2015-12-09, 19:19
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott

Skulle vara bra speciellt när nyår är över Tänk att folk samlar/fantiserar och sen är det slut...
Därför viktigt att filma så man får återuppleva "brottet" och sen är det sista April snart Dock är Nyår överlägset

Är ju det som är problemet, det tar inte slut utan börjar om. Tror jag började samla i februari i år
Citera
2015-12-09, 20:16
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Någon som har någon aning om kalibern på nya Kick Off från fyrverkerimästarna? Ser ju trevlig ut på film, men den gamla var ju en klassiker på grund av de feta smällarna för ett bra pris(enligt mig).

Samma med Bonfire och Phoenix. Vad tror ni man kan räkna med i kaliber? 22mm? Är egentligen sugen på båda (filmen att dömma), men vore tråkigt om de var mesiga i verkligheten.
Citera
2015-12-09, 20:22
Medlem
zyzlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Är ju det som är problemet, det tar inte slut utan börjar om. Tror jag började samla i februari i år
Om man ändå hade någonstans att förvara allt
Citera
2015-12-09, 21:46
Medlem
Raxxorzs avatar
Halloj halloj, vad kan man hitta på för kul smällare med 1 kg svartkrut? Smälla duktigt ska det i alla fall...
Citera
2015-12-09, 22:04
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz
Halloj halloj, vad kan man hitta på för kul smällare med 1 kg svartkrut? Smälla duktigt ska det i alla fall...

Hej!

En "smällare" med 1 kg bra granulerat/kornat svartkrut i en kraftig pappbehållare där ni fyller ca 50% av behållaren och har kraftiga ändpluggar + lindar med kraftigt snöre runt behållaren samt pluggarna ger en väldigt redig smäll det

Inget plast/pvc eller stål som ger våldsamt splitter såklart...
Citera
2015-12-10, 09:43
Medlem
Tigerskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz

Citat:
Ursprungligen postat av Tigerskott
Hej!

En "smällare" med 1 kg bra granulerat/kornat svartkrut i en kraftig pappbehållare där ni fyller ca 50% av behållaren och har kraftiga ändpluggar + lindar med kraftigt snöre runt behållaren samt pluggarna ger en väldigt redig smäll det

Inget plast/pvc eller stål som ger våldsamt splitter såklart...

Glömde säga att det såklart är livsfarligt och att bl.a ändpluggarna(etc, etc) kan döda någon och att ni självfallet inte tar allt svartkrut på en gång!

Här är en på 10 gram och en på 100 gram

https://www.youtube.com/watch?v=_qX6aR45-v0
Citera
2015-12-10, 14:06
Medlem
Audimans avatar
Vilken tycker Ni är den bästa/prisvärda tårtan med 50mm kaliber?

Har sneglat på Royal Partys Big Salvo.
Citera
2015-12-10, 14:12
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Vilken tycker Ni är den bästa/prisvärda tårtan med 50mm kaliber?

Har sneglat på Royal Partys Big Salvo.
Monster är nog mest prisvärda iaf
Citera
2015-12-10, 14:26
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX

Är inte det en 45mm om man skall vara petig? Tycker ärligt den är lite tunn i effekterna oavsett...
Citera
2015-12-10, 14:35
Medlem
Audimans avatar
Citat:

Monster hade jag förra året och jag var lite besviken på knallarna i den.

Som jämförelse har jag indy500 som har sjuka knallar.
Citera
2015-12-10, 15:10
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Är inte det en 45mm om man skall vara petig? Tycker ärligt den är lite tunn i effekterna oavsett...
Okej trodde den var 50
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Monster hade jag förra året och jag var lite besviken på knallarna i den.

Som jämförelse har jag indy500 som har sjuka knallar.
Jag som tänkte köpa den detta år men om den är dålig vill jag ju inneha den, tyckte den såg okej ut på film
Citera
2015-12-10, 15:48
Medlem
Citat:
Okej trodde den var 50

Jag som tänkte köpa den detta år men om den är dålig vill jag ju inneha den, tyckte den såg okej ut på film

Den är ju inte dålig men jämmför man den med Indy som kostar 2/3 så mycket så är den ju klart svagare, för det priset har jag aldrig blivit besviken i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in