2007-07-10, 00:02
Medlem
feldgraus avatar
Det är nog dags att tagga ner lite. Pajkastning i all ära, men försök att göra det lite mer subtilt... /MOD

/feldgrau
Citera
2007-07-10, 00:02
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Svårt att göra mål om man inte får någon passning. Annars så visade Lucas klass när det gäller huvudspelet.

I övrigt skitmatch eftersom AIK inte kan göra mål, vi skapar chanser men det spelar ju ingen roll om man inte sätter dem.

Dessutom så har jag ingen respekt för en apa som inte skrev något i allsvenska tråden efter Difs kollaps ifjol och kommer in nu när det går bra. En apa i ett nötskal.

Aaa juniorsyndromet, anfallare ska väll kunna gå ner i banan oc försöka skaffa bollar att jobba med, om det saknas pass från mittfält?

Eh, ursäkta? Jag har typ 700 inlägg, jag skulle tro att 80% av dom är i div allsvenska trådar.
Citera
2007-07-10, 00:04
Medlem
Bombardirs avatar
Bra spel från AIKs sida i första halvlek där Elfsborg inte hade mycket att komma med. Men fan vad jag blir trött på Wilton. Han har spelat mycket sämre efter att han blev farsa. Överarbetar situationer och går själv för mycket istället för att skicka fram bollarna på anfallet. Argentinarna i anfallet blev därför i stort sett osynliga. Saknar Rubarth som fan, han är irrationell och sätta fart med bollen och skapa från kanterna.

Som vanligt väldigt tam inledning från AIK i andra halvlek men de jobbar sig in i matchen igen. AIK pressar och både Tamandi (som för övrigt är värdelös i offensiven) och Jonson* går upp högt och hinner inte tillbaka när Elfsborg kontrar och får sin enda chans den halvleken som de också sätter.

Nisse och Arne fungerar bättre och bättre som mittlås. 3-4 sånna här matcher till av Arne och jag kanske kan överväga att förlåta honom för självmålet i slutet av förra säsongen mot HeIF.

Synd att Özkan gick ut med skada, det kändes som att han var på gång. Tycker dock att de borde pröva med honom i anfallet eftersom att han är farlig man mot man och alltid verkar söker sig in mot mitten (liksom resten av mittfältet) istället för att bredda. Khari gör ett inhopp och brunkar på ganska bra.

Hygglig publiksiffra nästan 19000.

Edit: *
Citera
2007-07-10, 00:04
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad Fer It
Aaa juniorsyndromet, anfallare ska väll kunna gå ner i banan oc försöka skaffa bollar att jobba med, om det saknas pass från mittfält?

Eh, ursäkta? Jag har typ 700 inlägg, jag skulle tro att 80% av dom är i div allsvenska trådar. Men ni har juh inte varit i allsvenskan alla år ja skrivit heller.

Det känns ganska lönlöst att skriva mer eftersom dina inlägg är ändå ute för att provocera och allt detta kommer att vara borttaget när en moderator loggar in.

AIK gör inte en bra match i den andra halvleken, och det är ingen som har sagt att de är frälsare utom media hororna på Expressen och Aftonbladet. Man måste ge utlänningar tid, titta på Concha .
Citera
2007-07-10, 00:10
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det känns ganska lönlöst att skriva mer eftersom dina inlägg är ändå ute för att provocera och allt detta kommer att vara borttaget när en moderator loggar in.

AIK gör inte en bra match i den andra halvleken, och det är ingen som har sagt att de är frälsare utom media hororna på Expressen och Aftonbladet. Man måste ge utlänningar tid, titta på Concha .

Touché Concha var inte bra första året, men det blev ju tillslut lyckat, tycker dock prislappen var sjukt liten , trots lite tid kvar på kontrakter

EDIT: Bombadir: Vem är Nilsson?
Citera
2007-07-10, 00:12
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:

Eh, ursäkta? Jag har typ 700 inlägg, jag skulle tro att 80% av dom är i div allsvenska trådar.

Klevis in disguise.

