2017-12-20, 23:13
  #14173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyronostalgi
Och du har givetvis kollat att fontänerna inte är länkade i botten?

Lol dumt av mig att inte kolla. Fanns lite längre ner. Hur som 30 skott ej 34
Citera
2017-12-20, 23:21
  #14174
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Lol dumt av mig att inte kolla. Fanns lite längre ner. Hur som 30 skott ej 34

31 pangskott och 4 länkade fontäner? :P

Fast varför skulle fontäner vara länkade i bottnen?
Citera
2017-12-20, 23:30
  #14175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
31 pangskott och 4 länkade fontäner? :P

Fast varför skulle fontäner vara länkade i bottnen?

Njae dem är länkade typ 4 cm neråt. Ser inget färg förutom orange I någon av de 3 fontänerna där uppe och de känns konstigt då min erfarenhet är att de brukar vara lite svart/grå i mitten. Osäker på det hela men men

Edit: + Tårtan jag hade som hade fontäner i sig sist länkade alla fontäner uppifrån
__________________
Senast redigerad av Nonamesjustme233 2017-12-21 kl. 00:07.
Citera
2017-12-21, 02:05
  #14176
Medlem
199702042s avatar
https://youtu.be/hwWLQqJfsO0

Sett några videos ifrån den kanalen innan, det kan väl inte vara deras officiella? Struntar i saker som skulle sagts om just denna kanalen.
Citera
2017-12-21, 11:11
  #14177
Medlem
Pyronostalgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
https://youtu.be/hwWLQqJfsO0

Sett några videos ifrån den kanalen innan, det kan väl inte vara deras officiella? Struntar i saker som skulle sagts om just denna kanalen.


Nu fattar jag förvisso inte vad du menar med sista meningen men jo, det är deras officiella.
Citera
2017-12-21, 11:15
  #14178
Medlem
tigerrakets avatar
Nu har detta med stor sannolikhet redan avhandlats. Men varför har man inte kvar Tiger och Monster?

Och om man nu har kvar dem, varför har man bytt namn på dem?
Citera
2017-12-21, 11:59
  #14179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Nu har detta med stor sannolikhet redan avhandlats. Men varför har man inte kvar Tiger och Monster?

Och om man nu har kvar dem, varför har man bytt namn på dem?

Ce certifikat fattas för de pjäserna.

Man har inte kvar dem. De har hittat ersättare som är väldigt likt. Eftersom de 2 var så kända kunde dem inte bara ändra innehåll i det och byta namn, för då hade folk klagat. Istället drog man in nya tårtor, med liknande priser & effekter men ändå annorlunda. Dessutom tror jag det är olika leverantörer för de båda.

Vill du ha något likt de 2 så ska du köra på följande.

Monster = High explosive (personligen tycker jag high explosive är bättre än monster faktiskt)
Tiger = Acher (dåligare tempo & annorlunda effekter men ändå lik på ett sätt) (Acher är ingenstans lika "kändis" som tiger dock, liksom tiger var ett måste för de flesta här, inte 1 enda person som lagt upp bild eller lista har nämnt acher XD)

Ett annat alternativ för tigers ersättare är Thunder explosive, finns ingen video på denna så det är bara ett frågetecken om effekter, eller om de ens finns saluter i den.

Edit: Dessutom kosta tiger 350, och var runt 1kg, finns inget i närheten ens just nu.
__________________
Senast redigerad av Nonamesjustme233 2017-12-21 kl. 12:08.
Citera
2017-12-21, 12:17
  #14180
Medlem
Legionariis avatar
Då har man varit och hämtat Viking fireworks tårtorna mycket rejälare än jag trodde. 1.3G på alla också inget att klaga över.

https://i.imgur.com/xGj21Hi.jpg

Kommer likväl ihåg att någon frågade om Vikings roman candles, dessa såg rätt grova ut, skulle nog gissa på 1" - 1.5", närmare metern långa.
__________________
Senast redigerad av Legionarii 2017-12-21 kl. 12:20.
Citera
2017-12-21, 12:23
  #14181
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Ce certifikat fattas för de pjäserna.

