Citat:
Ursprungligen postat av
hassanlol
Aha, du vände där det finns typ 100 brevlådor.. Alltså precis efter du svängt in till Skägga så kommer den röda lilla stugan, efter det skyttefältet och sen är det ett parti skog, precis när du kommer ut från skogen och på fältet, titta åt vänster, där är en liten väg upp som Kanske är bommad, behöver inte vara det nu när militären packat ihop, upp för den vägen så delar den sig i två vägar och det finns intressanta saker om du följer båda. Sen kan du skippa att åka in här och fortsätta köra, antingen in på militärvägen på Vreta-fältet (megastora) där finns det också saker, bara man håller ögonen öppna. Eller så fortsätter du förbi vändplanen där bussen stannar (mitt emot Vreta-fältet), och åker ner mot Östra skägga (den icke-asfalterade vägen, till höger om det gula stora huset. Sen igenom bondgården och sen upp på berget, eller följa militärvägen
Annan grej är mitt på Vreta-fältet så är det en liten träddunge i den finns det en väldigt gammal bil om du gillar sånt. Lycka till!
Hej
Liten fråga, efter bondgården vid Östra Skägga, är det in denna väg upp på berget som du hänvisar till? Koordinater, eniro
WGS84 DDM (lat, long)
N 59° 24.8963', E 18° 27.6034'
WGS84 DD (lat, long)
59.41494, 18.46006
RT90
6591266, 1650726
Eller är jag helt ute och cyklar?
Trodde att jag hade sett allt som erbjud i dessa krokar, Myttingelinjen har jag följet och sett alla batterin samt den delen som ligger vid skjutfältet längst vägen mot Ö. Skägga (till höger om den när man svängt in från Vaxholmsvägen)
Finns det mer som man kan ha missat som kan vara av intresse?