2023-01-16, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swentr.site
Ukraina plågas både av västerländsk satanism och satanistiska kulter, hävdar assistenten till det ryska säkerhetsrådets sekreterare. Samtidigt har Tjetjeniens ledare Ramzan Kadyrov förklarat ”jihad” mot ”satanister i väst”.

https://nordfront.se/ryssland-vill-avsatanisera-ukraina

Låter lite tunt och snarare som att man greppar efter strån. Lite ironiskt att Nordfront köper det med tanke på vad Ryssland först använde som argument för att gå in i Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Hur går vägen till att man blir satanism? Brukar man vara kristen först, eller kan man direkt förespråka djävulen och att det är han man bör dyrka istället för Gud?

Beror på vilken satanism. Ibland kan det vara så att man rör sig mot satanism när man börjar utforska sin andlighet. För andra är det bara ett uppror mot de värderingar som samhället har osv.
Citera
2023-01-22, 11:13
Medlem
Satanism idag verkar mest vara en extrem pkgrej, wokeism som ska verka lite häftig. Med tanke på hur svenska kyrkan utvecklats så är det verkligen att slå in öppna dörrar. De galna sossar som har infiltrerat svenska kyrkan och förvandlat den till en vänster-hbtq bastion är mer "satanister" än kristna.

Grunden i satans begreppet är egentligen en materialism, en dyrkan av det materiella och förkastande av det trancendenta. Det finns paralleller till tex marxism som ju är en filosofisk materialism. En enögd och störd ideologi sommaren leder till diktatur och skapades med dunkla motiv.

Nu är hela samhället väldigt materialistiskt, och en del fjantar kocketterar med "satanism" utan att det betyder nånting förutom att man får vara ego. Haha som ju ändå är standard.

Sen finns det väl andra varianter med en djupare mening som jag inte är insatt i naturligtvis.
Citera
2023-01-22, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Satanism idag verkar mest vara en extrem pkgrej, wokeism som ska verka lite häftig. Med tanke på hur svenska kyrkan utvecklats så är det verkligen att slå in öppna dörrar. De galna sossar som har infiltrerat svenska kyrkan och förvandlat den till en vänster-hbtq bastion är mer "satanister" än kristna.

Grunden i satans begreppet är egentligen en materialism, en dyrkan av det materiella och förkastande av det trancendenta. Det finns paralleller till tex marxism som ju är en filosofisk materialism. En enögd och störd ideologi sommaren leder till diktatur och skapades med dunkla motiv.

Nu är hela samhället väldigt materialistiskt, och en del fjantar kocketterar med "satanism" utan att det betyder nånting förutom att man får vara ego. Haha som ju ändå är standard.

Sen finns det väl andra varianter med en djupare mening som jag inte är insatt i naturligtvis.

Det beror på att de är de som märks mest som satanic temple som mest beter sig som snorungar.

Grunden i satans begreppet och satanism är något mer komplex än vad som du lyfter fram och den första organiserade formen av satanism är äldre än de ateistiska organisationerna.

Som du avslutar med så finns det former av satanism som har ett djupare fokus på det mer spirituella. Ett extremt exempel är ONA där extrema fysiska och psykiska påfrestningar är en del av det hela och man vid ett tillfälle ska bo utanför samhället i 3 månader.
Citera
2023-03-01, 00:53
Medlem
stone_sleepers avatar
Obligatorisk vaccinintyg och maskkrav på världens största satanistmöte lmao

The Satanic Temple (TST) announced that it will be hosting its convention, SatanCon, this April. The conference is being described as “the largest satanic gathering in history.”

According to an Instagram post promoting the event, the conference was described as a “weekend of blasphemy and remembrance,” and the theme is “Hexennacht in Boston.”

“SatanCon attendees must be 18 or over and have proof of COVID vaccination,” the SatanCon website warns. “Attendees must wear an N-95, KN-95, or disposable surgical mask. Gaiters, bandanas, and cloth masks will not be allowed.”
https://www.christianheadlines.com/contributors/milton-quintanilla/the-satanic-temple-to-host-satancon-2023-in-boston-the-largest-satanic-gathering-in-history.html
Citera
2023-03-01, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Obligatorisk vaccinintyg och maskkrav på världens största satanistmöte lmao

The Satanic Temple (TST) announced that it will be hosting its convention, SatanCon, this April. The conference is being described as “the largest satanic gathering in history.”