Man har inte kvar dem. De har hittat ersättare som är väldigt likt. Eftersom de 2 var så kända kunde dem inte bara ändra innehåll i det och byta namn, för då hade folk klagat. Istället drog man in nya tårtor, med liknande priser & effekter men ändå annorlunda. Dessutom tror jag det är olika leverantörer för de båda.

Vill du ha något likt de 2 så ska du köra på följande.

Monster = High explosive (personligen tycker jag high explosive är bättre än monster faktiskt)
Tiger = Acher (dåligare tempo & annorlunda effekter men ändå lik på ett sätt) (Acher är ingenstans lika "kändis" som tiger dock, liksom tiger var ett måste för de flesta här, inte 1 enda person som lagt upp bild eller lista har nämnt acher XD)

Ett annat alternativ för tigers ersättare är Thunder explosive, finns ingen video på denna så det är bara ett frågetecken om effekter, eller om de ens finns saluter i den.

Edit: Dessutom kosta tiger 350, och var runt 1kg, finns inget i närheten ens just nu.

Acher är ju inte alls lik tiger egentligen. Visst, antalet skott. Men tempot är ju inte alls likadant, inte heller effekterna och var är dom härliga titanium-saluterna?

Finns visst video på Thunder Explosive: https://www.youtube.com/watch?v=G8PvUglr3MU
Den är Fyrverkerimästarnas London. Den är dock riktigt trevlig, men tiger har ingen vettig ersättare.

Man var rätt bortskämd när man kunde köpa två tiger för 600 kr... Varför köpte man inte på sig typ 10?

Närmst i mm du kommer Monster är High Explosive. Goa saluter med. Däremot har Shark effekterna som påminner om Monster.

En era är förbi, det är bara att konstatera. Ska man ha något maffigt, om än lite rörig, så är ju Big One riktigt fet! Den har även två titanium-saluter.

Citat:
Ursprungligen postat av Legionarii
Då har man varit och hämtat Viking fireworks tårtorna mycket rejälare än jag trodde. 1.3G på alla också inget att klaga över.

https://i.imgur.com/xGj21Hi.jpg

Kommer likväl ihåg att någon frågade om Vikings roman candles, dessa såg rätt grova ut, skulle nog gissa på 1" - 1.5", närmare metern långa.

Gött med reserver också, bara att koppla ihop reserven på förstastubinen i nästa om man inte orkar springa hela tiden

Jag julpysslade lite igår. Satte ihop 8 missilbatterier med lite quickmatch
__________________
Senast redigerad av pyro860 2017-12-21 kl. 12:26.
Citera
2017-12-21, 13:43
  #14182
Medlem
VemSaDets avatar
https://imgur.com/a/a2EYz
Då var nog nyår klar kanske blir lite köp av airbombs.

Hämtade upp mina deals från lets deal idag.
Allt ska köras dubbelt, sen ska panta tårtorna tändas samtidigt.

Köpte även 2st ocean viking 100sh.
Fick bra pris dem.
Stort tack till Björn!
Citera
2017-12-21, 14:04
  #14183
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSaDet
https://imgur.com/a/a2EYz
Då var nog nyår klar kanske blir lite köp av airbombs.

Hämtade upp mina deals från lets deal idag.
Allt ska köras dubbelt, sen ska panta tårtorna tändas samtidigt.

Köpte även 2st ocean viking 100sh.
Fick bra pris dem.
Stort tack till Björn!

Kommer bli fett!
Citera
2017-12-21, 16:48
  #14184
Medlem
Hej. Jag har laddat upp 2 bilder på imgur..

Men vet ej hur jag kopierar länken eller var ens länken är..

Men sök på kevinskold042

Det är öobs fyrverkerier för i år i Arboga iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in