2014-12-02, 00:19
Medlem
Provocative2.0s avatar
Folk som retar upp sig i onödan.
Citat:
Ursprungligen postat av dindummer
*Folk som inte blinkar ut ur rondeller
*Folk som faktiskt håller hastigheten men som gör detta på helt övergivna vägar mitt ute i ingenstans.förespråkar du lagbryteri? Det är förbjudet enl FBs regler
*Folk som ligger och kör många kilometer för sakta på 2+1 väg. Ännu en? Vad är för sakta, denna gång då?
*Folk som kör om i ytterfilen när det är köbildning och tror att han är viktigare än alla andra.varför finns den där onödiga filen, tror du?
*Folk som inte kollar i backspegeln
*Folk som inte kan ligga i jämn hastighet

Finns hur mycket som helst.
Citera
2014-12-02, 09:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Du är verkligen som en vägglus i den här tråden. Sitter och väser på väggen och sprider osämja. Är du själv en aktiv rondellsnigel?

Nej, jag irriterar mig på följande exempelvis:

(FB) Mest irriterande i trafiken
Citera
2014-12-02, 15:54
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
*Folk som inte anpassar sitt körsätt till yrkestrafiken, ligg för fan inte och söla framför lastbilar och bussar. Helt OK att inte vilja ligga i 110, men håll åtminstone (riktiga) 90.

*Idioter som ÖKAR farten när det blir tvåfiligt på 2+1 och man ska köra om.

*Idioter som måste stoppa en bil vid övergångställe bara pga laglig rätt. De kan sakta in stegen så hinner den enda bilen förbi. Gör jag jämnt som gående, cyklande.

*Idioter som tror att deras hastighetsmätare visar rätt hastighet.

*Idioter som ska köra fort och ligger för nära framförvarande. Även om det är svinhalt.

*Idioter som inte är tydliga med sina avsikter i rondeller etc.
Citera
2014-12-02, 18:48
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
*Idioter som måste stoppa en bil vid övergångställe bara pga laglig rätt. De kan sakta in stegen så hinner den enda bilen förbi. Gör jag jämnt som gående, cyklande.

Det är så övergångsställen fungerar. Det är du som istället ska sakta in tidigare om någon ska gå över och visa att de kan gå. Blir bara jobbiga missförstånd om den gående saktar ner eller vinkar fram bilen.

Det värsta jag vet är svinen som inte blinkar ut i rondeller. Och as på motorvägen som ligger och trycker i röven trots att jag fortfarande kör om folk och oftast håller hög hastighet (130+). Nej, jag kommer inte släppa fram dig tills jag har kört om de jag vill köra om, horbarn.
Citera
2014-12-02, 19:42
Medlem
Omorals avatar
Spenderar mycket tid i vänsterfilen, men det händer att även jag får en stressad dåre i röven som tycker att en meter är lagom avstånd till min bil. Givetvis går jag in i första lucka till höger som är tillräckligt stor. KÖR OM DÅ?! Vad väntar du på din förbannades jävla idiot? Ge full gas så du kommer om utan att jag behöver sänka min fart avsevärt för att inte köra in i bilen framför! Du har ju uppenbarligen så brottom att du är villig att slänga alla säkerhetsmarginaler all världens väg.

Varför kör du inte om? De gånger jag skiter i att sänka farten och återigen går ut i vänsterfilen så har du mage att både tuta och helljusblinka för att du så gärna ville om och förbi, fuck you, din tomte!
Jag hatar dig av hela min själ ditt satans as!
Citera
2014-12-03, 01:54
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Det är så övergångsställen fungerar. Det är du som istället ska sakta in tidigare om någon ska gå över och visa att de kan gå. Blir bara jobbiga missförstånd om den gående saktar ner eller vinkar fram bilen.

Det värsta jag vet är svinen som inte blinkar ut i rondeller. Och as på motorvägen som ligger och trycker i röven trots att jag fortfarande kör om folk och oftast håller hög hastighet (130+). Nej, jag kommer inte släppa fram dig tills jag har kört om de jag vill köra om, horbarn.

Jo om man ser den gående i god tid så. Men ofta är det mörkt på vintern och byggnader i vägen och den gående ser bilen först. De går då ut så att man måste göra en onödigt tvär inbromsning och sedan accelerera igen. Irritationen gäller mest om man kör tunga fordon.

Det stör mig extra mycket om de inte ens tittar innan de går ut, ser helt efterblivet ut och är efterblivet då man sätter sitt liv i nån annans hand.

