Citat:
Stoppsträckan bestäms av en sak och det är hastigheten. Så länge man har en någorlunda ny bil och den inte är i dåligt skick.
Ursprungligen postat av Twitch
haha nej det beror lite på trafiksituationen samt utsätter jag inte mitt liv för mer fara bara för att man kanske kör lite fortare ibland då man som bilintresserad oftast också har mer koll på sin egen bil vad gäller slitaget på allt
och oftast om nu inte kanske alla så har man även utrustat sin bil med godsaker som bättre bromsar, väghållning, rullbur, och bättre däck , så att när jag inte kör vilket man inte alltid gör alltså kör över hastigheten så har jag ordnat det och hör och häpna nu jag med mitt som du säger lilla omdömme faktiskt en mer än dubbelt så säker bil vid vanlig krock än vad du som vanlig bil kör samt kan jag bromsa in fortare och även väja vid sladd och häva istället för att vingla över alla sidor och kanter pga svampig och dåliga stötdämpare, man har även med mitt dåliga omdöme stoppat i 4 punktsbälte för större säkerhet och även eventuellt brandsläckare i bilen samt ett par ordentliga stolar som sitter fast extra hårt och kan inte skjutas fram i eventuell krock mm mm
om du kallar det som dåligt omdömme och att man inte tänker på sitt eget liv så har du fel då man är bra säker även i högre och mer avancerad körning samtidigt som du är dubbelt så säker om du kör som du ska?

och oftast om nu inte kanske alla så har man även utrustat sin bil med godsaker som bättre bromsar, väghållning, rullbur, och bättre däck , så att när jag inte kör vilket man inte alltid gör alltså kör över hastigheten så har jag ordnat det och hör och häpna nu jag med mitt som du säger lilla omdömme faktiskt en mer än dubbelt så säker bil vid vanlig krock än vad du som vanlig bil kör samt kan jag bromsa in fortare och även väja vid sladd och häva istället för att vingla över alla sidor och kanter pga svampig och dåliga stötdämpare, man har även med mitt dåliga omdöme stoppat i 4 punktsbälte för större säkerhet och även eventuellt brandsläckare i bilen samt ett par ordentliga stolar som sitter fast extra hårt och kan inte skjutas fram i eventuell krock mm mm
om du kallar det som dåligt omdömme och att man inte tänker på sitt eget liv så har du fel då man är bra säker även i högre och mer avancerad körning samtidigt som du är dubbelt så säker om du kör som du ska?

Om jag håller 70 och tvärnitar ner till 0 km/t, kommer du när du håller 90 och bromsar samtidig fortfarande färdas i 70 km/t där jag stannade helt. Så istället för att stanna innan du drämmer in i lastbilen som står över hela vägen kommer du mosas in i den i 70 knyck.
Personligen skiter jag i hur du kör, bara du håller avståndet och ger fan i att köra upp i röven på mig när du kommer ifatt mig. Men du ska fan inte komma och säga att folk som håller hastigheten gör fel, eller är farliga för att dem inte håller "trafikrytmen".