det som det kvittar om matchen spelas på en helg eller mitt i veckan, så länge det kommer mycket folk.

Tar ledigt till lunch och har hela eftermiddagen på sig att tillbringa på Möllan.
Under bortamatcherna tar man ledigt hela matchdagen.

Söndagar vaknar man sent och sliten som ett as, och har ångest över att en hel arbetsvecka väntar efter slutsignalen.
Citera
2007-04-11, 19:18
Medlem
Vagabondens avatar
Det enda som om tvunget accepteras av mig är att derbyn körs på vardagskvällar. Publiken har ändå inga större förhinder att ta sig till matchen (då alla kommer från samma stad).

Fast helst ska allt köras på helgen.
Citera
2007-04-11, 19:33
Medlem
feldgraus avatar
Jag är benägen att hålla med Nina Hartley här. Vardagsmatcher drar bevisligen mer folk än helgmatcher (så har det i alla fall varit för IFK under de senaste åren). Dessutom blir uppladdningen längre. Man vaknar tidigt, känner suget under hela studie- eller arbetsdagen, snackar upp matchen med polare, drar iväg och laddar på puben, och slutligen är det match. På helgen blir det mer, vakna upp, äta något, sticka till arenan. Men visst, det är ett tveeggat svärd då man så klart föredrar att långväga bortamatcher läggs på helgdagar.

/feldgrau
Citera
2007-04-11, 19:38
Medlem
Vagabondens avatar
Hur går det med nygamla Ullevi? Kommer man någonvart?

När jag åkte förbi Solna tidigare idag så såg jag en skylt vid motorvägen där man annonserade att man byggde på den nya nationalarenan.

För en gångs skull verkar det hända saker i Stockholm, men inte i Göteborg.
Citera
2007-04-11, 19:49
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden

När jag åkte förbi Solna tidigare idag så såg jag en skylt vid motorvägen där man annonserade att man byggde på den nya nationalarenan.

Är den enda AIK:aren som vill ha en ny nationalarena?
Citera
2007-04-11, 20:09
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Är den enda AIK:aren som vill ha en ny nationalarena?

Njae, det betvivlar jag.
Citera
2007-04-11, 20:14
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

[...]

Eh? Gamla Ullevi är rivet. Nygamla Ullevi byggs för fullt. Står klar sisådär 2 år eller nåt före den nya nationalarenan.

/feldgrau
Citera
2007-04-11, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Eh? Gamla Ullevi är rivet. Nygamla Ullevi byggs för fullt. Står klar sisådär 2 år eller nåt före den nya nationalarenan.

/feldgrau

Nya råsunda är väl beräknad att vara klar till 2011? Nya gamla Ullevi till 2008, så det blir väl 3 år.
Citera
2007-04-11, 23:29
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau

Har jag påstått något annat? Jag kallade ju arenan för Nygamla Ullevi.
Citera
2007-04-11, 23:38
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Har jag påstått något annat? Jag kallade ju arenan för Nygamla Ullevi.

Mitt "eh?" var riktat till det faktum att du trodde att det för en gångs skull hände saker i Stockholm men inte i Göteborg.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in