2015-10-11, 12:50
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Slitage på ledbrosk är förövrigt inget som känns.
Det känns när det är för sent.
Med ett sådant spekulativt resonemang så bör du nog omg. upphöra med ALL styrketräning...
Citera
2015-10-11, 16:00
Medlem
Libérées avatar
Är ingen gammal gymräv på något sätt, men har sedan jag började träna för ett par år sedan hållit mig till latsdrag bakom nacken - just pga att det är så enkelt att få till. Relativt lätta vikter och 10-12 reps, strikt utförda. Vad är det för åkommor jag riskerar att ådraga mig enligt er kritiker?

Jag är ingen hejare på latin eller fysik heller, så förklara så att en idiot (undertecknad) kan förstå.
Citera
2015-10-11, 17:00
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Arne Persson

Varför sluta, när det går alldeles utmärkt att vara den som bestämmer över sin egna träning, och välja mer skonsamma övningar och utföranden?
Citera
2015-10-11, 18:25
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Arne Persson

Varför sluta, när det går alldeles utmärkt att vara den som bestämmer över sin egna träning, och välja mer skonsamma övningar och utföranden?

Det är bäst att sluta helt, för att vara på den säkra sidan...
Citera
2015-10-11, 18:29
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Är ingen gammal gymräv på något sätt, men har sedan jag började träna för ett par år sedan hållit mig till latsdrag bakom nacken - just pga att det är så enkelt att få till. Relativt lätta vikter och 10-12 reps, strikt utförda. Vad är det för åkommor jag riskerar att ådraga mig enligt er kritiker?

Jag är ingen hejare på latin eller fysik heller, så förklara så att en idiot (undertecknad) kan förstå.
Du riskerar att få styrka och volym i spec. M. latissimus dorsi och M. teres major vid träning med latsdrag bak nacken. En mkt allvarlig åkomma mao!
Citera
2015-10-11, 18:38
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Arne Persson

Näpp, det är ett ännu mer sämst val.
Citera
2015-10-11, 20:08
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Arne Persson

Näpp, det är ett ännu mer sämst val.

Jojo...
Citera
2015-10-18, 03:00
Medlem
libbens avatar
Någon som har video på tunga latsdrag bakom nacken?

Dvs tungt, inte bara relativt.

För de flesta vikter man ser är ju lätta oftast.
Citera
2015-10-24, 19:09
Medlem
Arne.Negerforss avatar
Populärt bland tyngdlyftare (kallas ibland "hissdag till nacke" i dessa kretsar). Speciellt kineserna kör drag till nacken. Jag har helt slutat köra till bröstet och istället fokuserar bakom nacken, känns betydligt bättre och mindre fusk (går inte hela vägen ned till nackkotorna utan vänder lite ovanför).

Rekommenderas, och har aldrig hört talas om någon som skadat sig i denna övning.
Citera
2015-10-24, 23:00
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Negerfors
Populärt bland tyngdlyftare (kallas ibland "hissdag till nacke" i dessa kretsar). Speciellt kineserna kör drag till nacken. Jag har helt slutat köra till bröstet och istället fokuserar bakom nacken, känns betydligt bättre och mindre fusk (går inte hela vägen ned till nackkotorna utan vänder lite ovanför).

Rekommenderas, och har aldrig hört talas om någon som skadat sig i denna övning.
Samma här!
Citera
2015-10-30, 19:36
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Negerfors

Hur många vet vilken övning de har fått en förslitningsskada ifrån?
Citera
2015-10-31, 18:27
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Hur många vet vilken övning de har fått en förslitningsskada ifrån?

Som sagt... Sluta med all styrketräning så slipper dom lättskrämda här att ens spekulera över dom mlm dödliga riskerna med denna typ av träning...🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in