2007-09-23, 21:24
  #6865
Medlem
jansdieters avatar
Mina nerver börjar bli lite jobbiga nu, såhär knappt 23 timmar inför matchen med stort M. Ska bli kul att se hur det ens går att försöka sova eller att ens försöka jobba. Usch usch..

Vem kommer spela på högerkanten? Backlinjen?
Vilka dif ställer upp med skiter samma då det ändå inte finns något man kan påverka eller tycka till om.. (som att man kan påverka AIK:s? ).

Spenderar några timmar med Fifa för att dämpa lite fotbollsångest, samtidigt som man inte alls vill tänka på att man faktiskt ska på fotboll imorgon. Märklig balansgång det där.

Usch näe fyfan vilka nerver som visas nu. Sjuk har man varit i fyra dagar men börjar bli bättre nu, som tur(?) är.

Tippa ett derby? Näe fyfan. Kallsvett 3000.
Citera
2007-09-23, 21:32
  #6866
Medlem
Two centss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Mina nerver börjar bli lite jobbiga nu, såhär knappt 23 timmar inför matchen med stort M. Ska bli kul att se hur det ens går att försöka sova eller att ens försöka jobba. Usch usch..

Vem kommer spela på högerkanten? Backlinjen?
Vilka dif ställer upp med skiter samma då det ändå inte finns något man kan påverka eller tycka till om.. (som att man kan påverka AIK:s? ).

Spenderar några timmar med Fifa för att dämpa lite fotbollsångest, samtidigt som man inte alls vill tänka på att man faktiskt ska på fotboll imorgon. Märklig balansgång det där.

Usch näe fyfan vilka nerver som visas nu. Sjuk har man varit i fyra dagar men börjar bli bättre nu, som tur(?) är.

Tippa ett derby? Näe fyfan. Kallsvett 3000.
Har samma problem, kommer inte bli lätt att sova inatt. Imorgon kommer jag knappt fungera och mitt hjärta lär åldras 10 år om inte AIK sätter två snabba.

Jag vågar mig på en tippning: Pa Dembo träffas av en banan i huvudet, Martin Hansson blåser av matchen innan den ens börjat och våra trädklättrande små vänner tilldöms segern med 3-0.
Citera
2007-09-23, 22:37
  #6867
Medlem
Chigarans avatar
Det blir AIK som segrar imorgon. Något annat finns inte på min världsbild.
Jag tippar 3-1 till Gnaget i ordningen 1-0, 2-0, 2-1, 3-1
Citera
2007-09-23, 23:04
  #6868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Det blir AIK som segrar imorgon. Något annat finns inte på min världsbild.
Jag tippar 3-1 till Gnaget i ordningen 1-0, 2-0, 2-1, 3-1

Som i utklassningsmatchen förra året. Inte mig emot.
Citera
2007-09-23, 23:20
  #6869
Medlem
feldgraus avatar
Nej men oj! Vi har en supportertråd för sådant som inte händer på plan... När ska ni lära er? /MOD

/feldgrau
Citera
2007-09-24, 11:22
  #6870
Medlem
Satyricons avatar
I dag får man väl — hur motbjudande det än är — hålla på AIK. Då kommer KFF att köra över Gnaget och ta hem Allsvenskan i sista matchen på ett rusigt Fredriksskans. En effektfull final på årets fotbollssäsong.

Vinna dubbeln, KFF!
Citera
2007-09-24, 11:33
  #6871
Medlem
jansdieters avatar
Rykten om att diverse saker och ting har blivit vandaliserade i Solna idag. Det och "attentatet" mot Obolo och Valdemarin är skön tändvätska.

Sova skippade jag (läs: nerver) inatt i princip. Nervös som ett as på flera plan inför matchen.
Jag skulle gärna vilja citera en god vän som sa dom väl valda orden:
"Ja, det är en såndär match jag tror rätt många lämnar familjer och flickvänner hemma". Tycker det var rätt skönt citat som nog går in rätt bra på både AIK:are och difare idag.

..Och senast jag hade de här känslorna inför en match måste nog varit sista matchen förra året (mff hemma). När man vet hur mycket det gäller blir det nästan lite överslag att nerver och liknande går över i att man blir helt avdomnad istället, haha.

Näe, snart beger man sig med alla tidningar inköpta och sätter sig och suger i sig en pint och analyserar startelvor etc.
Citera
2007-09-24, 14:50
  #6872
Medlem
gorgons avatar
Sjukskrev mig i morse då jag insåg att jag inte skulle få mycket gjort en dag som denna och säkerligen var det flertalet som följde samma exempel.
Angående matchen har jag haft obehagliga känningar i flera veckor nu och inte har det blivit bättre, utan sämre ju närmare avspark vi har kommit. Allt grundas i att mitt förtroende för Sjölund samt Arneng inte är på topp och genom deras ineffektivitet kommer vi säkerligen att tappa hela mittfältet, innan ens matchen har blåst igång. Så ikväll sitter det ett väldigt skeptiskt sällskap på råsunda som önskar att dessa två herrar kunde bevisa oss fel!
Citera
2007-09-24, 15:01
  #6873
Medlem
Two centss avatar
Blev en sjukskrivning för mig med. Mina nerver är på max men på nåt sätt har jag endå en trygg känsla inom mig att AIK kommer ta hem det ikväll.

Skål för gnaget.
Citera
2007-09-24, 16:11
  #6874
Medlem
Zog Ruless avatar
Det kommer nog bli en riktigt bra derbymatch idag. Jag är rätt säker på att AIK vinner, de ser riktigt starka ut och DIF spelade dåligt mot Trelleborg. Å andra sidan är det ett derby och det innebär väl att precis allt kan hända i matchen. Det bäst ur mitt perspektiv är ett kryss.

Bajens match idag kan nog inte sluta med något annat än förlust, det har inte direkt gått så bra för Bajen i Allsvenskan. Elfsborg är snäppet bättre och borde nog egentligen inte ha några problem. Bajen får sikta in sig på att fixa matcherna i Europa istället.
Citera
2007-09-24, 20:10
  #6875
Moderator
vfs avatar
Brutna fötter kan knappast vara topic har raderat div inlägg/Mod
Citera
2007-09-24, 20:40
  #6876
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Bajen leder mot ellos borta, ska man återigen hjälpa dif att vinna guldet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in