Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
I det här klippet berättar den världsberömde rättspsykologen Eric Hickey något om Jeffrey Dahmer som jag aldrig hört talas om tidigare trots att jag läst en hel del om denne. Det hela handlar om vad Dahmer egentligen pysslade med under de där nio åren mellan det första mordet och det andra mordet. Hickey med sin kunskap och erfarenhet tyckte att det där var en märklig lucka i en sån människas liv. Så får han chansen att intervjua Dahmers mor som berättar att Jeffrey under de åren brukade besöka begravningar av unga män för att kort senare försöka gräva upp deras gravar för att försöka ha sex med liken. Börjar 08:03:
https://www.youtube.com/watch?v=0Ncu2lA1nJc
Intressant, tack för länken.
Dahmer kunde lika gärna ha åkt fast redan 1978. Men polisen som stoppade honom lät han köra vidare. Sedan började han droga män han träffade på bögklubbar och en gång gick det för långt och han mördade igen och sedan fortsatte han mörda.
Ett av hans mordoffer Konerak Sinthasomphone förstår jag mig inte på. Hans bror blev våldtagen av Dahmer, men ändå besökte han Dahmer och blev mördad. Får nästan skylla sig själv.
Han kunde dessutom ha klarat sig när polisen kom, men istället för att hjälpa honom så tog de med han hem till Dahmer.