Citat:
Ursprungligen postat av Fennicum
Det enda jag stör mig på är folk som inte blinkar när de kör i rondell. Numera brukar jag bara köra rakt ut, och om personen i rondellen inte blinkat och ändå fortsätter i rondellen så får de leva med att få hjärtat i halsgropen och trycka på bromsen. Jag kör ändå ingen 2006 års modell till bil så om de brakar in i mig från sidan så kan jag leva med det

Ursäkta, men bara för att kontrollera: vilket håll är det de inte blinkar åt, menar du?
Höger eller vänster?
Vänsterblink försvann -99, har jag för mig att de kom fram till i en annan tråd och högerblink ut är ju det som gäller idag.
Eller missförstod jag dig totalt nu?
OnT så stör jag mig väl på ungefär samma saker som de flesta, men efter att nu under några månaders tid åkt E20 på fredag em så har jag till och med fått fler saker att störa mig på!
Folk på den jävla vägen är totalt vansinniga!
Omkörningar som bara signalerar "Snälla, jag orkar inte leva längre, låt mig dö!", sänkt hastighet ner till 82 (enligt mätaren då, som nån påpekade så är säkert den reella hastigheten 75...) vid fartkameror och min personliga favorit: idioterna som lägger sig bakom när man ligger i 95 och blinkar med ljustuta så man ska kasta sig ut i vägkanten och ge dem plats!
(Och nej, jag är inte typen som håller på min plats i trafiken, kan jag underlätta omkörningar och liknande så flyttar jag gärna på mig, men som de som åkt den vägen vet så är den inte direkt en motorväg och då tar jag mig friheten att ligga kvar på vägen!
Sen kan de blinka hur mycket de vill...

)
Med dagens trafik och kameror överallt så föredrar jag faktiskt att sätta farthållaren på 90-95 och bara flyta med, men tyvärr så funkar folk efter den vägen inte riktigt så...får hela tiden sitta och justera hastigheten upp och ner eftersom vi just nu är inne i den mörka perioden vilket som vi alla vet innebär att en del av trafikanterna sänker sin hastighet till 80...på mätaren.