Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Tror du att du är lustig nu? Det är ett faktum att yrkesförare kör jävligt mycket värre än privatbilister, slickar röv hela jävla tiden trots att man ligger +10 över hastighetsbegränsningen, vägrar lämna företräde, kör rakt in i rondeller utan att se sig för osv...
Ja det är väl du som är "lustig" +10 över begränsningen,alltså 100km/h på 90väg! Visa mig hur många lastbilar/bussar som överhuvudtaget GÅR så fort!!
Ett annat faktum är att JAG undviker mer eller mindre DAGLIGEN kollisioner med privatbilister som kör som palsternackor!!!
Rakt in i rondellen.. ja ska du vänster i rondellen och bara blinkar höger när du åker ut(inte blinkar vänster när du byter fil för att komma i innerspåret i "rondellen") Då står inte jag och väntar på åt vilket håll du eventuellt ska åka(det kan ju bli rakt fram,eller ett helt varv)! Sä anvädn blinkers..
Men visst jag är medveten om att det finns idioter som kör tunga fordon också,men andelen jämfört med "vanliga" bilister är nära nog försumbar...
Räknade för några månader sedan till mer än 60 bilar som inte alls blinkade(filbyte,h/v sväng,rondell osv) på 20 minuters färd!! Är det att köra BRA??
Men du har nog rätt! Du kör säkert mycket bättre än mig och säkerligen fler mil också..
(Jag kör nog bara runt 100 mil i veckan i arbetet..MEN påstår inte på något vis att jag är OFELBAR,men de få missar jag gör,kan du nog räkna på ena handens fingrar...)