2008-10-05, 20:54
  #349
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Gubbjävlar och paragrafryttare som alltid måste envisas med att hålla EXAKT hastighetsbegränsningen eller helst 5km/h under den

Annars så är det taxibilar, bussar, långtradare, postbilar, firmabilar och yrkestrafik i allmännhet som kör som jävla idioter, vägrar lämna företräde, slickar röv på motorvägen osv.
Kärringar(alla av kvinnligt kön,alltså)
Pensionärer(alla som är äldre än mig)
Ungjävlar(alla som är yngre än mig)
Ja privat bilister i allmänhet!
Citera
2008-10-05, 21:06
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastiiiifan
Han som kör på en bil bakifrån har hela ansvaret för olyckan, det finns inga förmildrande omständigheter om inte bilen varit stillastående. Läs om körkortet tack för allas säkerhet.

Läs om och gör om du som inte har koll på detta. Det finns inget som säger att en person som bromsar från 110 ner till 50 ska slippa ansvar.

Det finns som sagt "16 § En förare får inte utan giltigt skäl köra med överdrivet låg hastighet, plötsligt bromsa eller på något annat sätt hindra andra förares körning."

Trafikförordningen, SFS 1998:1276

Men visst, TF kanske inte är hela sanningen och ljuger för oss?
Citera
2008-10-05, 21:07
  #351
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Trafikpoliser* (medelålders, tjockmagade) som terroriserar biltrafikanter med laserkamera. Särskilt förekommande nu när vägverket skiftat hastigheten i en oförklarlig soppa, där t o m skyltarna blivit mindre än tidigare.

En typisk åtgärd för att kamma hem mer pengar till världens sämsta polis.

PS. *Dessa 'polishjältar' uppträder oftast ensamma. Vilket visar att dom inte fruktar nåt motvärn när dom stoppar Svensson på resa. Om det vore invandrare inblandade, då hade dom haft piketen laddad runt hörnet. Satans skitstövlar, jaga istället invällarböset som våldtar, bränner ned skolor, skräpar och kluddar ned svenska stadsbilder.
Citera
2008-10-05, 21:12
  #352
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Läs om och gör om du som inte har koll på detta. Det finns inget som säger att en person som bromsar från 110 ner till 50 ska slippa ansvar.

Det finns som sagt "16 § En förare får inte utan giltigt skäl köra med överdrivet låg hastighet, plötsligt bromsa eller på något annat sätt hindra andra förares körning."

Trafikförordningen, SFS 1998:1276

Men visst, TF kanske inte är hela sanningen och ljuger för oss?


Giltigt skäl,kan ju vara en palsternacka i röven....

När jag kör tungt fordon,skiter jag i om du kör in i baken,det kommer knappt märkas!
Citera
2008-10-05, 21:19
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Giltigt skäl,kan ju vara en palsternacka i röven....

När jag kör tungt fordon,skiter jag i om du kör in i baken,det kommer knappt märkas!

Giltigt skäl är halka, djur vid vägen, men knappas anledningen "jävlas med bakomvarande".

Sen så brukar jag knappast ligga nära tunga fordon Håller mig på behörigt avstånd om man inte kör om. Det jag talade om var alla som kör 110 när det är 2-filigt (2+1) men sen sjunker till 90 när det är enfiligt eller ligger i 90 när det är 110 och sen när det blir 90 ökar till 100 eller 110.
Citera
2008-10-05, 21:29
  #354
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Giltigt skäl är halka, djur vid vägen, men knappas anledningen "jävlas med bakomvarande".

Sen så brukar jag knappast ligga nära tunga fordon Håller mig på behörigt avstånd om man inte kör om. Det jag talade om var alla som kör 110 när det är 2-filigt (2+1) men sen sjunker till 90 när det är enfiligt eller ligger i 90 när det är 110 och sen när det blir 90 ökar till 100 eller 110.
Inte "jävlas med bakomvarande",ligger en 2-3meter bakom mig så kan jag gärna STANNA och släppa fram stollen som har så bråttom! (ligger INTE och "pendlar" i hastighet..)

För jag vill inte ha någon så nära mig(förutom i stan vid rödljuset då )


Ja ligga bakom en "pendlare" (60-80 på 90väg) med ett tungt fordon..

Säger bara att det är synd att man inte får skjuta idioter..

