2007-07-07, 15:40
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
TV4 väljer istället att sända högintressanta damallsvenskan.

Väljer och väljer, Tv4 valde att köpa 77 allsvenska matcher mellan 2006 och 2011. Då får man allt slänga in lite annan skit så att man in "bränner" av alla 77 på dom första åren.
Citera
2007-07-07, 16:13
Medlem
Kalleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Väljer och väljer, Tv4 valde att köpa 77 allsvenska matcher mellan 2006 och 2011. Då får man allt slänga in lite annan skit så att man in "bränner" av alla 77 på dom första åren.

Fortfarande skandal. Dem kallar sig fotbollskanalen och skryter om sina allsvenska rättigheter. Sen så har dem bara köpt in 77 matcher
Citera
2007-07-07, 17:04
Medlem
Made of stones avatar
Citat:
TV4 väljer istället att sända högintressanta damallsvenskan.

Jag blev så jävla förbannad när jag fick veta detta! Vem fan bryr sig om damallsvenskan. När man istället hade kunnat suttit och sett matchen med en kall bärs i handen, och hållt på Malmö
Citera
2007-07-07, 17:14
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
Jag blev så jävla förbannad när jag fick veta detta! Vem fan bryr sig om damallsvenskan. När man istället hade kunnat suttit och sett matchen med en kall bärs i handen, och hållt på Malmö

Du får nöja dig med radion som jag gör.
Citera
2007-07-07, 18:26
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Kul match mot Djurgårn imorron.
Ja, du har rätt Nina, det var en riktigt kul match i regnet!
Serieledning och semester, bättre kan det inte bli!
Citera
2007-07-07, 18:36
Medlem
Otto Flicks avatar
Spelet kan defenitivt bli bättre, första halvlek var ju rena rama zzzznarkorgiken och man kunde tro att man kollade på Gais-Gefle. Bättre i andra halvlek från bägge håll. Den där Aki tycks gilla att glidtackla men i övrigt var han ungefär lika smidig som ett kylskåp.
Citera
2007-07-07, 20:10
Medlem
williamwallaces avatar
Det verkade som att MFF spelade bättre mot DIF än mot IFK i alla fall, men tyvärr ledde inte det till några poäng denna gång. Varför bytar inte Sören in Jonatan i en jakt på kvittering? Om man nu är så pass skadad att han inte kan spela så ska han sitta på läktaren inte på bänken.
Citera
2007-07-07, 20:25
Medlem
Trumpeters avatar
Kul med seger för Djurgår'n
Citera
2007-07-07, 21:41
Medlem
gorgons avatar
Det ihållande regnet gjorde säkerligen sitt till att dagens match på stadion blev allt annat än underhållande, trots visst skönspel mellan varven. Att sedan gå från dagens match som serieledare känns verkligen välförtjänt då Malmö inte lyckades vaska fram något speciellt noterbart ur en offensiv synvinkel. Men jag antar att returen ter sig lite annorlunda från båda håll!?
Dagens stora överraskning var helt klart Sjölund som (trots missat friläge) såg piggare ut än vad han har gjort under hela säsongen, kanske för att JK Åland var på besök?
Citera
2007-07-07, 23:07
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Det verkade som att MFF spelade bättre mot DIF än mot IFK i alla fall, men tyvärr ledde inte det till några poäng denna gång. Varför bytar inte Sören in Jonatan i en jakt på kvittering? Om man nu är så pass skadad att han inte kan spela så ska han sitta på läktaren inte på bänken.

Det var precis vad han gjorde. Han följde med som 17e man och var med på uppvärmningen, men där kände han att det inte höll så han tog av sig skorna och bytte om.

Helomvändningen från ifjol håller i sig. Försvaret imponerar medan anfallet underpresterar. Resultat var varken orättvist eller rättvist. DIF hade fler riktiga målchanser som Sandqvist löste exemplariskt. Malmö var oftast ganska bra fram tills avslut.

Helt klart bättre än mot IFK och lite extra plus till Safari och Sandqvist.
Citera
2007-07-07, 23:12
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Det var precis vad han gjorde. Han följde med som 17e man och var med på uppvärmningen, men där kände han att det inte höll så han tog av sig skorna och bytte om.

Helomvändningen från ifjol håller i sig. Försvaret imponerar medan anfallet underpresterar. Resultat var varken orättvist eller rättvist. DIF hade fler riktiga målchanser som Sandqvist löste exemplariskt. Malmö var oftast ganska bra fram tills avslut.

Helt klart bättre än mot IFK och lite extra plus till Safari och Sandqvist.
Vi hade fler avslut och framförallt avslut på mål men min känsla är att det lika väl kunde ha slutat 0-1. Det kändes iaf som ett solklart kryss men Jones ville annat.
Det ska bli intressant att se hur det ser ut på Malmö Stadion då ni får tillbaka era avstängningar och vi förmodligen fortfarande har våra skadade spelare borta. Humpf!
Citera
2007-07-07, 23:14
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Vi hade fler avslut och framförallt avslut på mål men min känsla är att det lika väl kunde ha slutat 0-1. Det kändes iaf som ett solklart kryss men Jones ville annat.
Det ska bli intressant att se hur det ser ut på Malmö Stadion då ni får tillbaka era avstängningar och vi förmodligen fortfarande har våra skadade spelare borta. Humpf!

Jag hoppas faktiskt inte att våra avstängda spelare får starta i returen, bortsett Daniel Andersson såklart.
Då inser du nog hur dåligt det sett ut hos i tidigare matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in