2007-05-28, 21:44
Medlem
Har tyvärr inte kunnat följa derbyt ikväll mellan Gais och IFK men efter att ha läst lite så känns det som vi hade marginalerna på vår sida efter GAIS vart nära 1-0 så vinner vi istället med hjälp av en hårt dömd straff
Citera
2007-05-28, 21:53
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer
Sparven alltså vilken lirare

Någon som vet hur mkt Kalmar gav för Ari?

Har för mig att det var 1,6 miljoner.
Citera
2007-05-28, 22:03
Medlem
Whattabas avatar
Vadå "avgör det första stockholmsderbyt"!?

Det här var det femte stockholmsderbyt om man räknar aik som ett stockholmslag.
Citera
2007-05-28, 22:10
Medlem
Racerbyces avatar
Kollade på kvällens derby på tv. Har man inga regler i svensk fotboll att lagen ska använda dräkter som skiljer sig åt? Nu körde ju båda lagen med sina hemmadräkter och det var i princip omöjligt att skilja dem åt i tv, förutom att AIK hade vita byxor. Tror knappast att detta hade godkänts i t.ex Champions League?
Citera
2007-05-28, 22:20
Medlem
CS-bögens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Kollade på kvällens derby på tv. Har man inga regler i svensk fotboll att lagen ska använda dräkter som skiljer sig åt? Nu körde ju båda lagen med sina hemmadräkter och det var i princip omöjligt att skilja dem åt i tv, förutom att AIK hade vita byxor. Tror knappast att detta hade godkänts i t.ex Champions League?
Du borde nog kolla upp din syn.

EDIT: För att detta inte ska bli ett vagabonden-posthunter-inlägg så kan jag tillägga att jag hellre hade sett att det blev lika, det hade varit bättre för Elfsborgs del.
Sen borde fan GAIS ha lyckats trycka in en boll i första med det övertaget dom hade.
Citera
2007-05-28, 22:22
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce

Visst gick det att se, men du har rätt i princip. Kanske hade inte bortalaget sitt reservställ med sig till matchen...
Citera
2007-05-28, 22:35
Medlem
feldgraus avatar
Fy fan vad gött. Rättvist var det kanske inte. Straff var det kanske inte. Men den satt tydligen i mål (jag blundade). Gais gör sin bästa match för säsongen och IFK sin sämsta. Ändå vinst. Serieledning!

Dif-vinst var väl kul också även om oavgjort hade varit bäst.

/feldgrau
Citera
2007-05-28, 22:38
Medlem
Killswitchs avatar
Vilken underbar jävla kväll det blev till slut!!

BÄST I STAN!!
Citera
2007-05-28, 22:42
Medlem
Villons avatar
Gud så undermåligt, låta en ålänning vända matchen på en minut. Jaja, vid det här laget har man ju förlikat sig vid tanken att 2007 knappast är AIKs år.
Citera
2007-05-28, 22:54
Medlem
TrhYs avatar
Grattis till segern Gefle!
Citera
2007-05-28, 23:07
Medlem
HAHAHAHAHAH! Läktarkampen och matchen kan sammanfattas i ett ord:

VÅLDTÄKT
Citera
2007-05-28, 23:08
Medlem
Bombardirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordson
HAHAHAHAHAH! Läktarkampen och matchen kan sammanfattas i ett ord:

VÅLDTÄKT

Nu tror jag bestämt att jag missat något...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in