2015-12-10, 17:53
  #9925
Medlem
Pyronostalgis avatar
Paris gillar jag skarpt och bra pris!
Citera
2015-12-10, 18:21
  #9926
Medlem
För priset tycker jag monster är sjukt prisvärd.
Håller med om att den är tunn i effekterna, tycker även att den nya (16 skott) är blekare än den gamla (19 skott).

Att jämföra monster m Indy är ju inte så fair, du får ju typ 4 monster för samma pris som en indy, klart den är bättre, dessutom har den större kaliber....

Paris är eg mer prisvärd än monster, kostar mer, men är 25 skott. Priset per skott blir lägre än monster. Effekterna i Paris smiskar monster, tycker jag.

Ångrar som tusan att jag inte köpte några Paris i år.
Citera
2015-12-10, 19:01
  #9927
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Är inte det en 45mm om man skall vara petig? Tycker ärligt den är lite tunn i effekterna oavsett...

Den gamla var 45mm, den nya är 50mm

Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Paris gillar jag skarpt och bra pris!

"Bara" 40mm i den, men det märks fan inte


Gillar man effekterna i Monster så är det ett väldigt bra pris Även Super Salute ska ha goa knallar. Inte testat den själv, men det står faktiskt en i källaren Big Salvo rekommenderar jag om man vill lägga en slant, den var väldigt trevlig för några år sedan. Var fullt av rök i trädgården efteråt, då vet man att det brassat på duktigt

Men hade nog tagit en Paris om man ska kompromissa lite diverse parametrar. Paris är ju Charger från Extreme Fireworks med annan ettikett (flikar in detta för alla nya trådläsare).
Citera
2015-12-10, 19:20
  #9928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Någon som har någon aning om kalibern på nya Kick Off från fyrverkerimästarna? Ser ju trevlig ut på film, men den gamla var ju en klassiker på grund av de feta smällarna för ett bra pris(enligt mig).

Samma med Bonfire och Phoenix. Vad tror ni man kan räkna med i kaliber? 22mm? Är egentligen sugen på båda (filmen att dömma), men vore tråkigt om de var mesiga i verkligheten.

Det står att det är 32mm maxkaliber på både Bonfire och Phoenix på framsidan
(zoomade in bilden).
Ser riktigt fina ut båda två!
Gillar även Ultimate Power men då kostar den därefter också!
Citera
2015-12-10, 20:00
  #9929
Medlem
bozze4evigts avatar
Nu närmar det dig, fan va kul
De jag har fastnat för är

Woodstock
Raptor
Bonfire
Och självklart tiger från bonnen men 60 mil t.o.r är inte försvarbart
Citera
2015-12-10, 20:47
  #9930
Medlem
Tigerskotts avatar
Kanske långsökt(fast hoppas) är det någon som har testat Ufos i Uppsala egenimporterade 45mm konstbomber? 6-pack för 179 kr(enligt kampanjen)
http://www.ufos.se/ufosbomb.htm

EDIT igen: Står ju Multiskott :P Dock fortfarande lite nyfiken om någon har testat
__________________
Senast redigerad av Tigerskott 2015-12-10 kl. 20:52.
Citera
2015-12-10, 20:49
  #9931
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon
Det står att det är 32mm maxkaliber på både Bonfire och Phoenix på framsidan
(zoomade in bilden).
Ser riktigt fina ut båda två!
Gillar även Ultimate Power men då kostar den därefter också!
Jag ska faktiskt slå till på Ultimate Power gillar den skarpt
Citera
2015-12-10, 20:58
  #9932
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon
Det står att det är 32mm maxkaliber på både Bonfire och Phoenix på framsidan
(zoomade in bilden).
Ser riktigt fina ut båda två!
Gillar även Ultimate Power men då kostar den därefter också!

Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Jag ska faktiskt slå till på Ultimate Power gillar den skarpt

Tror faktiskt att jag också gör det!
Den ser ruggigt bra ut 😀
Citera
2015-12-10, 21:03
  #9933
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajkon
Tror faktiskt att jag också gör det!
Den ser ruggigt bra ut 😀


Funderar också på det. Tror vi på 30mm rakt igenom elr?
Citera
2015-12-10, 21:03
  #9934
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Jag ska faktiskt slå till på Ultimate Power gillar den skarpt

Bra tempo, varierad och prisvärd om man kan ta den för 895:- hos Jönssons faktiskt Verkar vara 30mm eller åtminstonde 25mm. Har lite svårt för bara en tändning för en sån summa, men den är rätt grann asså

12g/skott låter som 30mm, men skulle kunna vara fullmatade 25mm också.
Citera
2015-12-10, 21:11
  #9935
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Bra tempo, varierad och prisvärd om man kan ta den för 895:- hos Jönssons faktiskt Verkar vara 30mm eller åtminstonde 25mm. Har lite svårt för bara en tändning för en sån summa, men den är rätt grann asså

12g/skott låter som 30mm, men skulle kunna vara fullmatade 25mm också.
Zommar man in på Wild Thunder står det 20-30mm max kaliber, kollar man på Ultimate Power så står det 32mm på samma ställe
Citera
2015-12-10, 21:13
  #9936
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Zommar man in på Wild Thunder står det 20-30mm max kaliber, kollar man på Ultimate Power så står det 32mm på samma ställe

Nåja, bra 20mm är bra 20mm Det ser ju ut som det är bra tjohejsan i spridning iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in