2007-08-03, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Intelligent svar.
Finns det ingen om håller med mig om att det var en bra markering att bryta matchen en stund? Nästa gång kanske de inte är nåt så oskyldigt som ett ölglas...
Eller är det bara huliganer här?

Förresten ZRyden: Hellre bondjävel än iqbefriad stockholmsfjolla.

Nej det var inte en bra markering, det var en uppmärksamhetstörstande åtgärd utav Fröjdfelt.

Återigen, huliganism och det du pratar om är det inte samma människor som ägnar sig åt i majoriteten utav fallen.
Citera
2007-08-03, 15:08
Medlem
ZRydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen
Intelligent svar.
Finns det ingen om håller med mig om att det var en bra markering att bryta matchen en stund? Nästa gång kanske de inte är nåt så oskyldigt som ett ölglas...
Eller är det bara huliganer här?

Förresten ZRyden: Hellre bondjävel än iqbefriad stockholmsfjolla.

För det första kan inte den där situationen bli mer överdriven. Ja, det var idiotiskt att kasta in ölmuggarna. Men att bryta matcher (ok, vid en _faktisk_ hotbild) får inte gå till överdrift, och dra av poäng är bara så jävla fel.

Jag som bajare (tillika stockholmsfjolla...) kan ta med mig några polare in på en gnagetmatch och bete mig som en idiot och fixa poängavdrag. Och nej. Det är inte så jävla långsökt.
Citera
2007-08-03, 15:21
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden
För det första kan inte den där situationen bli mer överdriven. Ja, det var idiotiskt att kasta in ölmuggarna. Men att bryta matcher (ok, vid en _faktisk_ hotbild) får inte gå till överdrift, och dra av poäng är bara så jävla fel.

Jag som bajare (tillika stockholmsfjolla...) kan ta med mig några polare in på en gnagetmatch och bete mig som en idiot och fixa poängavdrag. Och nej. Det är inte så jävla långsökt.

skulle du verkligen förnedra dig så mycket att du går på en gnagetmatch som bajensupporter(om nu inte givetvis bajen möter gnaget)

själv kan jag som supporter till KFF berätta att jag såg dom inte när dom spelade borta mot IFK ÖLME,då jag vägrar att sponsra Ölme med pengar

samma sak så vägrar jag åka och se färjestad spela mot leksand,i karlstad då jag vägrar konsekvent att sponsra FBK
Citera
2007-08-03, 15:29
Medlem
CS-bögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
skulle du verkligen förnedra dig så mycket att du går på en gnagetmatch som bajensupporter(om nu inte givetvis bajen möter gnaget)

själv kan jag som supporter till KFF berätta att jag såg dom inte när dom spelade borta mot IFK ÖLME,då jag vägrar att sponsra Ölme med pengar

samma sak så vägrar jag åka och se färjestad spela mot leksand,i karlstad då jag vägrar konsekvent att sponsra FBK
Bra tänkt där, IFK Ölme och FBK lär ju braka samman ekonomiskt när som helst, tummen upp!

Om man går på en AIK-match och gör något idiotiskt vilket resulterar i poängavdrag för Gnaget så är det ju ändå rätt väl investerade pengar.
Citera
2007-08-03, 16:29
Medlem
ZRydens avatar
Citat:

Jag tror att du underskattar hatet Stockholmsklubbarna sinsemellan (och då framförallt det mellan dif-aik). Jag ser inte en sådan händelse som helt omöjlig.

Hur som helst vill jag _aldrig_ någonsin se att fotboll avgörs i ett konferensrum.
Citera
2007-08-03, 19:46
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZRyden
Jag tror att du underskattar hatet Stockholmsklubbarna sinsemellan (och då framförallt det mellan dif-aik). Jag ser inte en sådan händelse som helt omöjlig.

Hur som helst vill jag _aldrig_ någonsin se att fotboll avgörs i ett konferensrum.

anledningen till att jag frågade är just det att jag känner folk som bor i skottland och håller stenhårt på Celtic,men skulle aldrig gå på en Rangersmatch för att göra det vi diskuterar här

men om man håller på Kalmar så är man å andra sidan inte så insatt i stockholmshatet,mer än det man läser här och i tidningarna då

men jag vill tacka för att du iaf gav mig ett svar utan att vara ironisk eller idiotförklara mig för min okunnighet

sen vill jag passa på och svara CS-bögen utan att skriva 2 gånger

visst så klarar dom sig utan mig och mina pengar,men det är iaf mitt ställningstagande
Citera
2007-08-04, 01:55
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:

Har stött på det där fenomenet tidigare och tycker det är lika puckat som alltid. Du går ju för att se ditt lag spela, skitsamma om du betalar 100 spänn till en rivalklubb. Jävla trams.
Citera
2007-08-04, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Har stött på det där fenomenet tidigare och tycker det är lika puckat som alltid. Du går ju för att se ditt lag spela, skitsamma om du betalar 100 spänn till en rivalklubb. Jävla trams.

Och om jag inte missminner mig helt så har Stockholmsklubbarna kommit överens om att de biljetter som säljs till kortsidorna går oavkortat till respektive klubb. Det är bara det man köper i kioskerna som bara går till hemmalaget.
Citera
2007-08-04, 11:24
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Och om jag inte missminner mig helt så har Stockholmsklubbarna kommit överens om att de biljetter som säljs till kortsidorna går oavkortat till respektive klubb. Det är bara det man köper i kioskerna som bara går till hemmalaget.

AIK får inte en spänn av korvpengarna. SvFF äger den verksamheten.
Jag ställer mig frågande till det andra också.
Citera
2007-08-04, 12:11
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
AIK får inte en spänn av korvpengarna. SvFF äger den verksamheten.
Jag ställer mig frågande till det andra också.

Och då antar jag att varken DIF eller Bajen heller får något för de sålda korvarna när det vankas match ute i bunkern?
Det andra låter konstigt, varför skulle man skänka pengar till en konkurrent?
Citera
2007-08-04, 12:21
Medlem
k_ks avatar
Vad tror ni om dagens match? Kommer kalmar spöa Ife? De två senaste matcherna har de ju inte direkt varit bra om man ser till resultatet! Skall bli intressant hur ife klarar sig utan Anders från start.

Jag tror och hoppas ife vinner, gissar att det slutar 1-0
Citera
2007-08-04, 14:16
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k_k
Vad tror ni om dagens match? Kommer kalmar spöa Ife? De två senaste matcherna har de ju inte direkt varit bra om man ser till resultatet! Skall bli intressant hur ife klarar sig utan Anders från start.

Jag tror och hoppas ife vinner, gissar att det slutar 1-0

Kalmar har varit lite smådegigt de två senaste matcherna och även om de spelade ut Gefle senast blev det ju torsk.

KFF lär inte spela skiten ur IFE som man gjorde på Fredriksskans i våras,blir nog betydligt jämnare. Enligt rykte lär KFF få stöd av en megadrös med kalmariter på plats, kanske hjälper det.

Tror på 1-0 åt något håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in