2007-07-17, 19:24
Medlem
Vryzass avatar
http://www.dif.se/sidor/match/match.asp?highlight=artiklar&id=2314&f=b#7954

Riihilahti, Arneng, Komac, Davids blir ett ganska tätt och hårt mittfält. Perfekt för en svår bortamatch. Tror på 1-0 till DIF, det här går vägen.
Citera
2007-07-17, 19:50
Medlem
Satyricon: Hammarby kommer spela minst lika många europamatcher som Kalmar gjorde ifjol då de vunnit de 2 första dubbelmötena i Intertoto.

Fan vad intetsägande resterande delen av allsvenskan känns som Blåvittsupporter. Alldeles för långt ifrån toppen för att kunna störa ordentligt och som tur är alldeles för bra för att åka ur. Målen för resten av säsongen blir att vinna cupen (vilket för min del hade varit jävligt stort eftersom vi inte tagit en titel sen 96) och att komma före gais och aik i tabellen.
Citera
2007-07-17, 20:19
Moderator
^Eazs avatar
Ahh, 2 skadade MFF'are. Bara en utbytt tyvärr.

Det ska göra ont att möta Djurgården.

Brutet näsben och allvarlig hjärnskakning och till råga på allt, var en kollision så inte ens en varning till DIF för detta.
Citera
2007-07-17, 21:09
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Ahh, 2 skadade MFF'are. Bara en utbytt tyvärr.

Det ska göra ont att möta Djurgården.

Brutet näsben och allvarlig hjärnskakning och till råga på allt, var en kollision så inte ens en varning till DIF för detta.

Vem skulle varnas? Var ju Daniel Andersson som skalla Toivonen, inte en gårdare i närheten.

Det enda i djurgården som gör ont o möta är väl lance davids...mest för att snubben är så långsamt att han "glidtacklingar" alltid blir rena kapningar bakifrån
Citera
2007-07-17, 21:34
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianO
Satyricon: Hammarby kommer spela minst lika många europamatcher som Kalmar gjorde ifjol då de vunnit de 2 första dubbelmötena i Intertoto.

Ja, det har du rätt i. De har redan mött nåt lag före Corkmatcherna.
Citera
2007-07-17, 22:25
Medlem
ubersantas avatar
Äntligen ett MFF som visade kämpaglöd in i det sista. Märktes verkligen att de ville vinna.

Djurgården öppnade bäst, men sista 30 hade Malmö ett väldigt bra tryck. Nu får vi hoppas att de tar med sig det spelet till nästa Match.

Labinot får gärna spela från start. Började lite nervöst men växte verkligen in i matchen.
Citera
2007-07-17, 22:41
Medlem
Brukar Junior vara såhär bra? Sist jag såg MFF tyckte jag att han var rätt lame.
Citera
2007-07-17, 22:44
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Brukar Junior vara såhär bra? Sist jag såg MFF tyckte jag att han var rätt lame.

Bra? Varenda match ifjol var han klasser bättre än idag. Är du inte AIKare? Såg du inte hur han lekte med er?
Han gör ifs en bättre match än de senaste 3-4 matcherna, men överdrivet bra var han inte om man ser till hans kapacitet.

Labinot Harbuzi glänste dock enormt i andra halvlek. Härligt!
Nu hoppas jag verkligen att glädjen kommer tillbaka.
Citera
2007-07-17, 22:51
Medlem
Mr Blondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Bra? Varenda match ifjol var han klasser bättre än idag. Är du inte AIKare? Såg du inte hur han lekte med er?
Han gör ifs en bättre match än de senaste 3-4 matcherna, men överdrivet bra var han inte om man ser till hans kapacitet.

Ja, jag har varit så lack på Labinot tidigare matcher, han fick chansen och tog den aldrig. Idag visade han verkligen vad han kan. En jämn nivå på det spelet han visade upp idag så blir jag sjukt nöjd.

Trisst att mff i första halvlek inte ger upp långbollarna. Dif plockade bort allt, men vi fortsätter att dra upp bollen högt och jävligt långt på Junior och Skoog.

Måste även ge AA plus. Många berömmer Behrang, men hans positionsspel suger. Väldigt många gånger som AA räddar honom med sin enorma spelförståelse
Citera
2007-07-17, 23:00
Medlem
gorgons avatar
Resultatet nere i Malmö känns verkligen olustigt, då vi omvandlade en säker seger till ett väldigt onödigt kryss. Att placera Sjölund och Arneng bredvid varandra på mitten är som att spela utan mittfält och det dröjde inte länge innan påståendet blev verklighet, katastrofalt agerande från dessa herrar i varje duell. Hela laget blir lidande då spelfördelarna konstant tappar boll eller väljer att tjonga istället för att passa och hela laget faller likt ett korthus då osäkerheten smyger sig på.
Nya krafttag mot Elfsborg och en rejäl uppryckning så skall vi se att allt ordnar sig?
Morr sade Bull, skärpning sade Bill
Citera
2007-07-17, 23:26
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley

kan inget annat än hålla med. Junior känns fortfarande lite långsam i fötterna jämfört med förra året + att han måste släppa bollen tidigare.

In med Molins och Labinot från start nästa match!
Citera
2007-07-17, 23:29
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorgon
Resultatet nere i Malmö känns verkligen olustigt, då vi omvandlade en säker seger till ett väldigt onödigt kryss. Att placera Sjölund och Arneng bredvid varandra på mitten är som att spela utan mittfält och det dröjde inte länge innan påståendet blev verklighet, katastrofalt agerande från dessa herrar i varje duell. Hela laget blir lidande då spelfördelarna konstant tappar boll eller väljer att tjonga istället för att passa och hela laget faller likt ett korthus då osäkerheten smyger sig på.
Nya krafttag mot Elfsborg och en rejäl uppryckning så skall vi se att allt ordnar sig?
Morr sade Bull, skärpning sade Bill

Så som andra halvlek såg ut skall ni vara jäkligt glada över krysset ni fick med er...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in