2009-09-12, 21:46
Medlem
bongiovis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Hatar puckon som lämnar en lucka på 100m till bilen framför när det är krypfart pga kö.
Kommentaren man skulle få om man fråga varför är: "Spela roll, man kommer inte fram fortare för att man ligger ända in i arslet..."

Nä, men kön bakom dig, fittnylle, blir inte lika lång!!!

Jag ser detta varje dag när jag ska åka hem från jobbet (möter köerna). Och kön är så pass lång att den precis slingrar sig igenom en rondell där då den framkomligheten knasar rejält.
Och detta hade man då undvikit om flera bilar inte lämnade så in i helvete stort mellanrum till bilen framför.

Människor som dig skapar köer för oss andra. Ni ligger och slickar arslet på bilen framför, vägrar släppa in andra = samarbete, hetsig körstil utan blinkers, gasar på för fullt till rödljuset för att sedan tvärnita, måste köra om precis innan du ska köra av motorvägen, korsa heldraget bara för att bilen framför är lite halvlångsam, osv osv osv.... SEDAN KROCKAR NI!!! BARA FÖR ATT NI INTE HÅLLER AVSTÅND!!!!!!!!! SEN STÅR HELA JÄVLA STOCKHOLM STILL!!!!!!!!! BARA FÖR EN JÄVLA IDIOT SKA LIGGA SÅ JÄVLA NÄRA!"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nå? Passar det in på dig?
Citera
2009-09-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho*is*
då är det dit eget fel för att du kör om honom när du inte får

Says who.
Citera
2009-09-12, 22:36
Medlem
Månsans avatar
Folk som ger järnet och kör om på motorvägen precis innan de ska åka av på en avfart till höger. Numera känner jag igen typen redan i backspegeln på långt håll och jag brukar öka farten just så mycket att vederbörande inte kommer förbi och därmed missar sin avfart. Antingen får dom tvärbromsa i ytterfil och snällt krypa in bakom eller också åka en mil extra till nästa avfart.
Citera
2009-09-12, 22:48
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Folk som har felinställda halvljus.

Händer även vid backkrön.
Citera
2009-09-12, 23:24
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Hatar puckon som lämnar en lucka på 100m till bilen framför när det är krypfart pga kö.
Kommentaren man skulle få om man fråga varför är: "Spela roll, man kommer inte fram fortare för att man ligger ända in i arslet..."

Nä, men kön bakom dig, fittnylle, blir inte lika lång!!!

Jag ser detta varje dag när jag ska åka hem från jobbet (möter köerna). Och kön är så pass lång att den precis slingrar sig igenom en rondell där då den framkomligheten knasar rejält.
Och detta hade man då undvikit om flera bilar inte lämnade så in i helvete stort mellanrum till bilen framför.

Kön blir kortare visserligen, men du kommer inte fram snabbare, så tänk på blodtrycket (ditt eget och andras) och andas!
Citera
2009-09-12, 23:30
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Folk som ger järnet och kör om på motorvägen precis innan de ska åka av på en avfart till höger. Numera känner jag igen typen redan i backspegeln på långt håll och jag brukar öka farten just så mycket att vederbörande inte kommer förbi och därmed missar sin avfart. Antingen får dom tvärbromsa i ytterfil och snällt krypa in bakom eller också åka en mil extra till nästa avfart.

Elakt men helt rätt!
Varför i alla glödheta kör de om när de ska svänga av direkt?!
Kan NÅGON förklara psykologin bakom detta?
Jag tvivlar...det faller helt enkelt in under begreppet "folk är idioter"...
Citera
2009-09-12, 23:41
Medlem
User: Unknowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Kön blir kortare visserligen, men du kommer inte fram snabbare, så tänk på blodtrycket (ditt eget och andras) och andas!

Är du dum på riktigt, eller är det verkligen så ni luckmänniskor ser det? Hur effektivt utnyttjas vägen egentligen om alla ska få 100 egna meter att roa sig på? Essingeleden kl 17 och såna som du, då kommer ingen hem alls den kvällen.

Dessutom, när lallona börjar skapa luckor så är det alltid nån som ska passa på och glida in i den luckan och därmed tränga sig före. Då hade jag ju hellre sett att JAG fick komma fram fortare.
Citera
2009-09-12, 23:43
Medlem
* idioter som inte kan bjuda på 10 sekunder och lämna företräde till bilar som backar ut från parkeringsplatsen vid t.ex stormarknader

* tanklösa individer som sprutar spolarvätska i ögonen på bakomvarande motorcyklister

* korkade långtradarchaufförer som måste köra om alla andra lastbilar bara för att deras bil gör 91 km/tim när alla andra bara gör 90.
Citera
2009-09-13, 00:03
Medlem
kitschlemurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lo

* tanklösa individer som sprutar spolarvätska i ögonen på bakomvarande motorcyklister

Haha

Hur nära håller man sig, och hur fort måste framförvarande bil åka för att man skall kunna bli träffad av spolarvätska?

Och hur fan gör ni när det regnar?
Citera
2009-09-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Haha

Hur nära håller man sig, och hur fort måste framförvarande bil åka för att man skall kunna bli träffad av spolarvätska?

Och hur fan gör ni när det regnar?

Avståndet beror såklart på hastigheten. I 30 ligger man ju ganska nära och det är ett helvetes tryck i moderna spolare.

Sen är det skillnad på regnvatten och rengöringsmedel. Har du duschat någon gång? Prova med och utan tvål i ögonen?
Citera
2009-09-13, 00:19
Medlem
kitschlemurs avatar
Joro, men ni använder väl visiret?

Att åka utan visir måste väl vara omöjligt när det spöregnar? Jag kan knappt cykla. Eller får det helt enkelt inte fäste (med visir) pga farten?

Hursomhelst, det är något jag skall tänka på om jag har en MC bakom mig.
Citera
2009-09-13, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lo

Haha det har jag gjort på en MC snut en gång för 10 år sen, såg han fälde upp visiret när vi ställde oss vid ett rödljus och inte fällde ner det, när vi kom upp i fart sprutade jag på och han fick ner visiret fort som tusan och ett och annat getöga.

Att folk inte kan köra i rondeller är nog det som stör mest, det och att de inte kan blinka, oftast de två i kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in