2007-07-23, 18:18
  #4837
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
BP-Trelleborg ikväll.

BP har spelat upp sig på slutet och kan bli farliga för Trelleborg. Skåningarna å sin sida ska nog undvika att ta stryk av BP för då blir det en jobbig sensommar och höst.
Lagkaptenen Linus Malmqvist skadad (Rasmus Bengtsson ersätter), men vad värre är så är även Mensah borta eftersom han fått en smäll på vristen på träning. Ärkesopan Björn Westerbladh ersätter trots att han inte skapat ett jävla dugg på de sju matcher han startade matcherna som forward. Westerbladh är en mittfältare från Helsingborg som närapå skänktes till TFF eftersom HIF inte visste vad man skulle göra med honom då han var för dålig för Allsvenskan. I Superettan funkade han hyfsat, varför TFF nappade honom åt sig för en spottstyver. Höll han inte i Allsvenskan för HIF så lär han inte vara bättre idag när han spelar i samma serie för TFF.

Jag är som jag tidigare nämnt allvarligt oroad...

// Roger P.
Citera
2007-07-23, 18:27
  #4838
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Lagkaptenen Linus Malmqvist skadad (Rasmus Bengtsson ersätter), men vad värre är så är även Mensah borta eftersom han fått en smäll på vristen på träning. Ärkesopan Björn Westerbladh ersätter trots att han inte skapat ett jävla dugg på de sju matcher han startade matcherna som forward. Westerbladh är en mittfältare från Helsingborg som närapå skänktes till TFF eftersom HIF inte visste vad man skulle göra med honom då han var för dålig för Allsvenskan. I Superettan funkade han hyfsat, varför TFF nappade honom åt sig för en spottstyver. Höll han inte i Allsvenskan för HIF så lär han inte vara bättre idag när han spelar i samma serie för TFF.

Jag är som jag tidigare nämnt allvarligt oroad...

// Roger P.

Men BP är ju från superettan så då är det ju lugnt
Citera
2007-07-23, 18:57
  #4839
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Men BP är ju från superettan så då är det ju lugnt
Det är tyvärr TFF också. Därför är jag orolig.

// Roger P.
Citera
2007-07-23, 19:35
  #4840
Medlem
Normalsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Gillespie
Att Tauer med allsvenska ytterbacksmått mätt skulle vara extra bra i offensiven är för mig en osanning. Nu har jag visserligen inte sett DIF:s alla matcher i år, men av det jag har sett så har han varit en rejäl säkerhetsrisk/rundningsmärke med ideliga chansbrytningar, otaliga missar i markeringen och tjongande höjdbollar utan adress. Visst väger han upp en del av detta med fighterhjärta och lungor att följa med i offensiven, men väl uppe på offensiv planhalva blir det ofta fel till följd av den bristfälliga tekniken.

Håller med.
Men i våran lilla pajasliga så räcker det med att ha ett fighterhjärta, vilket bevisar nivån på allsvenskan.
Citera
2007-07-23, 19:35
  #4841
Moderator
Gromguttens avatar
Raderat Chat, ni vet vad som gäller før regler i sporten. Kommande matchchat renderar tillsägelser.

/mod
Citera
2007-07-23, 19:40
  #4842
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Raderat Chat, ni vet vad som gäller før regler i sporten. Kommande matchchat renderar tillsägelser.

/mod
Tillsägelser? Är det inte ens tillåtet att jubla över mål eller diskutera uppkomna matchsituationer?

// Roger P.
Citera
2007-07-23, 19:59
  #4843
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Tillsägelser? Är det inte ens tillåtet att jubla över mål eller diskutera uppkomna matchsituationer?

// Roger P.

Jag glømde skriva "synpunkter i PM", sorry, men det är kanske lika bra att førtydliga. Du har ju redan fått en tillsägelse før detta tidigare och undrar uppenbarligen varfør:

Nej, det førsta - "måljublet" - är definitivt inte tillåtet med de regler som gäller sedan våren 2006 - speciellt før sporten. Det är møjligt att det ibland missas men huvudregeln är alltså denna.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=319374

Att diskutera uppkomna situationer kan gott gøras. En grundregel, eller ett test om du vill, är att du inte skall kunna utläsa av inlägget att matchen pågår om du førstår hur jag menar. Det är inte helt enkelt att avgøra men vi gør vårt bästa før att følja de riktlinjer som alltså funnits ett drygt år.

