2024-09-23, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Körde

Titanium Wiper ---> 2x Blutenstaub ---> 2x Colosso Glitter-Willows förra året. Var riktigt nöjd med deras Glitter Willows, bra stighöjd rejäla knallar. Gillade verkligen dom blinkande svansarna i olika färger som effekterna hade.

https://www.youtube.com/watch?v=KJ-DU6Oo0fc&ab_channel=PLPyro

Nu är filmen rätt så orättvis, kass kamera och kasst väder. Men man får ändå sig en uppfattning. Har alltid sagt att jag ska skjuta en London, tror jag har sagt det nu varje år sedan 7 år tillbaka. Men av någon anledning har det aldrig blivit av. Kan vara att den har höjts i pris vartenda år, och således har jag tappat suget på den.

Men i år får jag väl fan ta och köpa den :P

Har en The Wall (GFF) som jag också ska skjuta av i år. Samma som Bird Nest ifrån Hanssons/Fyrverkerimästarna.

Riktigt fint kombinerat ju blutenstaub hade jag för två år sen och den var jag nöjd med. Skotten stack rätt högt dock men fina utslag så upplevdes ändå bra. Fina färger i den med.

Glitter Willows såg ju riktigt fin ut, och då var det inte gynnsam väderlek på din film. Kanske vore nåt i år. Fast tvek om jag skall handla, har mycket som ligger i gömmorna och fru på föräldraledighet. Men något kul får de ju bli i år med..kommer inte kunna låta bli

Birdnest ja, ännu en sån som funnits med i åratal på bruttolistan men som sedan ständigt valts bort. Men den tilltalar mig också, med variation och tysta parti.
Citera
2024-09-25, 19:21
Medlem
DragforADHDs avatar
någon som har börjat planera lite inför inköp för i år?
Citera
2024-09-27, 23:51
Medlem
RostigHyvels avatar
Några nyheter från Funke i år? Hoppas de tar in denna: https://youtu.be/NwdNzhHdgZg
Citera
2024-09-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHyvel
Några nyheter från Funke i år? Hoppas de tar in denna: https://youtu.be/NwdNzhHdgZg

Goldbomber kommer tyvärr inte till Sverige, men det kommer några riktiga rökare! Bla ett par batterier som som många frågat efter. Och en helt ny compound som vi designat enbart för Sverige, den kommer höja ribban för vad som går att få ut enligt CE reglerna 😉
//Farfalle
Citera
2024-09-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farfalle
Goldbomber kommer tyvärr inte till Sverige, men det kommer några riktiga rökare! Bla ett par batterier som som många frågat efter. Och en helt ny compound som vi designat enbart för Sverige, den kommer höja ribban för vad som går att få ut enligt CE reglerna 😉
//Farfalle

Ingen dålig klipphängare! Blir intressant och veta vad ni knåpat ihop blir det någon nyhet inom andra kategorier med, tänker på fontäner, småpyro och oneshots tex,? Säga vad man vill om hösten men ändå en spännande tid
Citera
2024-09-28, 20:46
Medlem
Vi kommer försöka uppdatera hemsidan inom det snaraste, men ja det kommer lite nytt småpyro också! 😊
Citera
2024-09-29, 15:21
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfalle
Vi kommer försöka uppdatera hemsidan inom det snaraste, men ja det kommer lite nytt småpyro också! 😊

Snälla försök då få med allt. Känndes som det var lite tidsbrist förra året. Alla nyheter kom bara upp på er webshop, samt att beskrivning saknades på nyheterna.
Citera
2024-10-01, 14:29
Medlem
DragforADHDs avatar
Nu är det 2 månader kvar exakt. Funderar på och planera lite smått vad det ska köpas i år.
Så man inte behöver göra det i sista minuten i december.
Citera
2024-10-02, 19:07
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Hallå igen pojkar!
Snart dags igen, kul!

Ber om ursäkt på förhand om detta är fel tråd, men någon här som har tips på någon sida för att eventuellt dra hem lite fyrverkerier från utlandet som är okej? Alltså inga bomber, bangers eller annat, utan.. fyrverkerier 😁
Och är det isåfall helt lagligt? Jag börjar bli för gammal för att bryta mot lagen!

Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Helt lagligt är det ju fortfarande inte, men skulle tullen vara i farten och man bara beställt 'lagliga' produkter så borde det inte bli för stora problem. Men saken är ju att det inte skickas korrekt utan det är fortfarande ADR/ADR-S klassning som gäller.

Pyromaniax är den sista jag vet som skickar till Sverige fortfarande som folk beställt och fått sina saker från.
Sen tror jag Ultrasstore fortfarande skickar till Sverige men vet ingen som beställt nyligen.

Ja jag har funderat på samma sak, bara satsa på massa olika småtårtor vilker verkar finnas i massor utomlands, för max runt 150 spänn styck och se vad det är för grejer.

Men vad händer om dessa småsaker fastnar i tullen?
Citera
2024-10-03, 04:22
Medlem
Saken är att om tullen hittar dem så kommer de att ta dem i beslag eftersom de mindre batteri som säljs i Tyskland/Polen inte är lagliga i Sverige. Alla batterier som säljs i Sverige måste stå upprätt under funktionen utan att behöva stagas med tegelstenar el dylikt. Denna regel används endast av Sverige och Norge, Danmark och Holland kommer att införa det också. De batteri som folk beställer hem kräver extern support så de är inte lagliga även om de bara är i Kat F2 och 1.4G. Förr släpptes dessa igenom men tullen är mycket mer på tårna nu.
Citera
2024-10-03, 20:20
Medlem
Pilsnerologs avatar
Funke Sweden har lagt ut en nyhet på sin YouTube!

Iskra Gniew 10x50mm

https://youtu.be/S-XihlZHQ8k?si=NiF5Yzm1zBEfZFG1
Citera
2024-10-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Funke Sweden har lagt ut en nyhet på sin YouTube!

Iskra Gniew 10x50mm

https://youtu.be/S-XihlZHQ8k?si=NiF5Yzm1zBEfZFG1

Ser även ut och ha lagt upp pozoga 10*50 mm på den med. Samma kanal

Intressanta ändå, väljer sällan 50 mm då jag tycker pris hamnar för högt gentemot 30-38 mm som ibland kan upplevas lika rejäla. Men tio skott lär ju hålla ner priset. Eller för den som brukar köpa lösa bomber. Här får man tio sammankopplade till förmodat hyfsad peng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in