2003-08-02, 15:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är verkligen inte så att satanister är rasister, visst finns det säkert vissa som är det; preci som det säkert finns vissa som är det inom kristendomen eller någon annan religion, men satanister klassar sig själva som elitister. Och man ser bortom ras, kön och sexuell läggning till intelligens; det som spelar roll.
Citera
2003-08-02, 15:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvaAdore
Det är verkligen inte så att satanister är rasister, visst finns det säkert vissa som är det; preci som det säkert finns vissa som är det inom kristendomen eller någon annan religion, men satanister klassar sig själva som elitister. Och man ser bortom ras, kön och sexuell läggning till intelligens; det som spelar roll.

Att det finns inom kristendomen är väl ingen hemlighet precis. Se bara på KKK, som är väldigt kristna.
Judiska elitiser får vi ju också se en hel del av i dagarna.

Dock säger jag som jag sa tidigare; att vara satanist och rasist är i sig ingen motsägelse.
Citera
2003-08-03, 10:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel Ahlm
På SS's hemsida (någon av deras loger) så beskrivs en länk till Svensk Hednisk Front som "En bra och informativ sida om vad hedendomen EGENTLIGEN är!". Som vi vet så är SHF starkt rasistisk så någon inom TSO har antagligen rasistiska åsikter. Tror nämligen inte att de skulle skriva så annars. Men å andra sidan finns det folk med utländskt ursprung inom SS så jag tror de accepterar både och.

Lägg nu märke till att jag inte vet något säkert eftersom jag inte själv är involverad i SS.

Nja, inte riktigt. SHF har ju faktiskt en hel del artiklar som inte har något som helst med rasism att göra. Tyvärr har de ju även en del artiklar av ärkepuckot Varg Vikernes, vilket är beklagligt. Anledningen till att länken finns på SSKs hemsida är enligt en högre uppsatt person inom SSK att det var tänkt som ett rent länkbyte. Då SHF inte lagt upp någon banner eller länk till SSK så skulle jag tro (har dock inte fått detta bekräftat) att länken till SHF snart försvinner från SSKs hemsida.

Eftersom Satanismen uppmanar till att tänka självständigt kan man kanske säga att detta är ett sätt att sålla ut icke önskvärda individer--det vill säga de som tycker det är bra att SSK länkar till rasistiska sidor.

Observera att jag inte på något vis är talesman för SSK.

Lite nyfiken, varför är Vikernes ett ärkepucko?
Citera
2003-08-03, 12:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Därför att han är ett äckligt rasistsvin. Alla som dömer människor efter något så oväsentligt som hudfärg är idioter.
Citera
2003-08-04, 09:44
äldre konto (old)
Ej medlem
hm hur kan man fördömma en satanist att han inte ska använda droger ?
vill gärna veta vart du hittat de där med vad lavey har sagt. Finner det konstigt att en religion som är uppbyggd på att du ska göra som du själv vill skulle helt plötsligt fördömma droger...

iof kanske vi tolkar fördomma olika..

jag är rätt öppen när de gäller droger, jag gillar att pröva hallicynogena droger. Med det menar jag att jag inte har ett behov till det utan vill bara pröva på hur jag hanterar det. Dock ska man ha stor respekt för det man gör och vara väldigt påläst och göra det med rätt människor. Finns mycket man ska tänka på om man ska köra så "tunga" och psychadeliska droger.
Citera
2003-08-04, 13:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denied
vill gärna veta vart du hittat de där med vad lavey har sagt. Finner det konstigt att en religion som är uppbyggd på att du ska göra som du själv vill skulle helt plötsligt fördömma droger...

jag är rätt öppen när de gäller droger, jag gillar att pröva hallicynogena droger. Med det menar jag att jag inte har ett behov till det utan vill bara pröva på hur jag hanterar det. Dock ska man ha stor respekt för det man gör och vara väldigt påläst och göra det med rätt människor. Finns mycket man ska tänka på om man ska köra så "tunga" och psychadeliska droger.

Anledningen att satanister är emot droger är oftast något av följande

1) De får stå för rehabiliteringen av svaga människor som fastnat i det
2) Droger gör ofta svaga människor till slavar, som slav har man ingen fri vilja.
3) Bara svaga människor behöver fly med hjälp av droger

Notera att detta dock inte på något sätt är representativt för alla satanister. Finns många drogliberala också, inkl mig.
Citera
2003-08-04, 13:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snerka
Citat:
Ursprungligen postat av denied

Anledningen att satanister är emot droger är oftast något av följande

1) De får stå för rehabiliteringen av svaga människor som fastnat i det
2) Droger gör ofta svaga människor till slavar, som slav har man ingen fri vilja.
3) Bara svaga människor behöver fly med hjälp av droger

Notera att detta dock inte på något sätt är representativt för alla satanister. Finns många drogliberala också, inkl mig.

Jag är definitivt drogliberal; jag anser att alla droger bör legaliseras, men också att alla former av statlig rehabilitering/avvänjning skall bort. Det skall stå var och en fritt att välja vilka (om några) droger han eller hon vill använda, men då får man också stå till svars för sina handlingar. Blir man beroende får man själv ta sig ur det, eller gå under. Det är inte mitt bekymmer.
Citera
2003-08-04, 14:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Precis de är så jag tänker. Jag väljer själv att göra det, fastnar jag i skiten så får jag skylla mig själv eftersom jag vet vilka risker jag utsätter mig för...
Citera
2003-08-04, 14:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Detta är en känslig fråga. Visserligen så tycker jag att man skall ha rätt att välja själv men å andra sidan håller jag stenhårt på egoismens priciper. Jag skulle verkligen inte trivas i ett samhälle där droger var helt tillåtna och där man ser ännu fler hemlösa, illaluktande, nerknarkade människor på gatan. Jag vill inte gå på fest och se folk som är helt borta pga kokain eller liknande. Jag vill inte ha en granne som har en så skitig lägenhet/villa så att det stinger i hela området för att han/hon bara lägger pengarna och energin på droger. Men att ha förbut mot droger är som sagt ett steg in på privat mark för den enskilda människan också.
Personligen skulle jag dock inte använda droger då jag anser att riskerna är bra många fler än fördelarna.
Citera
2003-08-04, 15:07
äldre konto (old)
Ej medlem
allt beror på hur du är som person. jag har inga mentala störningar, lider inte av depression för 5 öre, trvis med de jag har, osv. Plus att jag vet hur jag ska hantera det jag tar. Så jag ser inga större risker i de jag gör när jag prövar på något med 6 månaders mellanrum...
Citera
2003-08-04, 19:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Citera
2003-08-04, 19:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto