2007-07-15, 23:22
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejsson
Blåvitt har väl ändå "hyfsat" bra med talanger i truppen som redan nu har blommat ut, eller vad säger du?

Berg men han lär ju inte stanna länge till. Vasquez och den där Bjärrsmyr ger jag inte mycket för. Och några andra finns det väl inte som håller i allsvenskan, eller har jag missat någon?
Citera
2007-07-15, 23:46
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Berg men han lär ju inte stanna länge till. Vasquez och den där Bjärrsmyr ger jag inte mycket för. Och några andra finns det väl inte som håller i allsvenskan, eller har jag missat någon?

Ehhh... Berg. Vasquez. Bjärsmyr och Ragnar som är ett av Allsvenskans bästa mittbackspar. Gustav Svensson. Jakob Johansson. Wernbloom. Finns inte ett enda lag i Allsvenskan som släppt fram så många talanger som lyckats under senare år. Resterande lag kan väl på sin höjd räkna upp två-tre spelare i samma ålder som de nämnda, som dessutom har visat att de håller för Allsvenskt spel.

/feldgrau
Citera
2007-07-15, 23:51
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Dags att läsa på lite?

Gustav Svensson 20, har inte sett dagens match men har sett ruskigt stabil ut tidigare.
Jakob Johansson 17, och har gjort en övertygande debut i AS i år.
Ragnar Sigurdsson 21, Islänning men ändå en av AS mest intressanta mittbackar.
Sebastian Eriksson 18, hoppade in mot Gefle i cupen.
Mfl, så lite intressant finns det om vi bara får behålla dem.

Edit: Långsam är jag, Feldgrau har både snabbare fingrar och skalle så här på kvällen.
Citera
2007-07-15, 23:54
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ehhh... Berg. Vasquez. Bjärsmyr och Ragnar som är ett av Allsvenskans bästa mittbackspar. Gustav Svensson. Jakob Johansson. Wernbloom. Finns inte ett enda lag i Allsvenskan som släppt fram så många talanger som lyckats under senare år. Resterande lag kan väl på sin höjd räkna upp två-tre spelare i samma ålder som de nämnda, som dessutom har visat att de håller för Allsvenskt spel.

/feldgrau

Jakob Johansson och Gustav Svensson är inte mycket att hänga i julgranen och Wernbloom sitter på bänken tack vare Olsson? Ragnar har jag knappt sett men att ni skulle ha det bästa mittbacks paret är jag högst tveksam till... Ert lag bygger på gubbarna Andersson, Alexandersson, Olsson, Selakovic och Wallerstedt... Att ni sen drömde bort er efter en bra match mot ÖSK är en annan sak
Citera
2007-07-15, 23:55
Medlem
tjohos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
2005 - Superettan
2006 - 2:a med en poängs marginal
2007 - Dålig form.

Långt tillbaka? Haha...
Inte fan kan man skylla en elfteplats halvvägs på dålig form.
Då beror Blåvitts bedrövliga resultat på skoskav och hicka för egentligen har vi en grym trupp som borde vinna allt.
Citera
2007-07-16, 00:05
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jakob Johansson och Gustav Svensson är inte mycket att hänga i julgranen och Wernbloom sitter på bänken tack vare Olsson? Ragnar har jag knappt sett men att ni skulle ha det bästa mittbacks paret är jag högst tveksam till... Ert lag bygger på gubbarna Andersson, Alexandersson, Olsson, Selakovic och Wallerstedt... Att ni sen drömde bort er efter en bra match mot ÖSK är en annan sak

Haha, hur många matcher med Blåvitt har du sett? Gustav Svensson överglänste ju Daniel Andersson totalt på Ullevi och i dag tog han effektivt bort Henke Larsson. Har spelat ruggigt bra. Jakob Johansson, första 90-talisten som spelar i Allsvenskan, har överraskat enormt positivt. Inget att hänga i julgranen? Är du gô eller. Wernbloom sitter på bänken för att han inte passar in i det spel som Rehn och Olsson vill spela, men har ändå gjort två mål i år och var uttagen till A-landslagsturné så sent som i vintras. Ragnar är redan en av Allsvenskans bästa mittbackar, och Bjärsmyr är åtminstone topp 10.

Känns som att du bara är bitter över att MFF säljer bort sina "talanger"...