/Gutten, Mod
Citera
2007-07-23, 20:02
  #4844
Medlem
Vad sägs om en liten tillbakablick, gott folk?

Citat:
Ursprungligen postat av conz
Har ni redan glömt 2-0 mot Trelleborg? De senaste två förlusterna har ju varit i ett dubbelmöte mot samma lag. Ingen här har sagt att Elfsborg är lätta att slå i år och jag tror AIK kommer plocka trepoängare nu framöver mot HIF, BP och Örebro. Då kommer tabelläget se lite mer tillfredsställande ut.
Citat:
Ursprungligen postat av the head honcho
Antar att du skojar eller nått. AIK har vunnit 1 av deras 8 senaste matcher..
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Jag tror truppförändringen i form av nyförvärven Nils-Eric Johansson, Obolo och Valdemarin kommer innebära ett lyft i tabellen men det var för tidigt och räckte inte mot Elfsborg men i de tre närmsta mötena framöver jag nämnde blir det minst 7 poäng så du kan sluta snacka om nedre tabellen.
Citat:
Ursprungligen postat av Whattaba
Det är bara att sluta drömma. Jag vet inte ens vilka AIK möter men att ni vinner två matcher i rad är helt enkelt för övermäktigt för er.
Wilton och Oboló tystar effektivt belackarna.
Citera
2007-07-23, 20:27
  #4845
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Vad sägs om en liten tillbakablick, gott folk?





Wilton och Oboló tystar effektivt belackarna.
Vänta du tills den feta damen sjungt ;D
Citera
2007-07-23, 20:58
  #4846
Bannlyst
Matchen är slut, TFF vann med 3-0 på Grimsta. Så SATANS skönt. Dansken Senoglu, Jonathan Berg och ärkesopan Westerbladh gjorde varsin balja och Sahlman höll tätt bakåt. TFF vann bollinnehavet med 55%-45% och skotten på mål med hela 7-0. En kompakt kämpainsats som äntligen belönades. BP brottades ner och avlivades effektivt och smärtfritt på sin beryktade hemmaarena. Äntligen lite flyt.

Lite smolk i glädjebägaren finns det trots allt, både Sundin och Augustsson drog på sig varsitt gult kort och kommer att vara borta mot Halmstad den 5:e augusti. Sundins frånvaro klarar vi eftersom brassen är spelklar då men vem ska fylla i för Augustsson?

// Roger P.
Citera
2007-07-23, 21:08
  #4847
Medlem
Rocky69s avatar
Tamandi-effekten visar sig återigen.

Alla supportrar i vårat avlånga land: Attackera spelare i erat favoritlag så börjar poängen trilla in.

Grattis TFF till en högst oväntad seger.
Citera
2007-07-23, 21:19
  #4848
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Alla supportrar i vårat avlånga land: Attackera spelare i erat favoritlag så börjar poängen trilla in.
Ja, det verkar så. Jag har hela våren spytt galla över Björn Westerbladhs inkompetens och idag så gör han mål. Nu är det kanske inte särskilt oväntat att en forward gör mål lite då och då men heter nämnda forward Björn Westerbladh så är det en engångsföreteelse. Killen har spelat tio matcher som forward och gjort ett enda mål och det kom ikväll. Det är INTE ett godkänt resultat. Olcay Senoglu har inte spelat många minuter i den blå tröjan men har ändå lyckats näta två gånger. Till och med Thylander som är defensiv innermittfältare har gjort två mål. Björn Westerbladhs enda merit på tio matcher är att han har sprungit väldigt mycket. Eftersom fotboll inte avgörs genom mängden slitage av skosulor så är denna bedrift inte värd ett vitten om dessa ideliga löpmetrar inte resulterar i mål och assists.

// Roger P.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in