2012-01-06, 21:19
Medlem
TooOlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
haha, det smällde, troooo mig. Smällde på ganska duktigt, så nu kan jag köpa bomber nästa år igen!

Både och. Köpte fyra paket i år, hade kvar 23 stycken.
Men det blev bara fyra i år för denna nya "modellen" verkar vara defekt, så vissa siger inte. Men jag har kvar dom gammla blå Vissa av dom steg inte när jag hade dom, men det var typ två på 30 stycken eller något. Så jag får snåla med dom kommande nyår

Jag håller just nu på att redogöra vad jag själv köpt senaste nyåren i en fin liten bok. Kan vara kul att reflektera både över priser och vilka produkter som är bra

Okej! Jag blir lite avundsjuk på dig då jag inte köpte några airbombs i år, lade alla pengar på invandrare

Du som verkar insatt i ämnen, vet du hur pålitliga smällare med plåntändning är? Tänkte framförallt på större smällare såsom megatresk. Vill gärna behålla mina händer då jag jobbar som snickare.
Citera
2012-01-06, 21:50
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooOld
Du som verkar insatt i ämnen, vet du hur pålitliga smällare med plåntändning är? Tänkte framförallt på större smällare såsom megatresk. Vill gärna behålla mina händer då jag jobbar som snickare.

Rätt pålitlig, men extra stubin är bra att ha på.
Citera
2012-01-06, 21:52
Medlem
TooOlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Rätt pålitlig, men extra stubin är bra att ha på.

Okej. jag köpte miniraketer bara för stubinens skull, dock har jag inte så många kvar det är därför jag undrade.

Jag såg någon hemsida som länkades här innan, dock var man tvungen att beställa för minst 500kr.
Vet du någon annan hemsida som säljer stubin?

Edit: Hittade på ebay.
Senast redigerad av TooOld 2012-01-06 kl. 21:55.
Citera
2012-01-07, 03:15
Medlem
Killerolavs avatar
Smällt uppskattningsvis 1500+ smällare med plåntändning, främst Megatresk och Big Bang. Inte haft en enda som har smällt för tidigt, ett par som smällt väldigt sent och en del som inte smällt alls (dock främst Big Bang, Megatresk känns det som att det är riktigt bra kvalité på.)

Där sitter ju vanlig stubin på dessa smällare också, har svårt och tänka mig att dem ska smälla för tidigt, men helt omöjligt är det väl kanske inte.
Citera
2012-01-07, 04:06
Medlem
suryoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killerolav
Smällt uppskattningsvis 1500+ smällare med plåntändning, främst Megatresk och Big Bang. Inte haft en enda som har smällt för tidigt, ett par som smällt väldigt sent och en del som inte smällt alls (dock främst Big Bang, Megatresk känns det som att det är riktigt bra kvalité på.)

Där sitter ju vanlig stubin på dessa smällare också, har svårt och tänka mig att dem ska smälla för tidigt, men helt omöjligt är det väl kanske inte.

+1
Har smällt av så många att jag tappat räkningen.
Många smäller sent, men det är inget som bekymrar mig.
Citera
2012-01-07, 12:36
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Lite sent kanske, men här är vad jag smällde upp detta nyår och jag är verkligen nöjd med inköpen:

http://img703.imageshack.us/img703/4827/img01552b.jpg

Hammargrens:

1 x Full House
2 x Jubileumstrippel
3 x 100 skottare
1 x Två pack Supercones
1 x Victory 10
1 x Storbingo
2 x Allstars

Svea Fireworks:

1 x Dragonball
1 x Fifty
1 x Tornado Crackling

Festival Fyrverkeri:

1 x Power
1 x Åskviggen

Totalt ca 2300 kr
Citera
2012-01-07, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jubileumsbomben
Lite sent kanske, men här är vad jag smällde upp detta nyår och jag är verkligen nöjd med inköpen:

http://img703.imageshack.us/img703/4827/img01552b.jpg

Hammargrens:

1 x Full House
2 x Jubileumstrippel
3 x 100 skottare
1 x Två pack Supercones
1 x Victory 10
1 x Storbingo
2 x Allstars

Svea Fireworks:

1 x Dragonball
1 x Fifty
1 x Tornado Crackling

Festival Fyrverkeri:

1 x Power
1 x Åskviggen

Totalt ca 2300 kr
Nice. Jag har en fråga var Power och Full house bra?
Sett att många köpt Full house. Hade oxå tänkta köpa power men blev inget, 100skott är mycket för en billig tårta men frågan är var den bra?
Senast redigerad av Soffan007 2012-01-07 kl. 12:48.
Citera
2012-01-07, 12:49
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Full House var riktigt riktigt fantastiskt bra! Hade inget minne av att guldkrevaderna var så stora, så den kan jag inte annat än rekommendera! Blir ett garanterat köp nästa år igen.

