2021-12-20, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Very nice
Vad kostar comets & fish tårtorna?

Tackar! Köpte dem förra året. Så dessa e de jag har kvar. Då köpte jag hela lådor och fick nån krona rabatt så har lite dålig koll. Men skulle tro att de ligger på typ 150kr styck kanske.
Citera
2021-12-20, 09:36
Medlem
Aerials avatar
Vad har folk för tankar om "Elegant night" vs "Fermata" från Funke?
Klurar lite på någon av dom.
Citera
2021-12-20, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerial

Fermata är ju sjukt fin, med ett gäng saluter också.

Hade jag fått välja är det lätt mitt val av dessa compounds.
Citera
2021-12-20, 10:28
Medlem
Citat:

Båda är riktigt snygga enligt mig men också väldigt olika. Elegant night är ju lite mer show medans Fermata mer är för nörden i mig personligen. Båda är riktigt bra!

Är själv sugen på båda men lutar mer åt Fermata 😁 gillar mixen med effekter, tempo och saluter.
Senast redigerad av Capteno 2021-12-20 kl. 10:34.
Citera
2021-12-20, 10:42
Medlem
Aerials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capteno
Båda är riktigt snygga enligt mig men också väldigt olika. Elegant night är ju lite mer show medans Fermata mer är för nörden i mig personligen. Båda är riktigt bra!

Är själv sugen på båda men lutar mer åt Fermata 😁 gillar mixen med effekter, tempo och saluter.

Håller med om att båda är riktigt snygga.
Först var jag helt inne på att skaffa en Fermata, sedan skiftade det över till Elegant Night och nu är jag lite kluven.
Som sagt två väldigt olika tårtor och båda har ju sin charm.
Citera
2021-12-20, 10:54
Medlem
NoelFBs avatar
Citat:

Tog Elegant Night själv kommer nog bli en publik överraskning!

Fan känner mig inte så taggad i år som föregående kanske att ha att göra med allt leverans meck?

Hoppas iallafall att Extreme hinner få hem något innan den 30e..

Hur går det för er andra galningar då?
Citera
2021-12-20, 19:24
Medlem
Lundbondens avatar
Var hos bonnen idag.

Köpte:

Mustang
Be Happy
2 st Fresh
Power Station
Hermitage

Ska köpa mer, men får bli nått i Malmö. Funderar starkt på golden explosion från svea...överpris ja men den verkar fet.
Citera
2021-12-20, 20:10
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:

Båda två verkar feta som fan. Men skulle nog valt Fermata eftersom den innehåller många saluter.
Citera
2021-12-20, 20:15
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SyntaxGlenn
+1 på Big One! Hade den förra året. Riktigt trevlig! Hade en ultimate explosive med. Även den bra men prisvärd nu för tiden? Kanske inte. Tornado hade jag året innan. Fina effekter men gick alldeles för högt och kändes rätt tam vill jag minnas. I år blir det en Bombastic från joho och dubbla Brocade Crown med grövre kaliber.

Ultimate kostar en del, men har ju riktigt goa saluter alltså Kan nog inte säga någon annan konsumenttårta med 50mm som har det på marknaden?

Citat:
Håller med om att båda är riktigt snygga.
Först var jag helt inne på att skaffa en Fermata, sedan skiftade det över till Elegant Night och nu är jag lite kluven.
Som sagt två väldigt olika tårtor och båda har ju sin charm.

Ta en av varje..

Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Var hos bonnen idag.

Köpte:

Mustang
Be Happy
2 st Fresh
Power Station
Hermitage

Ska köpa mer, men får bli nått i Malmö. Funderar starkt på golden explosion från svea...överpris ja men den verkar fet.

Förstås kul att testa något nytt. Men 2500 för 1kg krut är lite saftigt.. Hade nog åkt och köpt en Elegant Night eller liknande isåfall och din Mustang har en del guld också. Det du egentligen saknar är en högkalibrig tårta
Citera
2021-12-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Var hos bonnen idag.

Köpte:

Mustang
Be Happy
2 st Fresh
Power Station
Hermitage

Riktigt bra inköp du gjort där! Mustangen lär nog leverera riktigt bra vad man har hört och sett på film. Kan förstå om du är sugen på Golden Explosion då man bara måste ha provat vissa tårtor och då så får det kosta vad det vill typ, men är ju som du själv säger ett hutlöst pris på den... Men håller verkligen med om att den verkar hålla hög kvalité för en tårta under kilot, utan att ha sett den live då.

Edit: såg att pyro860 hade svarat redan, men instämmer nog på det han säger om någon tårta med lite grövre kaliber. Sen ha pengar över till typ en Infantry Brown eller något liknande med lite vinkel i.
Senast redigerad av KAPOW-powaaa 2021-12-20 kl. 20:25.
Citera
2021-12-21, 00:13
Medlem
Första gången jag gör ett inlägg, Men vill höra lite om någon har köpt faboulous fan box från hanssons, och armageddon senaste åren. sett många videos där dem ser jävla bra ut, men även sett några nyare där dem ser lite svagare ut. tacksam för svar
Citera
2021-12-21, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejmackan1999
Första gången jag gör ett inlägg, Men vill höra lite om någon har köpt faboulous fan box från hanssons, och armageddon senaste åren. sett många videos där dem ser jävla bra ut, men även sett några nyare där dem ser lite svagare ut. tacksam för svar

Körde båda 2 förra året, nu när dom kostar lika mycket typ så skulle jag gå på Armageddon / Knock Out. Större kaliber, dock har dom lite mines mitt i tårtan. Ända nackdelen är väl finalen på Armageddon som inte ens finns

Mina recensioner från förra året:
Knock Out, 5/5 Bästa tårtan 2020, Fina krevader, bra tempo, härlig vinkel, GRYM

Fabulous Fanbox 3,5/5 Helt okej tårta, bra vinkel och krevader. Dock Knock Out vassare

Två st video:
https://www.youtube.com/watch?v=sbBVs9LOjjk&ab_channel=UnoBruno
https://www.youtube.com/watch?v=uC5RkLwCTcA&t=18s&ab_channel=UnoBruno
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in