Citat:
Ursprungligen postat av Philemon046
Du ändrar dig alltid när du har fel. I ditt förra inlägg anklagade du Björklunds militärvänner för oredan... Vad är fel på ordningsbetyg? Menar du att det är kränkande för eleven att uppföra sig och lära sig vanligt hyfs? Jag ser inte det dåliga med det. Sjävlklart är fler lärare och mindre klasser en dröm för alla men när inte pengarna finns så får man göra vad man kan. Sen förstår jag inte varför du påpekar det självklara - behöriga lärare är A och O för att skolan ens ska fungera. Detta löses dock inte genom att slussa in mindre begåvade människor för att lära ut saker de inte behärskar.
Det självklara finns tyvärr inte i dagens skola, ibland är de som att ha ett barn till i klassen när de kommer en obehörig lärare. Därför påpeka jag detta!Jag ändra inte mig, utan jag är bara så trött på att de bråkar om politiska åsikter om skolan. Vi kan inte hålla på att byta skolpolitik vart fjärde år. Skolan är viktigare än så för mig i alla fall!
Jag anser att de är komiskt att man kan jämställa pedagogiken inom militären, men den pedagogiken som är i skolan. Det är två skilda världar. Låt mig förklara de här enkelt. Det är som sjuksköterska och läkare skulle tala två olika språk. Vem skulle ha förtroende för dessa om de skulle vara så? Pengar skall aldrig vara några problem i skolan! Skolan skall kosta vad den vill. Vi vill väl vara ett av de bästa länderna i världen?
Varför skall skolan hålla på med uppfostran? Det är föräldrarnas ansvar! Det är dags att skolan lämna över lite ansvar till föräldrarna igen! Det är en av orsakerna till varför jag inte är förr ordningsbetyg. En annan orsak är om vi inte har ett säkert betygsystem. Hur kan vi då garantera att ordningsbetygen kommer vara säkert? Dessutom är den svenska skolan bara anpassat till två inlärningsstilar. Kalle som har de tredje inlärningsättet är redan skoltrött och halvkriminell. Jag tror inte att han skulle bryr sig ett skit om vad han fick i ordningsbetyg.