2009-05-14, 16:45
Medlem
schabo-labos avatar
Jag kör bakom, men endast för att jag inbillar mig att det tar bättre då, bättre kontakt. Känns onaturligt att köra framför på något sätt.
Citera
2009-05-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Då får ni också ge hållbara förklaringar till VARFÖR. Dessutom håller inte sjukgymnaster med RIKTIG vana av styrketräning med er där!

rekommenderar ni även trams som pressar med raka handleder, grunda knäböj osv....?

Du missade även att jag skrev att jag var Pt ? Jag håller fullständigt med Axon i vad han säger. Alla har vi olika åsikter här i världen. Du lär ut på ditt sätt, axon och jag på våra sätt
Citera
2009-05-14, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Jasså...

Ps. Axon och jag har inget otalt längre..... Däremot har vi olika åsikter...

Arne hur går det träningen?
Citera
2009-05-14, 17:08
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Arne har ju heller inte gett en förklaring till varför latsdrag bakom nacken inte skulle ha högre skaderisk... Och då inte förklarat med att övningen känns bra eller att han aldrig träffat personer som fått problem med axlarna efter en sådan övning. Men men....
Citera
2009-05-14, 17:10
Medlem
Herr gurkas avatar
När jag kör framför nacken klarar jag inte av att aktiver rätt muskler. Blir bara armarna.
Citera
2009-05-14, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
När jag kör framför nacken klarar jag inte av att aktiver rätt muskler. Blir bara armarna.

Håll bredare.
Citera
2009-05-14, 17:17
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sahara1
Du missade även att jag skrev att jag var Pt ? Jag håller fullständigt med Axon i vad han säger. Alla har vi olika åsikter här i världen. Du lär ut på ditt sätt, axon och jag på våra sätt
Oj, du är PT, det säger fan inte ett jota, jag sätter hela min fot på att jag är lämpligare än många PTs där ute då det kommer till träning! Bara för att du har bokstäverna gör det dig inte till en kunnig person. Ifall du kollar upp Arnes utbildning och sen Axons så ser du nog att du ligger efter ganska bra, ska du ikapp Arne har du nog över 10 - 20 år framför dig med utbildning.

Jag kör latsdrag framför, men det är bara för att jag är van det och tycker att det känns bättre.
Citera
2009-05-14, 17:26
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schabo-labo
Jag kör bakom, men endast för att jag inbillar mig att det tar bättre då, bättre kontakt. Känns onaturligt att köra framför på något sätt.

Jag körde bakom förut. Nu den senaste tiden har jag kört framför. Men funderar starkt på att variera mellan bakom och framför. Då jag precis som dig får bättre kontakt när jag kör bakom.
Senast redigerad av thefisk 2009-05-14 kl. 17:28.
Citera
2009-05-14, 17:27
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzve
Arne hur går det träningen?

Den går bra igen! Tack! Väger snart detsamma som innan skiljsmässan och all skit med den...
Citera
2009-05-14, 17:28
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sahara1

Hoppsan!!!! PT!!! WOW!!! Man buuuugar!!!
Citera
2009-05-14, 17:31
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Arne har ju heller inte gett en förklaring till varför latsdrag bakom nacken inte skulle ha högre skaderisk... Och då inte förklarat med att övningen känns bra eller att han aldrig träffat personer som fått problem med axlarna efter en sådan övning. Men men....

Suck! Nåja... jag har åtminstone NOGGRANT förklarat på mina kurser, med hjälp av bl.a diverse anatomiska modeller, varför DET INTE ÄR FARLIGT att köra bakom.
Citera
2009-05-14, 19:31
Medlem
smaken är som baken. har aldrig någonsin haft något problem med latsdragningar bakom nacken, tränat i snart 10 år och kör alltid den övningen på mina ryggpass. kör bara bakom nacken, får dålig kontakt och tycker inte det tar lika bra framför som bakom. du kan gå skada dig i vilken övning som helst om du inte har god teknik eller är tillräckligt uppvärmd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in