2008-07-16, 11:12
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TWISTR
Tack för tipset men jag tycker att "ond saft´s" inlägg stämmer på pricken min symptom, dessutom så klämmer jag inte mer än att jag behöver, dvs. enbart så mycket jag behöver för att hålla i/lyfta grejorna. Men tack ändå. mvh/ T

Jag har under många år framhärdat, bl.a på nätet, hur usel EZ-stången är bl.a för att den förkortar pronatorerna och minskar effekten på M. biceps brachii jmf med rak stång och hantlar. Tränar man händer och handleder tungt, mångsidigt och framför allt ROM så får man inte mycket problem med händer, handleder och underarmar.
Citera
2008-07-16, 11:25
Medlem
TWISTRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Jag har under många år framhärdat, bl.a på nätet, hur usel EZ-stången är bl.a för att den förkortar pronatorerna och minskar effekten på M. biceps brachii jmf med rak stång och hantlar. Tränar man händer och handleder tungt, mångsidigt och framför allt ROM så får man inte mycket problem med händer, handleder och underarmar.

Kan nog stämma, min träning av händerna har, (som isolerad muskelgrupp), har varit obefintlig, men visst har jag tränat underarmarna separat men då kört väldigt få övningar, (typ 2 olika), och väldigt ensidigt/tungt. Så ditt påstående stämmer säkert. Vad e ROM? Har du några bra underarms-/handledsövningar? Många jag träffat tränar inte underarmar öht, (eller händer), pga att dessa ständigt belastas ändå genom många andra övning, som vid t. ex. rygg-/triceps-/bicepsövningar, jag tycker själv att dessa, (dvs. underarmarna), behöver sin egen tillsyn som precis som alla andra muskelgrupper.
Citera
2008-07-16, 11:33
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TWISTR
Kan nog stämma, min träning av händerna har, (som isolerad muskelgrupp), har varit obefintlig, men visst har jag tränat underarmarna separat men då kört väldigt få övningar, (typ 2 olika), och väldigt ensidigt/tungt. Så ditt påstående stämmer säkert. Vad e ROM? Har du några bra underarms-/handledsövningar? Många jag träffat tränar inte underarmar öht, (eller händer), pga att dessa ständigt belastas ändå genom många andra övning, som vid t. ex. rygg-/triceps-/bicepsövningar, jag tycker själv att dessa, (dvs. underarmarna), behöver sin egen tillsyn som precis som alla andra muskelgrupper.

Översatt, "i sin fulla rörelsebana".
Jag tycker att EZ-stången inte är något annat än lite fotokosmetika för "coola" gymbilder. Den enda övningen jag tycker den kan vara ok för sittande frenchpress, under förutsättning att den har bra lagring, vilket tyvärr är sällsynt bland dom.
Citera
2008-07-16, 12:56
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ond saft
vilken då? om Arne inte vågar så kommer jag med lite nack-strul och ett riktigt detektiv-arbetes problem,på en och samma gång.
Just nu är jag på odenplans ryggklinik. Välkommen.
Citera
2008-07-16, 17:40
Medlem
Droqs avatar
Körde latsdrag idag, fast framför istället. Tyckte att det var onödigt att köra bakom ifall det finns en skade risk.
Citera
2008-07-16, 21:20
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Hoppas det har löst sig med frugan och allt. Jag jobbar ju på en naprapatklinik ett stenkast från Delta Gym nu så du får hälsa på så bjuder jag på en rejäl omgång med mattpiskan

Naaw!! . Slutet gott allting gott.
Citera
2008-07-17, 13:06
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Naaw!! . Slutet gott allting gott.
Vi har ju iofs varit vänner i över ett år Men vänner får även de ha olika åsikter
Citera
2008-07-22, 06:46
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Vi har ju iofs varit vänner i över ett år Men vänner får även de ha olika åsikter

Så sant!
Citera
2008-07-23, 12:14
Medlem
Axons avatar
Citat:
Så sant!
Citera
2008-07-25, 22:23
Bannlyst
Citat:
Hade du bemödat dig med att köra övningen några ggr så hade du troligen upptäckt att övningen känns jävligt bra.
Knappast speciellt smart att endast gå ner till öronen i press bakom nacken. Som att be om att skada speciellt M. supraspinatus om du skulle köra tyngre....

Du måste ju själv inse hur i helvete onaturligt det är/ser ut med drag bakom nacken! + att det känns sjukt.
Citera
2008-07-25, 23:52
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatorn
Du måste ju själv inse hur i helvete onaturligt det är/ser ut med drag bakom nacken! + att det känns sjukt.

Har du problem ikväll?
Är press bakom nacken och knäböj ok då?
Ge dig lite nu va.....
Citera
2008-07-26, 00:58
Bannlyst
Citat:
Har du problem ikväll?
Är press bakom nacken och knäböj ok då?
Ge dig lite nu va.....

Har jag snackat skit om knäböj eller? Har inget emot dig annars och vet att du är påläst men just latsdrag bakom nacken kan jag inte annat än säga nej till.
Senast redigerad av Provokatorn 2008-07-26 kl. 01:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in