2009-09-16, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
  • Andra trafikanter som kör fram till en korsning, tittar höger vänster och tänker "nja jag hinner ut här men då måste jag accelera fort så bakomvarande slipper bromsa." sen kör dom ut, Det störande momentet här är just att dom accelerar deras Volvo V70 precis som att dom kör en långtradare med tung last uppför en brant backe.
  • Detta jävla pack som man kommer ikapp längs vägen som kör alldeles för sakta trots att jag håller gällande hastighet och inte en pinne över. Denna trafikant håller 70 km/h där det är 90 km/h! Vad tycker jag om detta? jo dra åt helvete eller så svänger du in på en annan väg och kör sedan ut när du tror att inte bakomvarande trafik kommer ikapp dig.
  • Ibland kör jag för fort, oftast när jag kör längre sträckor på 15-20 mil. Här stör jag mig på folk som kommer ikapp mig som kör 20 km/h för fort, dom lägger sig 20 cm bakom mig och efter några kilometer kör dom om och räcker finger.
  • Norskar, ser jag en felparkerad bil så är det en norsk.
  • Andra fordon med släpkärra som kör 100 km/h där det är 110 km/h. Om jag vill köra om detta ekipage måste jag köra minst 120-125 km/h för att hinna, tänk om polisen står en bit bort?! Nä, håll er till era lagstadgade 80 km/h! 30 blås mellan skillnad räcker för mig att komma om dig!
  • Ni som inte vet riktigt vart ni ska i trafiken.
  • Idioter som försöker rätta mig, mästarens mästare på bilkörning när dom ändå har fel kan... ja det vill jag inte berätta.
  • Folk som inte blinkar eller kollar i backspeglar, Lika så dem som inte håller rätt placering i t.ex. rondeller.

Det var allt för mig

Då får väl jag reta upp dig genom att mästra dig då. För det första säger du att du retar dig på folk som kommer ikapp dig när du kör 20km/h för fort och de vill köra om. I näste andetag spyr du galla över andra som kör 20km/h för fort...snacka om att kasta sten i glashus.

Dessutom är det ingen som tvingar upp dig i 120-125km/h för att köra om en bil+släp som puttrar i 100. 110km/h räcker bra för att köra om denna. Klarar du inte det eftersom du ska av om 150m är det ändå inte lämpligt att köra om.
Citera
2009-09-17, 19:29
Medlem
Dougs avatar
Varje dag när jag åker till och från jobbet stöter jag på dessa rövhål som varken blinkar eller kollar innan de byter fil.
Hur tänker folk ibland? Hej jag heter Kjell och jag är ensam på vägen i kväll.
Citera
2009-09-17, 19:41
Avslutad
Folk som kör alldeles för långsamt och ostabilt (hänger oftast ihop).

Idag hamnade bakom en skrotig bil som körde 40-50 på en 60 väg och bromsade slumpmässigt och var otroligt långt ifrån bilen framför
Citera
2009-09-17, 22:03
Medlem
Det jobbigaste i trafiken är väl ändå KVINNOR ?
Citera
2009-09-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Folk som kör alldeles för långsamt och ostabilt (hänger oftast ihop).

Idag hamnade bakom en skrotig bil som körde 40-50 på en 60 väg och bromsade slumpmässigt och var otroligt långt ifrån bilen framför
Hur länge var han bakom bilen framför?
Citera
2009-09-18, 08:55
Medlem
Blåfisks avatar
Igår höll det på att brista för mig. 30-väg med cyklist framför, vi rullade på i 20km/h totalt. Svart SUV med Xenon-ljus kommer bakom. Det blir ljusare, ljusare, och LJUSARE, sedan blir det kolsvart.

Killen ligger alltså så nära mig att hans strålkastare skyms av min egen bil, och han ligger kvar i säkert en halv minut utan att bättra sig. Han anar inte hur jävla nära jag var att pallnita bilen, gå ut, riva ut honom ur bilen och göra en American History X med hans käke.
Citera
2009-09-18, 09:08
Medlem
DagFires avatar
Gamla gubbar helt klart! Alla de gånger jag varit nära på att smälla har det i princip alltid varit för att en 80+ kört ut precis framför mig. Ofta vet de inte ens vad de gjort för fel när man senare hänger sig på tutan och kör om, utan de tittar bara förskräckt rakt fram hållande stenhårt i ratten.
Citera
2009-09-18, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blåfisk
Igår höll det på att brista för mig. 30-väg med cyklist framför, vi rullade på i 20km/h totalt. Svart SUV med Xenon-ljus kommer bakom. Det blir ljusare, ljusare, och LJUSARE, sedan blir det kolsvart.

Killen ligger alltså så nära mig att hans strålkastare skyms av min egen bil, och han ligger kvar i säkert en halv minut utan att bättra sig. Han anar inte hur jävla nära jag var att pallnita bilen, gå ut, riva ut honom ur bilen och göra en American History X med hans käke.
Det är då du kan börja kasta ut saker genom fönstret, är han så nära bör det inte vara så svårt att pricka vindrutan
Citera
2009-09-19, 01:13
Medlem
Krushers avatar
Folk som kör om en när man övningskör för att sedan lägga sig framför och ändå hålla hastighetsbegränsningen alternativt köra långsammare.
Citera
2009-09-19, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krusher
Folk som kör om en när man övningskör för att sedan lägga sig framför och ändå hålla hastighetsbegränsningen alternativt köra långsammare.

Sen sitter det säkert en 50 årig kvinna bakom ratten och tänker , här har vi en som inte kan köra honom ska köra om , hehe. Typ.
Citera
2009-09-19, 13:10
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercedesbenz
Sen sitter det säkert en 50 årig kvinna bakom ratten och tänker , här har vi en som inte kan köra honom ska köra om , hehe. Typ.
Nja, verkar generellt, fast jag tror män är vanligast där.
Typ "Nu är det nån jävla pojkspoling ute och övningskör, jag måste köra om till sista pris!", vilket även är fallet med mopeder.

Något som är väldigt irriterande är dålig hänsyn till motorcyklister, speciellt mopedister (iofs inte riktiga motorcyklister, tihi).
Jag och min kompis var ute och gled på hans 125a (låter typ som en trimmad moppe när man inte drar på, då låter den mer), körde kanske 60 på 50-väg och ett tåg av bilar lägger sig tajt som fan bakom och kör om skitnära och farligt, med möte ibland till och med, bara för att komma om.
Idioter...
Citera
2009-09-19, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman71
Det är det inte alls det. Bland det mest irriterande som finns är sannolikt förare som tror de vet så jävla mycket och tycker de är guds gåva till biltrafiken, när de i själva verket inte har en susning. Som du, typ.

Vad är anledning till att man kör om på vänster sida?
Om två filer leder till samma mål (t ex båda till umeå)
då ska man hålla sig till filen längst till höger och göra omkörning i vänsterfil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in