2001-11-06, 19:30
Medlem
Värde-satanism

.....för ovanlighetens skull talar på ett sansat och någorlunda begripligt sätt, har jag fucktiskt läst hela ditt inlägg här.

vill dementera en del i dina påståenden.......nämligen det att jag kräver konkreta och fysiska bevis. jag är synnerligen öppen och dynamisk i min världsuppfattning (och vad därutöver ges som input)

när jag ber om exempel som motbevisar mitt - fortfarande vidhållna - påstående att Egoism o Satanism är två -ismer med samma \"moder\", handlar det om Satanistens/Egoistens egen uppfattning, och vad denne grundar sin åskådning på - inte vad som står i diverse litteratur.

/javelin.....fortfarande oemotsagd Egoist
Citera
2001-11-06, 22:28
Medlem
loosers

Javelin läser inte sådant - han förefaller vara alltför instängd i sin egen fanatism. Ser inte olika manifestationer av den satanistiska grundprincipen, m a o. Det är sådant som religiös fundamentalism a la talibanism bygger på. Javelin är ett UTMÄRKT exempel på detta i satanistisk tappning. För lat för att sätta sig in i olika tankesystem - för inskränkt för att se argument ur olika perspektiv. Tråkigt.

Hermes
Citera
2001-11-08, 11:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Värde-satanism

javeliny=tommyknocker
Citera
2001-11-08, 14:55
Medlem
Värde-satanism

ja, inget vidare bra gissning va? ; )
Citera
2001-11-11, 01:34
Medlem
Skillnad mellan Egoism och Satanism?

men vaffan..
då är ju satanism 1 och satanism 2 raka motsattsen till varandra..

verkar skumt.

varför skulle n vanlig snubbe som tror på evulotion kalla sig satanist. verkar ju helt skumt, vad har det han tror på satan att göra?
Citera
2001-11-11, 01:36
Medlem
Skillnad mellan Egoism och Satanism?

han borde typ kalla sig, realist eller logist eller nått.
Citera
2001-11-19, 23:01
Medlem
Min syn på homosexuell satanism

hej james jones - jag vet vem du är, hur kan du avslöja dig så uppenbart?
Citera
2001-11-20, 22:02
äldre konto (old)
Ej medlem
Min syn på homosexuell satanism

Än sen då?

Jones
Citera
2001-11-27, 08:22
Medlem
Varför Satanism?

Om nu vederbörande ismatiker är högst i rang i sina egna förfaranden, värför då sätta \"etikett\" på något som ändå är total fullbordan?

Varför inte helt enkelt säga stolt:
- Jag tror på mig själv!

För om man ändå måste dölja sin egen person bakom ett drapperi, som kallas Satanism, Ockultism, Kommunism, Kapitalism eller vilken \"-ism\" man nu väljer att använda sig av, är man trots allt STYRD av någon förhoppning eller förväntning på något som är STÖRRE än det egna JAG:et!

Det finns lika många åsikter som människor, och alla har en betydande faktor att förmedla, men iden med att TRO på sig själv, som i grund och botten är enkelt bondförnuft, och sedan kalla det SATANISM..?

Då har man plötsligt lagt sitt förnuft åt sidan, och givit ansvaret till Satanismen, eller?
Citera
2001-11-27, 15:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Varför Satanism?

Enligt min åsikt är det traditionella LaVey-snacket om satanism som en form av ritualiserad egoism en ytterst begränsad del av det hela.

Missuppfattningarna härstammar från att man köper t ex LaVeys koncept på samma sätt som diverse religiösa fundamentalister köper heliga skrifter.

Det finns inom de former av satanism som jag personligen finner verkligt intressanta en känsla och uppfattning av något som på ett sätt går utöver det egna jaget. Så är det. Alla försök att reducera satanism till renodlad egoism-individualism-ateism i form av någon paradoxal modereligion, anpassad för sekulariserade sammanhang, är patetiska. Visst, det finns starka inslag av en viss typ av individualism, men det är långt, långt ifrån allt.

Det har att göra med Satan som civilisatorisk och kulturell symbolform - dvs. hur och varför det som Satan representerar faktiskt är sammanlänkat med västerlandets öde. `Nuff said.

Citera
2001-11-28, 00:46
äldre konto (old)
Ej medlem
Varför Satanism?

Jag rekommenderar er även att slå upp ordet 'floskel' i närmsta ordbok.
Citera
2001-12-12, 02:16
Medlem
Varför Satanism?

Lille Belgarath.

Du har helt missuppfattat det Sataniska tänkandet, Det är så låååångt ifrån att knalla runt och tänaka att "jag är så coool!"

Du har uppenbarligen inte begripigt vad Satan representerar i den kristna bibeln....
BONDFÖRNUFT!!!!!!!!!!!
Du din inskränkta inkompetenta lilla skit ska inte öppna käften med kritik innan han/hon är insatt i vad det handlar om.

B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in