Power var ju självklart mycket bättre än i filmen, men min hade ett väldigt högt tempo och höll inte i 70 sek som det står utan snarare 30-40. Det var fina krevader och jag ångrar inte köpet, men saluterna var en aning för mesiga. Vill du ha en tårta med färgglada krevader och med ett högt tempo så kan jag inte annat än rekommendera denna! Dock så köpte jag ju Dragonball ifrån svea, som var ungefär samma sak, fast större krevader, skönare tempo, mycket högre salut. Så har du de tvåhundra extra kronorna så köp Dragonball istället! Fick jubel av grannarna efter den!
Citera
2012-01-07, 12:52
Bannlyst
Citat:
Full House var riktigt riktigt fantastiskt bra! Hade inget minne av att guldkrevaderna var så stora, så den kan jag inte annat än rekommendera! Blir ett garanterat köp nästa år igen.

Power var ju självklart mycket bättre än i filmen, men min hade ett väldigt högt tempo och höll inte i 70 sek som det står utan snarare 30-40. Det var fina krevader och jag ångrar inte köpet, men saluterna var en aning för mesiga. Vill du ha en tårta med färgglada krevader och med ett högt tempo så kan jag inte annat än rekommendera denna! Dock så köpte jag ju Dragonball ifrån svea, som var ungefär samma sak, fast större krevader, skönare tempo, mycket högre salut. Så har du de tvåhundra extra kronorna så köp Dragonball istället! Fick jubel av grannarna efter den!
Okej tack för svar.
Blir nog Full haose det här året och även Power.
Dragonball hade jag oxå det här året var riktigt feet men det var tyvär inte samma avslut som på sveas hemsida.Men bra var den.

Så mitt köp till nästa år kan jag börja med nu.

1xFull house.
1xPower.
Blir mer med tiden.
Citera
2012-01-07, 12:59
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Hur var ditt avslut på Dragonball?

Mitt stegrades upp med att ett salut och en krevad åkte upp samtidigt 3 gånger och sedan åkte två salut och 3 krevader upp som final! Riktigt grymt och ett antal billarm sattes igång :P

Kommer inte ihåg vem det var som köpte familjesatsen från Bauhaus med bland annat Menduza i. Hur var 46:skotts tårtan? Var det samma som kick off och wild and crazy?
Citera
2012-01-07, 13:10
Bannlyst
Citat:
Hur var ditt avslut på Dragonball?

Mitt stegrades upp med att ett salut och en krevad åkte upp samtidigt 3 gånger och sedan åkte två salut och 3 krevader upp som final! Riktigt grymt och ett antal billarm sattes igång :P

Kommer inte ihåg vem det var som köpte familjesatsen från Bauhaus med bland annat Menduza i. Hur var 46:skotts tårtan? Var det samma som kick off och wild and crazy?
Ja presis men mina åkte alla tillsamns upp dirket det lät TRRRR haha vet inte hur jag ska säga men blev som de blev.

Jo det var jag som hade köpt väskan från bauhaus 46 tårtan var grym men tyvär hade den ingen bra avslut det blev bara hellt tyst.Och alla tårtorna från väskan började med som slutet på Dragonball flera skott upp tillsammans sen blev det lite lägre tempo men dem fick 4/5 betyg från mig.För att dem var så billiga och bra.

Och Wild fantasy 46skott var Kick Off det ända som skjilde säg var att Wild fantasy började med flera skott tillsammans.
Men Moon fire var inte som Thunder cat,som jag trode.Den var mycket bättre.
Men de var bra väska för pengarna.

Edit:Nu kollade jag på videon på Kick Off allt var samma med Wild fantasy har jag märkt.Men jag tror att min var defekt.
För att den börjar baklänge det var nog därför den hade dålig avslut.
Senast redigerad av Soffan007 2012-01-07 kl. 13:17.
Citera
2012-01-07, 13:18
Medlem
Jubileumsbombens avatar
Tack så mycket! Då blir det antagligen en sådan väska tills nästa år om jag har ork att åka en bit för att komma till bauhaus.

Jag är lite sugen på att testa Z-boxen ifrån hammargrens och vet att någon här köpte den i år också. Så hade varit väldigt kul om den fanns på film eller om någon hade en recension.

EDIT: Säkert att du inte tände reservstubinen på Wild Fantazy så att finalen kom först?
Senast redigerad av Jubileumsbomben 2012-01-07 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in