2007-05-29, 00:37
Medlem
Tjena Klevis!

Fyfan vad underbart!
Citera
2007-05-29, 00:37
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Relay verkar av allt att döma inte fungera riktigt som vi andra, försök inte kommunicera med honom.

Angående AIKs usla passningsspel och att resultatet i slutändan var välförtjänt kan jag inte annat än hålla med, men det kändes ändå så förbannat onödigt att släppa matchen på det sätt som nu gjordes.
Jag fungerar i högsta grad bra. Dock ser jag fram emot att AIK bygger en ny arena så att man kan se derbyn på nåt som jag kallar nationalarena.
Citera
2007-05-29, 00:38
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
East Clintwood: varför så grinig? ni vann ju...

Är inte det minsta grinig. Är så nöjd som man bara kan vara efter en seger mot De Onda. Visar bara solnaiterna att när de påstår följande:

"Jävligt bra spel i 30 minuter. Dif agerade som ett division två lag och låg i knäet på jättebabyn, men utan Burgic så har AIK ingen spets när Figuiredo inte är på humör. Sedan så tappar vi huvudet under armen sista kvarten, bjuder in dem. Och de kan ligga lågt hela andra halvlek. Surt sa räven, men om vi spelar som vi gjorde första 30 så vinner vi SM-guld."

då ljuger vederbörande inte bara för sig själv eller de sina, eller för storebror, de ljuger för hela Fotbollssverige. Klart som fan att man måste sätta denne på plats. Erkänn att vi vann välförtjänt så blir det inget snack, men den som börjar jiddra om en "jämn match" eller dylikt är så klockrent bortgjord att det måste påpekas.
Citera
2007-05-29, 00:39
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Grejen med pyros är att de är förbjudna. End of story. Bryt mot reglerna och du har inget där att göra. Det är inte ens sunt förnuft. Det är en simpel regel som till och med den mest korkade av huligan borde kunna fatta ... sedan att den i praktiken inte verkar få några efterföljder är ju en annan femma.

Verkar ju inte som om vakterna bryr sig så mycket, ville mna verkligen ha bort dom så är det ju bara att släcka med en högtrycksspruta på håll. Själv tycker jag att det är tråkigt att det inte går att få fram en kompromiss som både funkar för brandmyndigheterna & fans för det är nice med rök & färg.

Sen undrar jag varför man har en förortsturk som publikvärd, har aldrig kännt nån lust att slåss när jag varit på fotboll men när en 17-årig brytkung går & säger åt småknattar att de inte får ha en fot ute i trappan är man sugen på att ge honom en knuff nedför trappan.
Citera
2007-05-29, 00:40
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Den slog inte den Tyskla Cupfinalen i stämning och intensitet. Sedan åker jag hellre till Berlin och ser en match än åker upp till provinshuvudstaden i norrland.

Jaha, och? Det står dig fritt att tycka, tänker inte säga emot på den punkten. Det som dock talar emot din teori är att eftersom du bedömer DIF - Solna Aik efter att ha sett den på TV lär du väl se tyska cupfinalen på TV och sedan bedöma intensiteten et cetera därefter. Jösses.
Citera
2007-05-29, 00:41
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Verkar ju inte som om vakterna bryr sig så mycket, ville mna verkligen ha bort dom så är det ju bara att släcka med en högtrycksspruta på håll. Själv tycker jag att det är tråkigt att det inte går att få fram en kompromiss som både funkar för brandmyndigheterna & fans för det är nice med rök & färg.

Det där har jag också tänkt på. Spruta ner dem med vatten. Men förmodligen gillar man egentligen bengalerna och det är bara brandmyndigheterna som gnäller.

Citat:
Sen undrar jag varför man har en förortsturk som publikvärd, har aldrig kännt nån lust att slåss när jag varit på fotboll men när en 17-årig brytkung går & säger åt småknattar att de inte får ha en fot ute i trappan är man sugen på att ge honom en knuff nedför trappan.

Vänd dig till klubben och meddela detta. Du kan ju iofs lämna ute hans etnicitet men trycka på faktumet att han har låg ålder.
Citera
2007-05-29, 00:44
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Det borde helt klart gå att lösa det där på ett tillfredsställande sätt för båda parter.
Citera
2007-05-29, 00:46
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Jaha, och? Det står dig fritt att tycka, tänker inte säga emot på den punkten. Det som dock talar emot din teori är att eftersom du bedömer DIF - Solna Aik efter att ha sett den på TV lär du väl se tyska cupfinalen på TV och sedan bedöma intensiteten et cetera därefter. Jösses.
Jag såg båda på TV därför är den jämförelsen relevant. Om nu stämningen kommer fram bättre på en av matcherna när man ser det på TV, måste det ju betyda att det faktiskt var bättre stämning? Eller vad säger experterna?
Citera
2007-05-29, 00:54
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Du såg inte heller Tyska cupfinalen gissar jag på?

Haha. Men ge dig för helvete?

Ska vi istället börja med....

"Du har aldrig sett ett Rom-derby va?"
"Du har aldrig sett en italiensk fotbollsmatch va?"
"Du har aldrig kollat på Franska Ligan?"
"Du är inte så insatt i supportervärlden va? Nej, jag anade det. Sluta skriv här då."
Citera
2007-05-29, 00:55
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Jag såg båda på TV därför är den jämförelsen relevant. Om nu stämningen kommer fram bättre på en av matcherna när man ser det på TV, måste det ju betyda att det faktiskt var bättre stämning? Eller vad säger experterna?

Mmm. Tjena. Du är inte bara rolig, jag blir också rädd när du skriver som du gör. Menar du allvar, är det sju resor värre än jag misstänkte.

Du tror inte att (antal respektive placering av TV-kameror, mikrofoner, storleken på arena, matchkaraktär et cetera spelar roll - eller är jämförelsen VM-final respektive en Superettanmatch på TV4 (eller valfri kanal) lika relevant eftersom båda sänds på TV. Jösses. (Du var förmodligen inte på plats heller då DIF förnedrade Solna i cupfinalen häromåret. Säg inte att du såg matchen på TV ...)

Godnatt jord och Relay.
Citera
2007-05-29, 00:57
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det borde helt klart gå att lösa det där på ett tillfredsställande sätt för båda parter.

Nej, inte när den ena sidan inte ens kan tänka sig att diskutera saken i fråga. Då får de skylla sig själva och acceptera att vissa skiter blankt i deras försök att döda svensk supporterkultur.
Citera
2007-05-29, 00:59
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Nej, inte när den ena sidan inte ens kan tänka sig att diskutera saken i fråga. Då får de skylla sig själva och acceptera att vissa skiter blankt i deras försök att döda svensk supporterkultur.

Är det locket på från samtliga klubbledningar, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in