2007-05-29, 16:06
Medlem
gorgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob den Ouden
Såg vi samma match? Från min plats på östra gladdes vi av att Djurgårn äntligen satte hög press och vann mycket 50/50-bollar på ren vilja.
Givetvis såg vi samma match.
Men sedan inser jag att jag borde ha preciserat mig lite tydligare, jag menar givetvis pressen utanför straffområdet. Som igår var lika med obefintlig. Kändes som att Aik:arna fick vandra lite väl fritt, två till tre meter utanför straffområdet, något som från min position kändes väldigt otryckt.
Att jag sedan anlände till råsunda likt ett åskmoln (som sedermera övergick till klarblå himmel) kan vara en anledning till den analysen? Men det är något jag står för, tills jag har sett matchen från ett tv-perspektiv.
Citera
2007-05-29, 17:31
Medlem
Kupsans avatar
Aik överlägset första 30? , 0-1 målet kom efter DIF hade varit farligast, därför kändes det så surt. Sen efter målet hade Aik sin bästa period i matchen, med nån chans på att göra ett till mål.
Men sen efter var Aik totalt uddlösa, ni hade väl inget skott ens i straffområdet efter det?! 2 halvdana långskott som Dembo hade koll på var väl det farligaste.
såg så lojt ut, man glömde att man ledde bara med ett mål för det såg nästan ut på aikarna att dom behövde göra flera mål och hade gett upp.
T.o.m i slutforceringen som var knappast nån slutforcering så hade ni inte nån farlig chans, inte ens nån möjlighet till farlig chans.
Enrico avgjorde sen (som han borde ha gjort i första friläget enligt mig) matchen välförtjänt.

Den här matchen kan man inte skylla bort på domaren, gud eller nån annan.
Men aik måste väl vara världens bästa lag, oavsett resultat, även i superettan...
Citera
2007-05-29, 17:47
Medlem
Nowhere Hills avatar
Var orolig ett bra tag förre denna match att det inte skulle gå vägen denna gång. Vi har inte varit i närheten av förra säsongens form, ifk borta hade sina ljusa stunder,likt bajen segern men för övrigt har det varit lite blekt och sömnigt, ett par spelare är inte i den kondition dom bör vara....
Vill också påstå att dif öppnade piggast men sen att när gnaget tog över spelet såg det riktigt bra ut en stund, truppen är för tunn dock, unga löften som bara får spela i brist av annat material var det någon som anmärkte.
Norling har något på gång, han håller på och bygger en stomme, skulle inte alls förvåna mig om det kommer en riktigt kvalitativ forward innom närmaste månaderna. Det svider att erkänna det men dif förtjänade att vinna sin hemmamatch, är trots det övertygad att Aik slutligen placerar högre än djurgården i år och att nästa derby blir inte en dif seger.
Som någon annan nämde blir Örebro hemma en lagm uppgift när säsongen drar igång igen. Man kan hoppas att herrarna özkan och stephenson blir krya snart och hittar formen illa snabbt, då kan det ändå bli guldkamp.
Citera
2007-05-29, 18:22
Medlem
Jävligt skönt men konstigt att att inte ens Aftonbladet valde att blåsa upp smaskiga skandalrubriker efter Dif-AIK.
Dom hade ju kunnat vältra sig i inskastade föremål, bananer, bengaler och huliganer o.s.v. Helt otroligt, dom skrev om matchen i första hand
Har inte läst pappers-Sportbladet iofs.
Citera
2007-05-29, 19:17
Medlem
WeeMans avatar
På vilken läktare kommer djurgårdsklacken att stå mot bajen?
Citera
2007-05-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
På vilken läktare kommer djurgårdsklacken att stå mot bajen?
Södra.
Citera
2007-05-29, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ery3
Södra.

Enligt JK så ska vi stå på norra.
Citera
2007-05-29, 20:07
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
om Norling inte fått storhetsvansinne och gjort en hel hop idiotiska byten i paus.
Ja vad är det med årets upplaga av Norling? Ser ibland ut som om han förlorar sig
i alltmer djupa konstigheter i jakt på det "briljanta draget". Har han inget förtroende för spelarna och spelet?
Citera
2007-05-29, 20:09
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Har du varit i Rumänien??
Om inte så kanske du inte ska uttala dig?
Hur många Europacup vinster har Rumänien?? jämfört med Sverige??

Och vad har det med Rumäniens U-lands-status att göra?

Sen kan du gärna räkna upp hur många "Europacupvinster Rumänien" har. Här är det Allsvenskan och inte hur många Europacupvinster ett land har. Då det är klubblag inte landslag vi pratar om.

Stick!

AIK spelade inte särskilt vasst i 30min. Snarare flyttade DIF hem och AIK rullade runt boll till långsamma spelare helt ofarligt.
Tempo tempo tempo. Inte ens nära att kvittera var AIK, inte ens nära att döda matchen när man hade chansen.
Inte ens nära till ett bra spel!
Citera
2007-05-29, 20:09
Medlem
NoTruces avatar
Någon mer än jag som tycker Norling avger en jävligt dryg attityd? Eller det kanske är hans grej, att vara så där nonchigt avmätt och på slafsig stockholmska leverera sina förutsägelser?
Citera
2007-05-29, 20:33
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Och vad har det med Rumäniens U-lands-status att göra?

Sen kan du gärna räkna upp hur många "Europacupvinster Rumänien" har. Här är det Allsvenskan och inte hur många Europacupvinster ett land har. Då det är klubblag inte landslag vi pratar om.

Stick!

AIK spelade inte särskilt vasst i 30min. Snarare flyttade DIF hem och AIK rullade runt boll till långsamma spelare helt ofarligt.
Tempo tempo tempo. Inte ens nära att kvittera var AIK, inte ens nära att döda matchen när man hade chansen.
Inte ens nära till ett bra spel!
Jag pratar också om klubblag.
Citera
2007-05-29, 20:38
Medlem
General Hests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antrax
Enligt JK så ska vi stå på norra.

Ja. Hemmalaget har alltid södra med undantag för AIK då. 3 veckor kvar nu - perfekt start på sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in