Citat:
Ursprungligen postat av FreedomOfSpeech
Fiint! Blir till o snoka lite där i sommar. Men fattar inte till 100% vart det är. Är det nära polishelikoptern(bild)?
Det gjorde inte jag heller riktigt, var inte så svårt att hitta. Kommer du från Gustavsberg/Hemmesta så svänger du första höger (skyltat skägga) efter snutens flygsnurra. Det första du ser där inne till höger brevid vägen är ett rött torp samt något stort betong-aktigt, dessa dyker upp fler utav om du följer vägen.
Kommer du från Rindö och åkt plankan över Oxdjupet. Så är risken stor att du ser andra Myttingebatteriet från vägen på vänster sida. Parkera bilen kan man göra vid den alldeles lämpliga ficka som finns där med en stor vit skylt. Efter det första till vänster så är du på samma väg som beskrivits ovan.
Åker du dit i dagarna kan du säkert beskåda mina ivriga fotspår. "Take nothing but pictures, leave nothing but footsteps." Som de säger.
Måste helt klart dit i sommar sen också eller på våren är det inte är en massa löv som skymmer. Det bästa är om man har stålhingsten med sig, så kan man röra sig snärtigt innanför alla bommar.
Citat:
Ursprungligen postat av hassanlol
Fullträff

När du åkt förbi helikopterplattan, svängt höger till skägga och åkt förbi skjutfältet, kolla åt vänster så ser du en bommad (kanske inte längre?) väg, upp för den och till höger finns något också.. Du kan också fortsätta efter vändplanen och köra rakt fram in på grusvägen istället för att svänga vänster till skägga, sen kör du igenom hela bondgården (åk sakta - akta barnen!) lite slingervägar och sen bör du se en stor vit typisk 'militär-skylt' Stanna där och börja vandra upp för det stora berget, där bör du finna lite saker också..
Intressant! Körde som sagt en bit på de mycket små vägarna, vände vid västra skägga gård tror jag det hette. Inte vid den första stora vändplanen alltså. Är det första vägen till vänster som ev. är bommad? Vid vändplanen om man fortsätter mot Skägga finns det något där då också? Eller är det bara om man åker rakt fram? Ska helt klart utforskas i vilket fall som helst.