2007-07-10, 23:35
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satyricon
Med tanke på Bajens solida losertradition mot KFF är det svårt att tänka sig något annat än Kalmarseger. Men förlusten av Ari kommer att märkas, om inte i Bajenmatchen så i alla fall på sikt. En ersättare till Ari snyter man inte ur näsan utan vidare.
Det som skulle vara skillnad är väl att ni inte bunkrar lika mycket som tidigare år och vi har alltid problem med dessa lag, men jag känner mig inte överdrivet positiv inför morgondagens match. Fast du får inte glömma att vi aldrig förlorat mot er med Tony som tränare!
Citera
2007-07-11, 00:08
Medlem
BeerMeUpScottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Fast nu skall det ju läggas nytt (holländskt!) gräs. Efter Gothia Cup. Får se hur det blir...

Holländskt gräs.... kan bli flummigt.

Haha, på tal om det så valde jag resan till trelleborg istället för en 'tripp' till Amsterdam i helgen.
Citera
2007-07-11, 00:37
Medlem
Otto Flicks avatar
Fy f-n vad synd för Kristoffer Näfver i Örebro. Säsongen spolierad och skador på bakre korsband (hur sjutton lyckades han med det) är inte att leka med. Alltid synd när spelare går sönder, men extra synd när unga spelare med karriären framför sig råkar ut för så här svåra skador.
Citera
2007-07-11, 11:06
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Det som skulle vara skillnad är väl att ni inte bunkrar lika mycket som tidigare år och vi har alltid problem med dessa lag, men jag känner mig inte överdrivet positiv inför morgondagens match. Fast du får inte glömma att vi aldrig förlorat mot er med Tony som tränare!

Faktum är att jag inte är bombsäker på seger i kväll. Dels släpper KFF in fler mål, dels tappar vi massor i slagkraft utan Ari. Kan bli tuffare än vanligt.

Och förr eller senare kommer ju Bajen att vinna en match mot KFF...
Citera
2007-07-11, 15:46
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Faktum är att jag inte är bombsäker på seger i kväll. Dels släpper KFF in fler mål, dels tappar vi massor i slagkraft utan Ari. Kan bli tuffare än vanligt.

Och förr eller senare kommer ju Bajen att vinna en match mot KFF...
Ja när helvetet fryser till is, jänkarna fångar bin Laden och Teddy Sheringham slutar spela fotboll. Då vinner Hammarby över KFF.

Jag hoppas på en komfortabel seger mot söderkisarna, helst med Ingelsten som ersättare för Ari.
Citera
2007-07-11, 21:01
Medlem
erikbes avatar
Orkar inte starta en ny tråd i ämnet så jag kör här

Varje gång en svensk spelare lämnar allsvenskan för Danmark/Norge (exkl. topplagen FCK, Bröndby o Rosenborg) blir jag småsur och ser dom som landsförrädare på nåt sätt. Har svenska spelare nåt ansvar för utvecklingen av den inhemska serien eller tycker ni att det är helt rätt att de bara tänker på pengar?

Senast Robert Åhman-Persson som lämnar AIK för Viborg, fast han kanske inte fick chansen?

Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Ja när helvetet fryser till is, jänkarna fångar bin Laden och Teddy Sheringham slutar spela fotboll. Då vinner Hammarby över KFF.

Jag hoppas på en komfortabel seger mot söderkisarna, helst med Ingelsten som ersättare för Ari.

En helt ok profetia
Citera
2007-07-11, 21:33
Medlem
WeeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Varje gång en svensk spelare lämnar allsvenskan för Danmark/Norge (exkl. topplagen FCK, Bröndby o Rosenborg) blir jag småsur och ser dom som landsförrädare på nåt sätt. Har svenska spelare nåt ansvar för utvecklingen av den inhemska serien eller tycker ni att det är helt rätt att de bara tänker på pengar?

Senast Robert Åhman-Persson som lämnar AIK för Viborg, fast han kanske inte fick chansen?

Ännu värre måste det ju vara för danskarna, medelmåttiga svenskar som kommer i drivor & håller tillbaka de egna talangerna.

Man kan ju knappast lasta nån som kan dubbla sin lön för att flytta ett snäpp söderut.
Citera
2007-07-11, 21:45
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Visst är det irriterande. Allsvenskan skulle ju vara betydligt bättre om vi fick hem majoriteten av de spelare som finns i danmark och norge. Men norrmännen har ju slopat proffsskatten för fotbollsspelare så dit borde inte så många sticka i fortsättningen.
Citera
2007-07-11, 23:10
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas

Alla fotbollsvänner oroade sig i onödan. KFF återtog serieledningen, trots rätt kasst spel, särskilt i första halvlek. Men Bajen var ännu kassare.
Citera
2007-07-12, 12:01
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Alla fotbollsvänner oroade sig i onödan. KFF återtog serieledningen, trots rätt kasst spel, särskilt i första halvlek. Men Bajen var ännu kassare.

Men lyssna på va Tony sa, Hammarby förlorade ju bara för att ni inte hade klippt gräset så dom inte kunde spela fotboll....
Citera
2007-07-12, 12:10
Medlem
Möppens avatar
Hemskt vad alla AIKare har blivit tysta... Är ni lite skrajja inför kvällen kanske?
Björcken får inte spela idag.. Hade varit intressant att hur han hade välkomnats av AIKs fans..
Citera
2007-07-12, 13:01
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Men lyssna på va Tony sa, Hammarby förlorade ju bara för att ni inte hade klippt gräset så dom inte kunde spela fotboll....

Hade Bajen samma fantasi på planen som de har i sina bortförklaringar skulle de leda Allsvenskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in