2007-04-09, 17:48
Medlem
Tebos avatar
Likt förra året blir AIK handlingsförlamade då motståndarlaget spelar med hög press, om fler lag gör det, och orkar göra det i 90 minuter, kommer AIK få det tungt i år. Men det kanske är en del i Mäster Norlings plan.
Citera
2007-04-09, 18:04
Medlem
Kalleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen

Ska bli underhållande att höra solnaiternas förklaringar snart.

Vad finns att förklara?

Det var pissdåligt..
Citera
2007-04-09, 18:09
Medlem
Madchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen

Ska bli underhållande att höra solnaiternas förklaringar snart.

Att AIK spelar dåligt i premiären är ingen överraskning, så har det alltid varit de senaste 10 åren. Nu var ju spelet nästan djurgårds-uselt, men poängtapp var väntat. Bara ta nya tag.
Citera
2007-04-09, 18:09
Medlem
Jerka^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Johan Wissman lär vara och nosa på 40 km/h när han springer. Bara så att du vet... Det är lite svårare att hålla sin maxhastighet från start till slut i ett lopp dock. Zoom-grejen mäter maxhastigheten på 0,5 sekundersintervall.

/feldgrau
Är det verkligen så svårt att hålla maxhastigheten i ett 100-meterslopp? Det är väl snarare så att snittfarten sjunker därför att man måste starta från noll och det är då loppet går som långsammast?

Hur som helst känns siffran helt uppåt väggarna. Även om han bara höll farten i några få meter måste han ha tagit sats i uppemot 20-30 meter innan han uppnådde den. Att det ens går att jämföra med en friidrottssprinter låter konstigt.

För övrigt måste man ha en extrem noggrannhet för att kunna mäta så exakt som 35,6 km/h. Hur fungerar egentligen Zoom-funktionen?
Citera
2007-04-09, 18:12
Medlem
Shit, det blev bara oavgjort hemma mot Örebro för Gefle. Jag hade hoppats på en vinst.
Citera
2007-04-09, 18:21
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Hur som helst känns siffran helt uppåt väggarna. Även om han bara höll farten i några få meter måste han ha tagit sats i uppemot 20-30 meter innan han uppnådde den. Att det ens går att jämföra med en friidrottssprinter låter konstigt
Rätta mig om jag har fel men är inte 35.6 km/h ungefär 9.9 m/s. Att Henke skulle kunna röra sig 5 meter under tidsintervallet 0.5 sec, över en kort sträcka, är väl inte helt omöjligt.
Citera
2007-04-09, 18:24
Medlem
Kalmar FF blir fyra eller bättre i år.
Citera
2007-04-09, 18:30
Medlem
Helt jävla värdelöst. Men nu var det som sagt premiär. Detta kommer lösa sig. Men om Patrik Karlsson inte skärper sig snart bör han dra åt helvete illa kvickt.
Nästa match, då jävlar.
Citera
2007-04-09, 18:38
Bannlyst
Surfade in på välkända Gnagarforum och roade mig med att spana in vad reaktionerna efter dagens match var. De var fantastiska! (sett ur en djurgårdares ögon)

Sagt om...

...Örlund: En av Sveriges sämsta burvaktare
...Hulsker: Patetisk
...Tamandi: Totalt värdelös
...Carlsson: Värdelös
...Mendes: Pinsam
...Tjernström: Seg

Och sist men inte minst

...Aik: Gnaget åker ur i år
Citera
2007-04-09, 18:39
Medlem
hazard simpsons avatar
Dagens målskyttar: Cesar Santin, Tomas Zvirgzdauskas ,Emra Tahirovic, Razak Omotoyossi

Allsvenskan har startat
Citera
2007-04-09, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Allsvenskan har startat

Det gjorde den redan i fredags.
Citera
2007-04-09, 18:48
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Är det verkligen så svårt att hålla maxhastigheten i ett 100-meterslopp? Det är väl snarare så att snittfarten sjunker därför att man måste starta från noll och det är då loppet går som långsammast?

Ja, det är det. Löparna brukar, om jag minns rätt, nå sin maxhastighet efter ca 40-70 meter, därefter gäller det att enbart pumpa på för att orka hålla uppe den hastigheten. Och ja, naturligtvis sjunker snitthastigheten för att det tar halva loppet att nå maxhastigheten.

Citat:
Hur som helst känns siffran helt uppåt väggarna. Även om han bara höll farten i några få meter måste han ha tagit sats i uppemot 20-30 meter innan han uppnådde den. Att det ens går att jämföra med en friidrottssprinter låter konstigt.

Min Guinness-rekordbok från 1994 noterar att bland annat Ben Johnson, Carl Lewis och Bob Hayes nått topphastigheter på 43,5 km/h under lopp. Jag ser det absolut inte som en omöjlighet att Henrik Larsson (och Ragnar Sigurdsson, som har samma siffra tror jag) når upp i 35 km/h över korta sträckor.

Citat:
För övrigt måste man ha en extrem noggrannhet för att kunna mäta så exakt som 35,6 km/h. Hur fungerar egentligen Zoom-funktionen?

Ingen aning.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in