2009-11-10, 19:14
Medlem
dogbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SafariGlenn
Nu var det ju kvinnan som körde bilen som agerade minst sagt underligt.
När jag körde så kan jag inte påstå att jag hindrade från någon omkörning, jag låg i stadiga 75 kilometer i timmen utan några blinkers eller liknande på. Ändå så låg personen bakom och tryckte.

Varningsblinkerstanten var bara en anektdot, hade absolut inget med ditt inlägg att göra.

Jag ville bara (med första meningen) påpeka att alla upplever inte en situation på samma sätt.
Citera
2009-11-10, 19:53
Medlem
pirates avatar
Äldre människor som är nästan döda och kör i 30km/h när det är 90-väg. De ska fan inte köra, det finns bussar för sådana människor.
Citera
2009-11-10, 20:16
Medlem
Fredroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Om du inte körde så jävla långsamt så slipper vi kliva in i bagageluckan och knacka dig på axeln för att uppmärksamma att det kommer folk bakom som vågar köra bil.

Äger du möjligen en Opel eller en Saab?
Jag brukar ligga 10 över, betydligt mer på motorväg (om vädret tillåter). Är det långsamt?

Nej, jag äger varken Opel eller Saab
Citera
2009-11-10, 20:24
Medlem
Amanites avatar
Skulle nog kort o gott säga att folk i allmänhet som är i vägen på vägarna är det värsta som finns. Har man bakomvarande bil som vill fram så skall man underlätta för denne (så gott det går) att komma vidare.
Det finns ju även ca 2 miljoner andra idiotgrejer som folk sysslar med men för mig är detta snarare en fråga om sunt förnuft än "trafikvett" vilket tar den hela lite längre.
Citera
2009-11-10, 22:35
Medlem
En taxi låg och tryckte mig i baken trots att jag körde i 60 km/h. Gasar på lite extra för att se om han fortfarande vill ligga bakom. Han börjar då gasa han med för att lägga sig i baken på mig igen. Jag påbörjar då blinka och svänga höger till ett glesbebyggt område vid en trafikkorsning för att eventuellt stanna och fråga vad i helvete han vill men personen fortsätter rakt from.
Citera
2009-11-10, 22:57
Medlem
dogbreaths avatar
Nu kom jag på en jävligt irriterande grej i trafiken.
Folk som inte kan koncentrera sig på sin egen körning!
Citera
2009-11-10, 23:02
Medlem
E507s avatar
Finns inget jag hatar så mycket som folk som ligger och fis kör i 70 på 90 väg!!! Fast solen skiner vägen är torr med en temp på +20 och uppåt!

Finns INGET som hindrar dem från att hålla hastigheten vid ett sånt tillfälle, Stör mig på det oavsett väglag egentligen bortsett från mod det är den enda orsaken att sänka farten på så pass raka vägar som 90 oftast är.
Citera
2009-11-10, 23:17
Medlem
dogbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E507
Finns inget jag hatar så mycket som folk som ligger och fis kör i 70 på 90 väg!!! Fast solen skiner vägen är torr med en temp på +20 och uppåt!

På den här pukten har jag ALLTID överseende med äldre mäniskor, bättre att anpassa hastighet till sin förmåga än någon annan.
Men när man fastnat bakom en Volvo XC90 och ser att det är en 35årig tjej när man kör om så blir man ju vansinnig.
Citera
2009-11-11, 01:02
Medlem
Amanites avatar
Jag kan köra 70 på 90 väg men ser då självklart alltid till att det för bakomvarande fordon finns möjlighet att utan hinder göra en flygande omkörning. Finns inte detta och någon närmar sig bakom så gasar jag upp i 90...Som sagt...Sunt förnuft..
Citera
2009-11-11, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Jag kan köra 70 på 90 väg men ser då självklart alltid till att det för bakomvarande fordon finns möjlighet att utan hinder göra en flygande omkörning. Finns inte detta och någon närmar sig bakom så gasar jag upp i 90...Som sagt...Sunt förnuft..

Mycket sant det som irriterar mest i trafiken är helt enkelt folk utan suntförnuft :
Citera
2009-11-11, 01:09
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamNilsson
Mycket sant det som irriterar mest i trafiken är helt enkelt folk utan suntförnuft :

Det finns dagar man känner för o köra i 150 och då förväntar jag mig att folk håller undan (självklart i den mån det är rimligt) och det finns dagar jag känner för att ligga o slö-köra och då gäller ju självklart detsamma för mig.

Men för att säga det kort och koncist så: Japp
Citera
2009-11-11, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Det finns dagar man känner för o köra i 150 och då förväntar jag mig att folk håller undan (självklart i den mån det är rimligt) och det finns dagar jag känner för att ligga o slö-köra och då gäller ju självklart detsamma för mig.

Men för att säga det kort och koncist så: Japp

Precis samma här tänk om alla trafikanter hade varit lika förnuftiga xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in