både GAIS och ÖIS vill ha kvar det. Enbart blåvitt som vill ha bort ståplats för dom tror fortfarande att dom ska vinn CL... (gäller då Göteborgslagen)
Lokalens adress är gamla Debehams så man kan ju gissa att det rör sig om en kommande galleria.
Aha! Tänkte inte på att kolla upp adressen närmare. Gjorde en snabb research på "The Terrace" och fick fram att butiken som sagt kommer ligga i gallerian som numera heter "SOUK".
Deras koncept:
The Terrace vill ge dig det bästa av det mode vi kallar Sportpreppy en stil någonstans mellan fashion och street. Här finner du en skön blandning av skor och kläder från Ben Sherman, Adidas Originals, CP Company, Lacoste, Pringle, Lyle & Scott, Duffer, Stone Island Denim, Merc, Woolrich, Le Tigre, Nicholas Deakins mfl. Terrace har som ambition att växa och etablera sig i fler svenska städer samt förhoppningsvis även i andra länder.
Jag ställer mig själv återigen frågan hur AIK Fotboll är inblandade i det hela...
Är det ingen som har kollat med Uefa om det är tillåtet för AIK att ha norra läktaren öppen i Uefacupmatcher? Uefa har ju förbud för ståplats på deras matcher och ändå är det folk som står på norra läktaren. Bäst för AIK att de kollar upp det, så att det inte blir tråkigheter i efterhand som böter eller uteslutning. Personligen begriper jag inte hur man kan stå och se på fotboll. Fotboll ska ses sittande. På bandy står man så man kan hålla värmen lättare.
Är det ingen som har kollat med Uefa om det är tillåtet för AIK att ha norra läktaren öppen i Uefacupmatcher? Uefa har ju förbud för ståplats på deras matcher och ändå är det folk som står på norra läktaren. Bäst för AIK att de kollar upp det, så att det inte blir tråkigheter i efterhand som böter eller uteslutning. Personligen begriper jag inte hur man kan stå och se på fotboll. Fotboll ska ses sittande. På bandy står man så man kan hålla värmen lättare.
AIK har inte haft ståplats sedan 90-talet. Inga problem således.