According to an Instagram post promoting the event, the conference was described as a “weekend of blasphemy and remembrance,” and the theme is “Hexennacht in Boston.”

“SatanCon attendees must be 18 or over and have proof of COVID vaccination,” the SatanCon website warns. “Attendees must wear an N-95, KN-95, or disposable surgical mask. Gaiters, bandanas, and cloth masks will not be allowed.”
https://www.christianheadlines.com/contributors/milton-quintanilla/the-satanic-temple-to-host-satancon-2023-in-boston-the-largest-satanic-gathering-in-history.html
Huvudsaken man inte ställer krav på någon avhållsamhet från otukt.
Citera
2023-03-19, 12:26
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
O9A menar att Hitler var epitomiseringen av den satanistiska andan.

Personligen så tycker ja att CoS e för flummigt, mesigt och liberalt.

CoS beskrivs i kontrast mot Black Metal Satanism, som hyllar sadism våld och förtryck, så beskrivs LaVey-satanism som ytterst liberal och "tolerant" (i en PK-kontext) religion.

Gissar på att du spyr på LaVey nu, men om du fortf gillar dom så e även dom rätt hårda och känslokalla med sina riktlinjer. Men, anledningen till att vi inte gillar dom e för att dom e den mjukaste formen av satanism, dom e mest PK-vänliga, liberala i allmänhet och typ även den mesigaste inställning till satan som gud och Black Magick. Dom e lite som SD för nationella. "Sugsvampen" som fångar upp alla med potential.
Nazisterna var ju kända att de bejakade mystiska krafter under WW II. De samlade enorma mängder böcker som handlade just mystik och trolldom. De så att säga sprang efter tomtar och troll bokstavligt. Men det gick som det gick, resten är historia...
Citera
2023-03-19, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
Nazisterna var ju kända att de bejakade mystiska krafter under WW II. De samlade enorma mängder böcker som handlade just mystik och trolldom. De så att säga sprang efter tomtar och troll bokstavligt. Men det gick som det gick, resten är historia...

Vilket naturligtvis inte hade något med satanism att göra utan snarare med indoeuropeisk mystik.
Citera
2023-03-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-P-I
Som du avslutar med så finns det former av satanism som har ett djupare fokus på det mer spirituella. Ett extremt exempel är ONA där extrema fysiska och psykiska påfrestningar är en del av det hela och man vid ett tillfälle ska bo utanför samhället i 3 månader.

Är inte ONA bara ett skämt/konstinstallation?
Citera
2023-03-19, 13:26
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Vilket naturligtvis inte hade något med satanism att göra utan snarare med indoeuropeisk mystik.
Nja, inte vet jag. Undrar bara om det inte finns mystiska inslag i satanism? You tell me...
Citera
2023-03-19, 13:33
Avslutad
Citat:
Nja, inte vet jag. Undrar bara om det inte finns mystiska inslag i satanism? You tell me...

Du påstod att Tredje riket höll på med satanism. Har du några konkreta exempel?

(Det finns mystik inom all religion, och även utanför klinisk religion.)
Citera
2023-03-19, 13:42
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du påstod att Tredje riket höll på med satanism. Har du några konkreta exempel?

(Det finns mystik inom all religion, och även utanför klinisk religion.)
Jag sa bara att de bejakade mystiska krafter och trolldom vilket jag förknippade med satanismen med rätt eller fel.
Men OK. så du menar att det inte förekommer ockultism och mystik inom satanismen? Jag påstår ingenting, just wonder. Men som sagt: you tell me. Jag skulle ljuga ifall jag påstod att jag kan detta ämne ...
Citera
2023-03-19, 15:17
Avslutad
Citat:
Jag sa bara att de bejakade mystiska krafter och trolldom vilket jag förknippade med satanismen med rätt eller fel.
Men OK. så du menar att det inte förekommer ockultism och mystik inom satanismen? Jag påstår ingenting, just wonder. Men som sagt: you tell me. Jag skulle ljuga ifall jag påstod att jag kan detta ämne ...

Tredje riket ägnade sig åt indoeuropeisk kultur/historia/mystik. Det hade inte ett dugg med satanism att göra.

Vad är satanism enligt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in