2024-09-17, 19:57
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
okej najs, har 14 paket monster airbombs från svea fireworks från förra året.
Kommer nog satsa på tårtor i år, sen blir det nog några monster airbombs för att fylla på lagret lite mer

Ja airbombs kan man inte ha för mycket utav. Själv funderar jag på nåra schyssta 50 mm rör som jag köpte föra året. jackass rören eller något annat.
Citera
2024-09-17, 21:18
Medlem
Harrybs avatar
Tar gärna emot lite tips ifrån Flaskback.

Brukar bygg mina egna compunds och så blir det även i år. Brukar mest köra Extrems saker, men hade tänkt köra lite allt möjligt i år. Allt ifrån Svea till Linders, till Extrem till Funke, jag ni förstår.

Skulle behöva lite tips på olika combos.

Hade tänkt ifrån 4verkeri

1x Decibel ---> 1x Crocodil ---> High Explosive

Sen har jag ett avslut klart till en utav mina byggen.

Ska avslutas med

1x Funkenweide Scala ---> 30mm guld cometer som går av samtidigt som 4-5st seriekopplade Bujny ifrån Funke.

Men vad kan jag ha där innan Funkenweide Scala? Hade tänkt något i guld, då övriga saker går i guld.

Som sagt kom gärna med tips.
Citera
2024-09-18, 18:54
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Ja airbombs kan man inte ha för mycket utav. Själv funderar jag på nåra schyssta 50 mm rör som jag köpte föra året. jackass rören eller något annat.
Ja airbombs är bra speciellt att det tar tid ifall man vill bli av med dom ;P
sen är det alltid kul och ha airbombs på lager hemma
Citera
2024-09-19, 20:31
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
Ja airbombs är bra speciellt att det tar tid ifall man vill bli av med dom ;P
sen är det alltid kul och ha airbombs på lager hemma

Det är ju Roliga pjäser men jobbigt att skjuta många åt gången länge. :P
Citera
2024-09-19, 22:10
Medlem
DragforADHDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Det är ju Roliga pjäser men jobbigt att skjuta många åt gången länge. :P
förra året köpte jag Ultra från Svea Fireworks, riktigt fina airbombs med mycket bra knall. rekommenderar den! om man är ute efter massa airbombs med olika kaliber.
Citera
2024-09-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Tar gärna emot lite tips ifrån Flaskback.

Brukar bygg mina egna compunds och så blir det även i år. Brukar mest köra Extrems saker, men hade tänkt köra lite allt möjligt i år. Allt ifrån Svea till Linders, till Extrem till Funke, jag ni förstår.

Skulle behöva lite tips på olika combos.

Hade tänkt ifrån 4verkeri

1x Decibel ---> 1x Crocodil ---> High Explosive

Sen har jag ett avslut klart till en utav mina byggen.

Ska avslutas med

1x Funkenweide Scala ---> 30mm guld cometer som går av samtidigt som 4-5st seriekopplade Bujny ifrån Funke.

Men vad kan jag ha där innan Funkenweide Scala? Hade tänkt något i guld, då övriga saker går i guld.

Som sagt kom gärna med tips.

Tjena! Colorblinker gold funke kanske? Vinkeltårta med guld som bas. Eller Sveas goldbar, dubbla sådana kanske? En av de mest prisvärda tårtorna enligt mig. Eller en favorit för mig gold blue variations funke. En eller gärna två. Blått å guld ihop förbannat snyggt

Legend från extreme har ju guldig final med. Men då får du lite andra färger med inledningsvis. Kanske har jag gett dig några ideer iaf.

Springtuefel 2 från funke e ju annars kul med kanske, fontän följt av flerskottssalva.
Citera
2024-09-20, 21:32
Medlem
Sverige08s avatar
Hallå igen pojkar!
Snart dags igen, kul!

Ber om ursäkt på förhand om detta är fel tråd, men någon här som har tips på någon sida för att eventuellt dra hem lite fyrverkerier från utlandet som är okej? Alltså inga bomber, bangers eller annat, utan.. fyrverkerier 😁
Och är det isåfall helt lagligt? Jag börjar bli för gammal för att bryta mot lagen!
Citera
2024-09-20, 22:10
Medlem
Du har ju även Azzurro Harryb. Passar ju även den in fint utifrån vad du önskar.
Citera
2024-09-21, 00:59
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Hallå igen pojkar!
Snart dags igen, kul!

Ber om ursäkt på förhand om detta är fel tråd, men någon här som har tips på någon sida för att eventuellt dra hem lite fyrverkerier från utlandet som är okej? Alltså inga bomber, bangers eller annat, utan.. fyrverkerier 😁
Och är det isåfall helt lagligt? Jag börjar bli för gammal för att bryta mot lagen!
Helt lagligt är det ju fortfarande inte, men skulle tullen vara i farten och man bara beställt 'lagliga' produkter så borde det inte bli för stora problem. Men saken är ju att det inte skickas korrekt utan det är fortfarande ADR/ADR-S klassning som gäller.

Pyromaniax är den sista jag vet som skickar till Sverige fortfarande som folk beställt och fått sina saker från.
Sen tror jag Ultrasstore fortfarande skickar till Sverige men vet ingen som beställt nyligen.
Citera
2024-09-22, 01:01
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jetsetjoffe1907
Du har ju även Azzurro Harryb. Passar ju även den in fint utifrån vad du önskar.

Där har vi nog den. Kommer gifta sig bra där innan Funkenweide Scala. Azzurro går mestadels i guld och är 25mm och har ett lagom tempo, bra tails dessutom. Sen går den upp i kalibern med Funkenweide (som verkar öka tempot emot slutet) samt att den verkar ha ett häng som når marken.

Så det får bli en Azzuro.

Tar gärna emot fler tips, på lite kombos som kanske går helt i färg, kanske något projekt som är mycket crackling. Kanske något projekt som är mycket tempo. Ja som sagt alla tips är välkomna. Det kan vara allt ifrån små-kalibrika tårtor till grov-kalibriga till seriekopplade singel shots.

Så det blir väl iaf 3st egenbyggda compounds och kanske 2 färdiga compounds. Är sugen på att testa Neon King ifrån Iskra, långvarig och mycket varierade effekter. Är också sugen på att köra en Mustang i år ifrån Extrem, flera år sedan jag sköt den sist. Men sen har även Extrem sin 120 skotts Z tårta som verkar vara en bra tårta. Vi får se om Funke lyckas få in deras grovkalibriga tårtor igen. Deras Shock Wave, var något av det bästa jag skjutit, även deras 38mm Colosso tårtor är riktigt bra.
Citera
2024-09-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Där har vi nog den. Kommer gifta sig bra där innan Funkenweide Scala. Azzurro går mestadels i guld och är 25mm och har ett lagom tempo, bra tails dessutom. Sen går den upp i kalibern med Funkenweide (som verkar öka tempot emot slutet) samt att den verkar ha ett häng som når marken.

Så det får bli en Azzuro.

Tar gärna emot fler tips, på lite kombos som kanske går helt i färg, kanske något projekt som är mycket crackling. Kanske något projekt som är mycket tempo. Ja som sagt alla tips är välkomna. Det kan vara allt ifrån små-kalibrika tårtor till grov-kalibriga till seriekopplade singel shots.

Så det blir väl iaf 3st egenbyggda compounds och kanske 2 färdiga compounds. Är sugen på att testa Neon King ifrån Iskra, långvarig och mycket varierade effekter. Är också sugen på att köra en Mustang i år ifrån Extrem, flera år sedan jag sköt den sist. Men sen har även Extrem sin 120 skotts Z tårta som verkar vara en bra tårta. Vi får se om Funke lyckas få in deras grovkalibriga tårtor igen. Deras Shock Wave, var något av det bästa jag skjutit, även deras 38mm Colosso tårtor är riktigt bra.

Hehe ja, jag är ju själv annars av åsikten att jag inte modellerar med grejerna, kör en pjäs i taget för säkerhets skull, både om nåt inte går av som de ska eller rörspräng, sen kan de såklart ske med en enskild tårta eller compound med. Men jag är ju en glad amatör som skjuter max en timme om året du har kanske utbildning å då hamnar det ju i ett annat läge.