/feldgrau
Citera
2007-07-16, 00:11
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Intressant att du som enligt egen utsago knappt sett blåvitt ändå vet precis hur det ligger till. Jakob Johansson är för övrigt ett år yngre än den så enormt haussade Albin Ekdal, men sen så har han ju ingen programledare till farsa heller. Det är knappast bristen på talanger som är IFK:s problem, utan en hel massa andra grejer.
Citera
2007-07-16, 00:13
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Haha, hur många matcher med Blåvitt har du sett? Gustav Svensson överglänste ju Daniel Andersson totalt på Ullevi och i dag tog han effektivt bort Henke Larsson. Har spelat ruggigt bra. Jakob Johansson, första 90-talisten som spelar i Allsvenskan, har överraskat enormt positivt. Inget att hänga i julgranen? Är du gô eller. Wernbloom sitter på bänken för att han inte passar in i det spel som Rehn och Olsson vill spela, men har ändå gjort två mål i år och var uttagen till A-landslagsturné så sent som i vintras. Ragnar är redan en av Allsvenskans bästa mittbackar, och Bjärsmyr är åtminstone topp 10.

Känns som att du bara är bitter över att MFF säljer bort sina "talanger"...

/feldgrau

Nej inte speciellt om du menar Pode så känns det inte så hårt... Dock lite konstigt. Visste inte att den där Jacob Johansson bara var 17. Men resten snälla ni kommer inte vinna allsvenskan dom närmaste 5 åren om ni får behålla dom så kallade talangerna... Jag menade inte att ni inte hade någon talangutvekling utan att ni inte har någon potential att vinna något på länge om ni inte värvar väldigt bra nu i sommar... Man kan ju fråga sig om ni nu hade så bra trupp varför värva medelmåtter som Olsson och Karisik som sen tar plats direkt? Och du kan inte mena att Wernbloom var bra nog att ha en chans på landslaget?
Citera
2007-07-16, 00:14
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Intressant att du som enligt egen utsago knappt sett blåvitt ändå vet precis hur det ligger till. Jakob Johansson är för övrigt ett år yngre än den så enormt haussade Albin Ekdal, men sen så har han ju ingen programledare till farsa heller. Det är knappast bristen på talanger som är IFK:s problem, utan en hel massa andra grejer.

Det var inte bristen på talang jag menade utan potential att vinna allsvenskan inom dom närmaste åren...
Citera
2007-07-16, 00:17
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Visste inte att den där Jacob Johansson bara var 17.

Nej uppenbarligen är det en jävla massa du inte vet. Dags att kolla upp lite fakta innan man uttalar sig nästa gång?

Citat:
Men resten snälla ni kommer inte vinna allsvenskan dom närmaste 5 åren om ni får behålla dom så kallade talangerna... Jag menade inte att ni inte hade någon talangutvekling utan att ni inte har någon potential att vinna något på länge om ni inte värvar väldigt bra nu i sommar...

Häpp. Själv tycker jag att följande uttalande inte direkt stämmer överens med ovanstående:

Citat:
Och några andra finns det väl inte som håller i allsvenskan, eller har jag missat någon?

Citat:
Man kan ju fråga sig om ni nu hade så bra trupp varför värva medelmåtter som Olsson och Karisik som sen tar plats direkt?

Talangfull trupp var det väl ändå vi pratade om nu? Även om man har 11 talanger som är 20 år så är det kanske inte optimalt att spela med alla dem på plan samtidigt.

Citat:
Och du kan inte mena att Wernbloom var bra nog att ha en chans på landslaget?

Uppenbarligen var han bra nog för att Lagerbäck skulle tycka att han skulle ha en chans att visa upp vad han kunde i landslaget.

/feldgrau
Citera
2007-07-16, 00:21
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Uppenbarligen var han bra nog för att Lagerbäck skulle tycka att han skulle ha en chans att visa upp vad han kunde i landslaget.

/feldgrau

När var det? Inget a-landslag va? De här vinterturneerna räknas inte riktigt.

Göteborg har en del talanger men hälften lär inte blomma ut och den andra hälften drar till Norge eller Danmark innan Göteborg fått någon större nytta av dem. Allsvenskans status är ju så jävla pinsam nuförtiden.

Det leder till nästa fråga:

hur ökar vi allsvenskans status?
Citera
2007-07-16, 00:25
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
När var det? Inget a-landslag va? De här vinterturneerna räknas inte riktigt.

Göteborg har en del talanger men hälften lär inte blomma ut och den andra hälften drar till Norge eller Danmark innan Göteborg fått någon större nytta av dem. Allsvenskans status är ju så jävla pinsam nuförtiden.

Det leder till nästa fråga:

hur ökar vi allsvenskans status?

Det var det jag menade dom lär inte blomma ut till något speciellt sen blir dom utlånade till superettan...

Sen missupfattade Frejsson mig från början eller så var jag extremt otydlig men svarade endå på hans fråga... På det sätten IFK jobbar och värvar har jag svårt att se att det skulle bli något stort av det laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in