Håller med om rondeller och idioter som ligger i baken. Totalt blåsta.
Citera
2014-12-03, 02:49
Medlem
TruckUrbans avatar
Puckon som inte bländar av i tid eller som sätter på helljuset precis innan man möts. Idioter som sätter på vänster blinkers, och kör rätt fram (oftast andra avfarten) i cirkulationsplatsen, med vänsterblinkers på. Kvinnor rent generellt. Ser man någon som gör en dum grej i trafiken är det 7/10 gånger en kvinna, utan överdrift.

Personer som ligger nära har jag inga problem med. Man bara släpper gasen och tänder bromsljuset så fattar de vinken.
Citera
2014-12-05, 01:28
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Puckon som inte bländar av i tid eller som sätter på helljuset precis innan man möts. Idioter som sätter på vänster blinkers, och kör rätt fram (oftast andra avfarten) i cirkulationsplatsen, med vänsterblinkers på. Kvinnor rent generellt. Ser man någon som gör en dum grej i trafiken är det 7/10 gånger en kvinna, utan överdrift.

Personer som ligger nära har jag inga problem med. Man bara släpper gasen och tänder bromsljuset så fattar de vinken.

Det där med att blända av i tid måste jag faktiskt försvara vissa förare till en VISS del och lägga lite skuld på biltillverkarna.
En del bilar är ju utrustade med automatiskt helljus, men dessa bländar vid många tillfällen av för sent, dvs att mötande bilist hinner uppfatta ljuset som bländade innan bilen/systemet gör det och bländar av.
Sen finns det många som överdriver och bara har som princip att tycka att det bländar..ett helljus bländar inte 1km bort t.ex, då behöver man inte blinka med helljuset för att påpeka att man måste blända av. Gränsen går väl vid 400 m till mötande om jag inte har fel. Man har ju helljuset på av en anledning, inte för att det är kul.
Citera
2014-12-05, 01:33
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Väldigt många verkar inte riktigt förstå vad blinkers är till för eller tro att cyklister behöver ta del av informationen de ger.

Jävligt ofta bilister helt skiter i att använda blinkers eller slår på dem i samma sekund som de påbörjar svängen.
Citera
2014-12-05, 01:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Väldigt många verkar inte riktigt förstå vad blinkers är till för eller tro att cyklister behöver ta del av informationen de ger.

Jävligt ofta bilister helt skiter i att använda blinkers eller slår på dem i samma sekund som de påbörjar svängen.
Skit ner dig cyklistjävel, va mer uppmärksam, stanna upp, vänta och se vad bilisten gör istället.
Citera
2014-12-05, 01:58
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Det där med att blända av i tid måste jag faktiskt försvara vissa förare till en VISS del och lägga lite skuld på biltillverkarna.
En del bilar är ju utrustade med automatiskt helljus, men dessa bländar vid många tillfällen av för sent, dvs att mötande bilist hinner uppfatta ljuset som bländade innan bilen/systemet gör det och bländar av.
Sen finns det många som överdriver och bara har som princip att tycka att det bländar..ett helljus bländar inte 1km bort t.ex, då behöver man inte blinka med helljuset för att påpeka att man måste blända av. Gränsen går väl vid 400 m till mötande om jag inte har fel. Man har ju helljuset på av en anledning, inte för att det är kul.
Men man kan blända av manuellt också, right? Det jag menar är t.ex. i en kurva/krön och man ser helljuset på bilen. Då brukar jag blända av strax innan fronten på bilen blir synlig, men puckot bländar av några sekunder efter att den ser mig. Riktigt irriterande. Det är inte så svårt att förbereda sig.

Ögonen dras till ljus automatiskt, så jag tycker att man med all rätt kan klaga. Sedan behöver man inte dra det så det blir bajsnödigt såklart. Mötte en långtradare med helljus på vid en raksträcka som är 1km lång tidigare idag. Bländade inte av, eftersom vi är så långt ifrån varandra. Han bländade dock av, så då får man rätta sig efter motparten.

Någon gång ska jag vända och åka efter något pucko som bländar mig när vi möts. Det går mig verkligen på nerverna.

Måste lägga till en grej; idag skulle jag rätt fram. Till höger är det en utfart från en affär. En bil har som avsikt att svänga vänster från nämnda utfart, och således korsa mitt körfält. Idioten kör rätt ut, och jag kör nästan in i sidan på bilen. Kön på föraren? Kvinna såklart.
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Skit ner dig cyklistjävel, va mer uppmärksam, stanna upp, vänta och se vad bilisten gör istället.
Hahahahaha
Senast redigerad av TruckUrban 2014-12-05 kl. 02:02.
Citera
2014-12-05, 02:00
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Det är exakt så man får göra, och det är klart irriterande och tar mycket onödig tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in