Oavsett vad triggas ju alltid av att snacka pyro och nu när du ber om tips på kombos så kan jag ju såklart inte låta bli.

tempo
Ja vad sägs om tex girlpower följt av kanga följt av infantry från 4verkeri? Alternativt växla en girlpower mot bonfire men då hade jag nog börjat med kanga.

crackling
Här skulle man ju få mycket av den varan med tex. Ghost från extreme följt av snowblind från funke följt av new york från Hanssons.

jetsetjoffe special
Titanium wiper från funke som går över i en colorblinker gold, som går över i en be happy och avslutar med en Kolos.

Menar tyst vinkel i början, följt av vinkel med guldbas, färg och blink till be happys variation och sen rejäla guldkronor till final, hade ju blivit väldigt grannt i min bok...

Finns väldigt många trevliga tårtor. Du hade provat colosso från funke, vad är din uppfattning om glitter Willows?

Mustang är också en tårta jag velat prova många gånger men valen fallit ut annorlunda. Infantry från RP verkar också vara en fin tårta. Sen new york, jag har aldrig kört den, alltid valt London före som sen kommit i andra tappningar, typ fire action, phantom, thunder explosive..u name it. Har du eller nån annan något att kommentera om dessa tre jag nämnde e jag idel öra
Citera
2024-09-22, 23:44
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jetsetjoffe1907
Hehe ja, jag är ju själv annars av åsikten att jag inte modellerar med grejerna, kör en pjäs i taget för säkerhets skull, både om nåt inte går av som de ska eller rörspräng, sen kan de såklart ske med en enskild tårta eller compound med. Men jag är ju en glad amatör som skjuter max en timme om året du har kanske utbildning å då hamnar det ju i ett annat läge.

Oavsett vad triggas ju alltid av att snacka pyro och nu när du ber om tips på kombos så kan jag ju såklart inte låta bli.

tempo
Ja vad sägs om tex girlpower följt av kanga följt av infantry från 4verkeri? Alternativt växla en girlpower mot bonfire men då hade jag nog börjat med kanga.

crackling
Här skulle man ju få mycket av den varan med tex. Ghost från extreme följt av snowblind från funke följt av new york från Hanssons.

jetsetjoffe special
Titanium wiper från funke som går över i en colorblinker gold, som går över i en be happy och avslutar med en Kolos.

Menar tyst vinkel i början, följt av vinkel med guldbas, färg och blink till be happys variation och sen rejäla guldkronor till final, hade ju blivit väldigt grannt i min bok...

Finns väldigt många trevliga tårtor. Du hade provat colosso från funke, vad är din uppfattning om glitter Willows?

Mustang är också en tårta jag velat prova många gånger men valen fallit ut annorlunda. Infantry från RP verkar också vara en fin tårta. Sen new york, jag har aldrig kört den, alltid valt London före som sen kommit i andra tappningar, typ fire action, phantom, thunder explosive..u name it. Har du eller nån annan något att kommentera om dessa tre jag nämnde e jag idel öra

Körde

Titanium Wiper ---> 2x Blutenstaub ---> 2x Colosso Glitter-Willows förra året. Var riktigt nöjd med deras Glitter Willows, bra stighöjd rejäla knallar. Gillade verkligen dom blinkande svansarna i olika färger som effekterna hade.

https://www.youtube.com/watch?v=KJ-DU6Oo0fc&ab_channel=PLPyro

Nu är filmen rätt så orättvis, kass kamera och kasst väder. Men man får ändå sig en uppfattning. Har alltid sagt att jag ska skjuta en London, tror jag har sagt det nu varje år sedan 7 år tillbaka. Men av någon anledning har det aldrig blivit av. Kan vara att den har höjts i pris vartenda år, och således har jag tappat suget på den.

Men i år får jag väl fan ta och köpa den :P

Har en The Wall (GFF) som jag också ska skjuta av i år. Samma som Bird Nest ifrån Hanssons/Fyrverkerimästarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in