2009-09-19, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Jag skiter högaktningsfullt i om det är ditt dimljus, helljus eller halvljus som bländar.
Då är det väl du som bör kolla upp din syn eftersom man möter på 1 idiot av 1000 av din typ. Eller har 999 pers fel? Fattar inte logiken.
Citera
2009-09-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercedesbenz
Vad är anledning till att man kör om på vänster sida?
Om två filer leder till samma mål (t ex båda till umeå)
då ska man hålla sig till filen längst till höger och göra omkörning i vänsterfil.

Nej, det är bara sant om motorväg och flerfilig landsväg, men nu var det inte det frågan gällde. Annars väljer man det körfält som är mest lämpligt för den fortsatta färden. Det kallas för att planera sin körning.
Citera
2009-09-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercedesbenz
Då är det väl du som bör kolla upp din syn eftersom man möter på 1 idiot av 1000 av din typ. Eller har 999 pers fel? Fattar inte logiken.

Logiken är att det inte spelar någon roll vilket av puckots ljus som bländar, dimljus/felinställa halvljus/helljus. Om man blir bländad av ett pucko så är det puckots fel oavsett vilket slags ljus det är som bländar.
Citera
2009-09-19, 15:55
Medlem
Elfrides avatar
Folk som inte kommer snabbt i rullning vid ett grönljusombyte.
Citera
2009-09-19, 21:45
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfride

Exakt det jag tycker också. Jag lägger mig i häcken på de så nära det bara går
Citera
2009-09-19, 21:55
Medlem
Wu-Tangs avatar
Citat:

+1 dagens eco-driving-jävlar accelererar som kylskåp med borrmaskinsmotor
Citera
2009-09-19, 22:45
Medlem
Ranieri81s avatar
Citat:

Amen to that! Och idioter som inte kan blinka INNAN de svänger..utan helt enkelt skiter i det/blinkar precis när de börjar vrida på ratten. Och just ja..sönderstressade 30+ snubbar i nya Audis, kör som om de va organtransporter hela tiden.
Citera
2009-09-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranieri81
Amen to that! Och idioter som inte kan blinka INNAN de svänger..utan helt enkelt skiter i det/blinkar precis när de börjar vrida på ratten. Och just ja..sönderstressade 30+ snubbar i nya Audis, kör som om de va organtransporter hela tiden.
Varför köpa en helt ny och snabb bil om man ska vara fullt laglydig och tråkig?
Citera
2009-09-20, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Det jobbigaste i trafiken är väl ändå KVINNOR ?
Ja. Jag fattar inte att vi i ett modernt samhälle där vi ändå bör ha viss riskmedvetenhet kan låta kvinnor ta körkort!! Vansinne. Kvinnor ska inte vara i trafiken. Jämlikhet?? Vi måste väl ändå tänka på säkerheten i första hand?
Citera
2009-09-20, 01:14
Medlem
Ranieri81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expos
Varför köpa en helt ny och snabb bil om man ska vara fullt laglydig och tråkig?

Du har en poäng där helt klart! På motorvägen helt ok..då kan man ju hålla sig åt sidan men på enfiliga vägar inne i stan är de inte nån idé.
Citera
2009-09-20, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranieri81
Du har en poäng där helt klart! På motorvägen helt ok..då kan man ju hålla sig åt sidan men på enfiliga vägar inne i stan är de inte nån idé.
Ja, det beror givetvis på situation, inne i stan på t.ex. 50/30-sträckor bör man vara försiktig.
Citera
2009-09-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
Ja. Jag fattar inte att vi i ett modernt samhälle där vi ändå bör ha viss riskmedvetenhet kan låta kvinnor ta körkort!! Vansinne. Kvinnor ska inte vara i trafiken. Jämlikhet?? Vi måste väl ändå tänka på säkerheten i första hand?

Fast med det där tänket ska du nog börja med att höja körkortsåldern till 25 samt installera obligatoriska alkolås. Se till att bilarna inte går att köra om inte alla är bältade. Sätta fartkameror varannan meter, göra om en hel del korsningar. Jag tror med andra ord inte att kvinnor är ansvariga för fler liv än t.ex. rattfulla förare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in