2007-05-29, 00:59
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Äsch, jag bjussar på lite underhållning så här på nattkröken:

http://www.svenskafans.com/fantv/player/dev_flash.asp?clip=3247&cat=0&list=all

Avgå avgå!
Citera
2007-05-29, 01:00
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Haha. Men ge dig för helvete?

Ska vi istället börja med....

"Du har aldrig sett ett Rom-derby va?"
"Du har aldrig sett en italiensk fotbollsmatch va?"
"Du har aldrig kollat på Franska Ligan?"
"Du är inte så insatt i supportervärlden va? Nej, jag anade det. Sluta skriv här då."
Om din definition av supporterkultur innebär att mordhota tränare eller att storma planen, som exempel så tror jag du är fel ute.
Citera
2007-05-29, 01:01
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Mmm. Tjena. Du är inte bara rolig, jag blir också rädd när du skriver som du gör. Menar du allvar, är det sju resor värre än jag misstänkte.

Du tror inte att (antal respektive placering av TV-kameror, mikrofoner, storleken på arena, matchkaraktär et cetera spelar roll - eller är jämförelsen VM-final respektive en Superettanmatch på TV4 (eller valfri kanal) lika relevant eftersom båda sänds på TV. Jösses. (Du var förmodligen inte på plats heller då DIF förnedrade Solna i cupfinalen häromåret. Säg inte att du såg matchen på TV ...)

Godnatt jord och Relay.
Jo det är möjligt, men var jag tvärsäker i förra inlägget?
Citera
2007-05-29, 01:01
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Om din definition av supporterkultur innebär att mordhota tränare eller att storma planen, som exempel så tror jag du är fel ute.
Diskussionen gällde bengaler. Bengaler. Säger det igen. Bengaler.
Citera
2007-05-29, 01:02
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:

Just den biten vet jag inte men jag är tämligen övertygad om att han anser att det ingår i supporterkulturen att faktiskt gå på matcherna...

Har du varit på en allsvensk match någon gång? Förutom någon enstaka match på Värendsvallen förstås...
Citera
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Diskussionen gällde bengaler. Bengaler. Säger det igen. Bengaler.
Ja eller att tända bengaler trots att det är förbjudet och renderar böter.
Citera
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:

Då får du gärna lägga fram något inlägg där jag definierat bra supporterkultur med mordhot och storma planen!
Citera
2007-05-29, 01:04
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Är det locket på från samtliga klubbledningar, menar du?

Det är ju inte klubbledningarna som fattat pyrobeslutet. Men man kan väl enas om att de inte har för avsikt att hjälpa sin egna supportrar i supporterfrågor likt denna.
Citera
2007-05-29, 01:06
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Just den biten vet jag inte men jag är tämligen övertygad om att han anser att det ingår i supporterkulturen att faktiskt gå på matcherna...

Har du varit på en allsvensk match någon gång? Förutom någon enstaka match på Värendsvallen förstås...
Hahaha så du räknar inte östers matcher i allsvenskan som allsvenska matcher?
Såg ett pinsamt Öster förlora hemma mot Malmö FF senaste säsongen klubben var i Allsvenskan. Såg en svinkall match mot Djurgården trots det så knökade det sig in 12000.
Var profetisk i Gefle matchen att Öster skulle åka ur om vi förlorade mot dom.
Märkligt nog var den roligaste matchen jag sett i Sverige från en Div 5 match där AIF var en av lagen. Vilket det andra laget var har jag glömt.
Citera
2007-05-29, 01:07
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Då får du gärna lägga fram något inlägg där jag definierat bra supporterkultur med mordhot och storma planen!
Jag går bara efter det intryck jag fått av dig som lite militant i din framtoning.
Citera
2007-05-29, 01:13
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Såg ett pinsamt Öster förlora hemma mot Malmö FF senaste säsongen klubben var i Allsvenskan. Såg en svinkall match mot Djurgården trots det så knökade det sig in 12000.
Märkligt nog var den roligaste matchen jag sett i Sverige från en Div 5 match där AIF var en av lagen. Vilket det andra laget var har jag glömt.

Senaste Öster låg i Allsvenskan spöade dem oss på sin hemmaplan i nångång i de sista omgångarna ifjol.

Det var kallt och jävligt, men ändå en sådär skön underbar gemenskap med bara ett par hundra SUPPORTRAR som hoppade matchen igenom till Johnny Cash - I walk the line-melodin på en tom arena vars temperatur låg under +-tecknet. Nostalgi!
Citera
2007-05-29, 01:16
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:

Trevligt.
Traska över till någon anglofiltråd, för gillar du inte Allsvenskan är det onödigt att vara här.

Trots att man försökt ta livet av sig 37 ggr sen slutsignalen kanske det finns ett ljus ändå. Om en säsong eller två.
Samtliga försök misslyckades tyvärr
Man har blivit lite mer ödmjuk - bara lite, inte mycket - sen debaclet 2004.

Grattis DIF. Den här förlusten sved hästpung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in