Okej första halvlek där Tjerna - oavsett att jag ogillar honom som spelare - krigar och vinner det Dulee och Wilton sjabblar bort.
När Tjerna blir utbytt i paus pga skada faller allt.
Generalfel att ha Wilton på mittfältet, Dulee kommer längre och längre bort som arvtagare av Mister Boateng. Ytterbackarna får underkänt - dock slog Tamandi enbart bort fyra tjongbollar i mitten denna gång, vill minnas att det var fler mot TFF. Alltid nått

Pavey var åtminstone okej med sin vilja, nått Khari saknade totalt och alla andra på det usla mittfältet.

10-0 i returen. Taco gör alla mål.
Citera
2007-07-10, 00:12
Medlem
Bombardirs avatar
Citat:
Touché Concha var inte bra första året, men det blev ju tillslut lyckat, tycker dock prislappen var sjukt liten , trots lite tid kvar på kontrakter

EDIT: Bombadir: Vem är Nilsson?

Haha! Fan vad jag svamlar... menade såklart Jonsson!
Citera
2007-07-10, 00:15
Medlem
Mad Fer Its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Haha! Fan vad jag svamlar... menade såklart Johnsson!

Då klarnade det

Var det samma skada som nyss på Özkan som gick upp?

och tröttnar ni aldrig på att Wilton alltid avslutar själv i alla lägen?
Citera
2007-07-10, 00:20
Medlem
Bombardirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Okej första halvlek där Tjerna - oavsett att jag ogillar honom som spelare - krigar och vinner det Dulee och Wilton sjabblar bort.
När Tjerna blir utbytt i paus pga skada faller allt.
Generalfel att ha Wilton på mittfältet, Dulee kommer längre och längre bort som arvtagare av Mister Boateng. Ytterbackarna får underkänt - dock slog Tamandi enbart bort fyra tjongbollar i mitten denna gång, vill minnas att det var fler mot TFF. Alltid nått

Pavey var åtminstone okej med sin vilja, nått Khari saknade totalt och alla andra på det usla mittfältet..

Ogillar Tjerna?! AIK slitvark #1 som aldrig gör en dålig match och springer mest av alla!

Tamandi är totalt misslyckad som offensiv ytterback.
Tror att Bengtsson skulle göra mycket bättre ifrån sig.

Håller med om Wilton som gör det mesta fel den här matchen. Utom frisparken!

Khari körde brunk-taktig och gjorde det bra.
Citera
2007-07-10, 00:23
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir
Ogillar Tjerna?! AIK slitvark #1 som aldrig gör en dålig match och springer mest av alla!

Man kan inte klaga på att Tjerna springer och försöker, men spela fotboll kan han inte. Men det behövs en spelare med grinta annars faller allt, och Tjerna är den enda som har lite av det tyvärr.
Citera
2007-07-10, 03:12
Medlem
Citat:
Då klarnade det

och tröttnar ni aldrig på att Wilton alltid avslutar själv i alla lägen?

eller att han förlorar bollen så fort han får den..
Citera
2007-07-10, 09:35
Medlem
Varför kan inte AIK försöka slå lite raka snabba bollar framåt i banan. Nån gång kan man väl försöka träna in ett snabbt uppspel, skitsamma om det inte funkar, för det gör det ju inte iaf. Sidledsspel på egen planhalva i all ära.

Vi måste sluta drälla med bollen. Det ser sjukt ut för fan.
Jag måste vara helt blind och självkritisk men jag har inte sett något annat lag drälla så mkt med bollen som mitt AIK. Hoppas jag har fel... men jag hakar upp mig som fan på duttandet och snubblandet.

Ingen AIKare jag pratat med ser Argentinarna som några frälsare. Någon gnagare på FB som gör det? Av det lilla jag sett hittils tycker jag dom verkar helt ok däremot.

Läser ofta att AIKare skulle ha nån sorts hybris el liknande. Tvärtom tycker jag... de flesta jag pratar med brukar va rätt ärliga med hur vi spelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in