2007-02-17, 19:07
Medlem
Infectiouss avatar
UE-Värmdö

Tog en Värmdö-tur idag med Hårdkår och vi hittade en del roliga saker ute i skogen! Över förväntan är ett bra betyg och bara man ligger i lite finns det mkt att se! Ska tilläggas att vi ägnade en hel dag där och det finns ändå delar vi inte hunnit kolla på.
Citera
2007-02-17, 19:24
Medlem
när jag va där hos ett par. så fanns det en grind man åkte in, o där fanns det stora hål och en "hangar" där stora fartyg kan lägga till:.
Citera
2007-02-17, 19:25
Medlem
Infectiouss avatar
Tänkte bjuda på några bilder! Det blev ca 350st idag...

http://www.pixbox.se/alb_show_id287324_page0.html
Citera
2007-02-17, 22:57
Medlem
hårdkårs avatar
En trevlig utflykt idag. Vi visste inte riktigt hur vi skull åka men vi hittade en hel del kul. Lite mer än man räknat med kanske. Finns mer att se där som sagt.

För min del blev det bara 172 stycken bilder.
Här kommer ett urval.
Citera
2007-02-17, 23:27
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
En trevlig utflykt idag. Vi visste inte riktigt hur vi skull åka men vi hittade en hel del kul. Lite mer än man räknat med kanske. Finns mer att se där som sagt.

För min del blev det bara 172 stycken bilder.
Här kommer ett urval.
Snyggt! kul att så mycket finns tillgängligt.

Ser ut som Värmdölinjen. Vet att det finns förslag på att byggnadsminnesskydda den. Dock bara 2 av 5 batterier. Resten plomberas.
Citera
2007-02-18, 21:39
Medlem
hårdkårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Snyggt! kul att så mycket finns tillgängligt.

Ser ut som Värmdölinjen. Vet att det finns förslag på att byggnadsminnesskydda den. Dock bara 2 av 5 batterier. Resten plomberas.
Kan de inte bara sätta upp en skylt "farligt" och avsäga sitt ansvar. Finns så många andra grejer som är "farliga".
Uerhört tråkigt med plombering.

Lyckades klämma in en ordvits där också.
Citera
2007-02-18, 23:00
Medlem
Infectiouss avatar
Vad är det här?

Vad tror ni den här ugnen har används till? Jag är inte insatt nog att förstå vad man ska med en skum ugn till i ett militärt bergrum? Dom lär inte bakat bullar!

http://archive.pixbox.se/arkivet/syn...80/7519404.jpg
Citera
2007-02-18, 23:38
Medlem
Infectiouss avatar
Satan om dom bakat bullar i den o att det i all enkelhet är ett kök jag hittat! Ovanpå ungen sitter det tre elmotorer med remmar till något som går ner i ungens topp, varmluftsugn eller att kyla med när processen är klar? Jag tar inte att man ängat en hel vägg med elskåp o grejer för att baka bullar, detmåste vara något bättre!
Citera
2007-02-19, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infectious
...Jag tar inte att man ängat en hel vägg med elskåp o grejer för att baka bullar, detmåste vara något bättre!
Urancentrifug.

The government denies all knowledge
Citera
2007-02-19, 10:05
Medlem
Infectiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitekten
Urancentrifug.

The government denies all knowledge

Okej, mkt intressant (men ska jag tro på det?)! Vill du utveckla ditt svar och berätta hur det går till? Eller så googlar man men det skulle tillföra tråden en del!
Citera
2007-03-04, 20:17
Medlem
Infectiouss avatar
Nya bilder..

Idag tog vi en ny runda på Värmdö och hittade åter igen mer än vad vi räknat med (trevlig vana kan man snart kalla det). Vi var knappast först på stället men det är väldigt trevligt att besöka trots avsaknad av urancentrifuger o såna grejer!

http://www.pixbox.se/alb304324
Citera
2007-03-04, 20:23
Bannlyst
Ojojoj....!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Infectious
Idag tog vi en ny runda på Värmdö och hittade åter igen mer än vad vi räknat med (trevlig vana kan man snart kalla det). Vi var knappast först på stället men det är väldigt trevligt att besöka trots avsaknad av urancentrifuger o såna grejer!

http://www.pixbox.se/alb304324

Vackert så det förslår. Underbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in