2007-09-06, 21:20
Medlem
Lutops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Den andra är cyklister som cyklar på vägen när det går cykelbana bredvid. Okej om dom höll hastighetsbegränsningen och faktiskt låg i 50 när det är 50 osv. men oftast måste man köra om, och ska man köra förbi cyklister måste man ha god marginal, skulle inte vilja mangla någon stackars cyklist. (bara litegrann ibland...)

Håller helt med, att dem inte kan hålla sej på sina cykelvägar??
Det värsta jag sett är en kille i rullstol som rullade på en 60 väg utan vägren..
Skulle inte förvåna mej om han blev påkörd eftersom man fick panikväja då man omöjligt kunde se honom i tid.. Nu när jag tänker på det så sitter han säkert i den där jävla stolen just pga han cycklat på samma väg tidigare.
Citera
2007-09-06, 21:25
Medlem
jamesbondes avatar
Man blir så förb . . . . när man har en bil framför som ska svänga vänster i en korsning och inte vågar köra förrän det inte är en bil inom synhåll på tre mil. Folk som sölar och kör för grönt sisådär 20 sekunder för sent. Folk som som inte kör in på vägrenen för att underlätta omkörning. Lastbilar som kör om på motorväg trot tät trafik. Cyklister på vägbanan trots att cykelbana finns. Folk utan tajming (och körkort?) som står vid övergångsställen och väntar på att få stanna all trafik . . . dom kan ju naturligtvis inte gå över i en "lucka" utan väntar tills det kommer en bil. Då kommer mitt typ stenaline-kompressorhorn väl till pass .
Citera
2007-09-06, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Man blir så förb . . . . när man har en bil framför som ska svänga vänster i en korsning och inte vågar köra förrän det inte är en bil inom synhåll på tre mil. Folk som sölar och kör för grönt sisådär 20 sekunder för sent. Folk som som inte kör in på vägrenen för att underlätta omkörning. Lastbilar som kör om på motorväg trot tät trafik. Cyklister på vägbanan trots att cykelbana finns. Folk utan tajming (och körkort?) som står vid övergångsställen och väntar på att få stanna all trafik . . . dom kan ju naturligtvis inte gå över i en "lucka" utan väntar tills det kommer en bil. Då kommer mitt typ stenaline-kompressorhorn väl till pass .

Amen to that!
Citera
2007-09-06, 22:02
Medlem
baazs avatar
Citat:
Folk utan tajming (och körkort?) som står vid övergångsställen och väntar på att få stanna all trafik . . . dom kan ju naturligtvis inte gå över i en "lucka" utan väntar tills det kommer en bil. Då kommer mitt typ stenaline-kompressorhorn väl till pass .

Ja, att tuta på folk som går på ett övergångställe hjälper ju...
Citera
2007-09-06, 23:46
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baaz
Ja, att tuta på folk som går på ett övergångställe hjälper ju...

Jag smyger upp bakom när de kommit över halvvägs och ger dem stenalinesignalen . . . - de flesta hoppar upp en halvmeter och ibland belönas man även med en knuten näve och ett illvrål. Då vet man att dom lärt sig till nästa gång.
Citera
2007-09-06, 23:57
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Numberone1
Amen to that!
Tackar!
Köp förresten ett stort kompressorhorn själv! Det är till stor hjälp i det dagliga undervisandet av medtrafikanter.
Citera
2007-09-07, 00:17
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutop
Håller helt med, att dem inte kan hålla sej på sina cykelvägar??
Det värsta jag sett är en kille i rullstol som rullade på en 60 väg utan vägren..
Skulle inte förvåna mej om han blev påkörd eftersom man fick panikväja då man omöjligt kunde se honom i tid.. Nu när jag tänker på det så sitter han säkert i den där jävla stolen just pga han cycklat på samma väg tidigare.
Problemet är ju alla ompalompas som envisas med att på cykelbanan. Var ska vi cyklister ta vägen då?
Citera
2007-09-07, 00:19
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
Cyklister skall avrättas under högtidliga former samt deras velocipeder omedelbart av Kronan konfiskeras och i hast smältas ned för omvandling till lyktstolpar.
Lycka till....
Citera
2007-09-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Den andra är cyklister som cyklar på vägen när det går cykelbana bredvid. Okej om dom höll hastighetsbegränsningen och faktiskt låg i 50 när det är 50 osv. men oftast måste man köra om, och ska man köra förbi cyklister måste man ha god marginal, skulle inte vilja mangla någon stackars cyklist. (bara litegrann ibland...)
Jag är en sån som cyklar på vägen även om det finns cykelbana. Särskilt inne i stan. Anledningen är att cykelbanorna är designade av bilister för barn och söndagscyklister som cyklar i 10km/h. Det är omöjligt att åka snabbare än så om man inte vill riskera att krocka in i nån stackars fotgängare eller få en bildörr i ansiktet.

Till råga på allt kostar dom förbannade cykelbanorna 15 000kr per meter av mina skattepengar.
Nej, tacka vet jag cykelfält, som är säkrare, billigare och mindre utrymmeskrävande än cykelbanorna.
Citera
2007-09-07, 05:25
Medlem
baazs avatar
Citat:
Jag smyger upp bakom när de kommit över halvvägs och ger dem stenalinesignalen . . . - de flesta hoppar upp en halvmeter och ibland belönas man även med en knuten näve och ett illvrål. Då vet man att dom lärt sig till nästa gång.

Ja jösses...

Skulle du tuta på mig när jag var mitt på ett övergångsställe skulle jag säkert bli så rädd så jag råkade göra en buckla i din motorhuv, rent reflexmässigt.
Citera
2007-09-07, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ptolemy
Jag är en sån som cyklar på vägen även om det finns cykelbana. Särskilt inne i stan. Anledningen är att cykelbanorna är designade av bilister för barn och söndagscyklister som cyklar i 10km/h. Det är omöjligt att åka snabbare än så om man inte vill riskera att krocka in i nån stackars fotgängare eller få en bildörr i ansiktet.

Till råga på allt kostar dom förbannade cykelbanorna 15 000kr per meter av mina skattepengar.
Nej, tacka vet jag cykelfält, som är säkrare, billigare och mindre utrymmeskrävande än cykelbanorna.

Ditt as!

Skaffa körkort eller stanna hemma!
Citera
2007-09-07, 06:33
Medlem
Roxers avatar
Har några punkter som jag verkligen stör mig på i trafiken.

*folk som har svårt att innse att en 24 meters lastbil för det första inte får köra fortare än 80 km/h och lägger sig bakom och blinkar med heljusen.

* Inte blinka vänster i rondell(även om man inte måste) så underlättar det väldigt mycket när man ska ut i rondellen med 24 meter. (och när dom sen tutar för att man tar för lång tid på sig inne i rondellen)

* Folk som kör med halvljus och dimljus borde det verkligen vara skottpengar på. Besvaras med att slå på helljuset + extra ljusen.

* Som någon tidigare chaffis sa, När man ska svänga in på en väg och folk inte kan köra lite åt sidan så man kan få ta ut svängen lite utan att behöva köra ner skyltar.

* Personer som inte släpper ut bilar på motorvägen genom att köra ut i vänster filen.4

+ alla andra trafikanter som inte har det minsta trafik vett och borde hålla sig från vägarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in