2014-02-19, 18:32
Medlem
Malingins avatar
Folk som ligger och blockerar och leker poliser/moralister.
Citera
2014-02-21, 00:25
Medlem
Folk som inte nyttjar vägrenen vid sväng. Mäkta irriterande.
Citera
2014-02-21, 06:52
Medlem
Jag stämmer in i kören om folk som inte blinkar i tid eller alls! Det stör trafikflödet något så in i norden!

Sedan stör jag mig på att i princip ALLA skiter i att respektera övningskörare. Ingen kommer ihåg hur det var och kör som svin, tutar och har sig fastän övningsköraren inte gör ett enda fel. Vad är problemet med att hålla avstånd och/eller köra om om man så tvunget vill ligga 30-40km/h över hastighetsbegränsningen? Vad är det som är så svårt med att låta gröngölingen ta det försiktigt i snömodden och blixthalkan.
Citera
2014-02-21, 12:02
Medlem
En av de mest irriterande sakerna jag finner.
Är när trafikanter på eget bevåg utnämner fyrvägskorsningar av vägar med samma värde, till att en viss riktning har företräde.
Brakar igenom med full fart och tutar åt alla andra.

Händer oupphörligen i Stockholm.

Många Stockholmare har också en viss förkärlek för att på 70 och 90 väger lägga sig i 50-60km/t och ligga i vänsterfilen.
En och annan i trafiken blir ju redigt uppretade av detta och börjar bete sig ännu barnsligare.
Vilket skapar en trafiksituation man försöker ta sig ifrån så fort som möjligt.
Citera
2014-02-21, 13:01
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Idioter som kör om när det är mycket trafik för att trycka in sig mellan mig och framförvarande bil, vilket gör att jag måste sakta in för att han ska få plats.
Citera
2014-02-21, 13:06
Medlem
Grudaxs avatar
Finns ju en hel hög med saker man stör sig på, men det här är nog det värsta:

Man ligger med farthållare på motorväg, strax över rådande fartbegränsning, och hinner upp annan bilist. Man kör om lugnt och fint. Efter en tid blir man omkörd av samma bilist, som omedelbart lägger sig i samma hastighet som de höll när man körde om sist, vilket tvingar en att köra om och så vidare. Helt obegripligt beteende.

Jag har bollat med denna situation (samma förövare) hela vägen från Södertälje till Jönköping vid ett tillfälle.
Citera
2014-02-21, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grudax
Finns ju en hel hög med saker man stör sig på, men det här är nog det värsta:

Man ligger med farthållare på motorväg, strax över rådande fartbegränsning, och hinner upp annan bilist. Man kör om lugnt och fint. Efter en tid blir man omkörd av samma bilist, som omedelbart lägger sig i samma hastighet som de höll när man körde om sist, vilket tvingar en att köra om och så vidare. Helt obegripligt beteende.

Jag har bollat med denna situation (samma förövare) hela vägen från Södertälje till Jönköping vid ett tillfälle.

Har jag stött på många gånger i Stockholm också.
En bilist kommer i vänsterfilen för omkörning. Blinkar höger och lägger sig före mig, för att därefter helt sonika bara släppa hastigheten till kanske 20km/t under den rådande hastigheten. Tvingar mig att bromsa och köra om honom.
Efter en stund har han ofta ökat hastigheten igen.

Faktiskt har jag en kusin som betedde sig liknande. Håller hastighet. Kör om. Sänker hastigheten till nästan samma som den bil han kört om. För att senare öka hastigheten igen.
Det var nervöst att köra mc tillsammans med honom, då han stängde mig ute i omkörning om jag körde tillsammans med hans tempo. Var alltid tvungen att låta honom köra fritt en bit framför eller bakom mig.
Han hävdade att körningen kändes säkrare på det sättet.
Jag förstår det inte.
Citera
2014-02-21, 13:34
Medlem
Tre eller fyrfilig väg. Avfart höger med spärrlinje längre sträcka då avfarten ofta har lång köbildning.
Kö in i avfarten.

Bil ligger i fil näst längst till höger. Som alltså inte har avfarter. Alla håller mellan 70-90 utom i avkörningsfilen som har kö.

Bilen i filen näst till höger håller god fart i sin fil, fram till där vägen faktiskt delar sig fysiskt.
Där tvärnitar bilen först. Slår sedan på blinkers höger och försöker tränga sig in mellan bilar som i det läget är väldigt ovilliga att släppa in honom. Kön flyttas långsamt och det är redan så packat att ingen kan flytta sig.

Den trafikfara med panikbroms som sker efter den dumskallen i filen utanför är läskig.
Bilar bakom kastar sig ut i nästa fil i panik för att undvika krock. Där är nästa bil som blir överaskad etc.
Vilken soppa det blir.
Citera
2014-02-21, 13:36
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
En av de mest irriterande sakerna jag finner.
Är när trafikanter på eget bevåg utnämner fyrvägskorsningar av vägar med samma värde, till att en viss riktning har företräde.
Brakar igenom med full fart och tutar åt alla andra.

Händer oupphörligen i Stockholm.

Många Stockholmare har också en viss förkärlek för att på 70 och 90 väger lägga sig i 50-60km/t och ligga i vänsterfilen.
En och annan i trafiken blir ju redigt uppretade av detta och börjar bete sig ännu barnsligare.
Vilket skapar en trafiksituation man försöker ta sig ifrån så fort som möjligt.
Du ljuger. Inte i Sthlm iaf.
Citera
2014-02-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Du ljuger. Inte i Sthlm iaf.

Trist nog inte.
Kör Essingen södra sidan, fram och åter varje dag.

Fyrvägskorset i fråga är i Västberga

Från korsingen vid Bauhaus vid södra infarten, finns också en person som tydligen är helt bakom.

Stött på honom 3-4ggr under sista året.
Ligger 50km/t prick från påfarten.
Fortsätter sedan tvärsöver alla filerna blinkandes och med bilar tvärbromsande bakom sig, ända till vänsterfilen. Där ligger han sedan fortfarande spik på 50km/t och rullar norrut.

Påfarten går från 50 till 70 till 90.
Senast redigerad av AfSvinhufvud 2014-02-21 kl. 13:47.
Citera
2014-02-21, 14:56
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
Trist nog inte.
Kör Essingen södra sidan, fram och åter varje dag.

Fyrvägskorset i fråga är i Västberga

Från korsingen vid Bauhaus vid södra infarten, finns också en person som tydligen är helt bakom.

Stött på honom 3-4ggr under sista året.
Ligger 50km/t prick från påfarten.
Fortsätter sedan tvärsöver alla filerna blinkandes och med bilar tvärbromsande bakom sig, ända till vänsterfilen. Där ligger han sedan fortfarande spik på 50km/t och rullar norrut.

Påfarten går från 50 till 70 till 90.
Ok 1 person. Knappast en representant för Stockholmstrafiken.

Åk bil i Helsingfors, Tallin , St: Petersburg, Hamburg eller Paris och jämför....
Citera
2014-02-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Ok 1 person. Knappast en representant för Stockholmstrafiken.

Åk bil i Helsingfors, Tallin , St: Petersburg, Hamburg eller Paris och jämför....

Det där var en mycket kraftig förenkling (förvanskning) av det jag skrev.
Men tråden är inte för att träta.
Du vet vad du vet och jag vet det jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in