Btw.Djur vid vägen,kommer inte ihåg siffran,men det formligen kryllar av djur längs våra vägar..Men de flesta ser man aldrig(eller försent)..
Citera
2008-10-06, 00:51
  #355
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Kärringar(alla av kvinnligt kön,alltså)
Ja privat bilister i allmänhet!

Tror du att du är lustig nu? Det är ett faktum att yrkesförare kör jävligt mycket värre än privatbilister, slickar röv hela jävla tiden trots att man ligger +10 över hastighetsbegränsningen, vägrar lämna företräde, kör rakt in i rondeller utan att se sig för osv...
__________________
Senast redigerad av AmandaPanda 2008-10-06 kl. 00:54.
Citera
2008-10-06, 11:05
  #356
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Tror du att du är lustig nu? Det är ett faktum att yrkesförare kör jävligt mycket värre än privatbilister, slickar röv hela jävla tiden trots att man ligger +10 över hastighetsbegränsningen, vägrar lämna företräde, kör rakt in i rondeller utan att se sig för osv...
Ja det är väl du som är "lustig" +10 över begränsningen,alltså 100km/h på 90väg! Visa mig hur många lastbilar/bussar som överhuvudtaget GÅR så fort!!

Ett annat faktum är att JAG undviker mer eller mindre DAGLIGEN kollisioner med privatbilister som kör som palsternackor!!!

Rakt in i rondellen.. ja ska du vänster i rondellen och bara blinkar höger när du åker ut(inte blinkar vänster när du byter fil för att komma i innerspåret i "rondellen") Då står inte jag och väntar på åt vilket håll du eventuellt ska åka(det kan ju bli rakt fram,eller ett helt varv)! Sä anvädn blinkers..

Men visst jag är medveten om att det finns idioter som kör tunga fordon också,men andelen jämfört med "vanliga" bilister är nära nog försumbar...

Räknade för några månader sedan till mer än 60 bilar som inte alls blinkade(filbyte,h/v sväng,rondell osv) på 20 minuters färd!! Är det att köra BRA??

Men du har nog rätt! Du kör säkert mycket bättre än mig och säkerligen fler mil också..

(Jag kör nog bara runt 100 mil i veckan i arbetet..MEN påstår inte på något vis att jag är OFELBAR,men de få missar jag gör,kan du nog räkna på ena handens fingrar...)
Citera
2008-10-06, 23:12
  #357
Bannlyst
Citat:
Ja det är väl du som är "lustig" +10 över begränsningen,alltså 100km/h på 90väg! Visa mig hur många lastbilar/bussar som överhuvudtaget GÅR så fort!!

Tydligen jävligt många, eftersom man alltid blir slickad i röven av både långtradare och bussar trots att man ligger i 100km/h på 90-väg. Har aldrig sett någon långtradare som håller den hastighet dom skall hålla, nämligen max 80km/h.

Citat:
Rakt in i rondellen.. ja ska du vänster i rondellen och bara blinkar höger när du åker ut(inte blinkar vänster när du byter fil för att komma i innerspåret i "rondellen") Då står inte jag och väntar på åt vilket håll du eventuellt ska åka(det kan ju bli rakt fram,eller ett helt varv)! Sä anvädn blinkers..

Det är klart att man ska använda blinkers, men det spelar ingen roll. Idioter som kör lastbilar och bussar verkar gå efter mottot "störst kör först" och kör bara rakt in i rondellen.


Citat:
Men du har nog rätt! Du kör säkert mycket bättre än mig och säkerligen fler mil också..

(Jag kör nog bara runt 100 mil i veckan i arbetet..MEN påstår inte på något vis att jag är OFELBAR,men de få missar jag gör,kan du nog räkna på ena handens fingrar...)

Yrkesförare är ett tydligt bevis på att många mil bakom ratten definitivt inte behöver betyda att man är en bra förare. Kan du förklara varför alla bussar/långtradare har så förbannat svårt att hålla avstånd? Det är inte så kul att ha en stor jävla timmerbil slickandes i röven trots att man ligger i 100 på 90-väg.
Citera
2008-10-07, 00:29
  #358
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Tydligen jävligt många, eftersom man alltid blir slickad i röven av både långtradare och bussar trots att man ligger i 100km/h på 90-väg. Har aldrig sett någon långtradare som håller den hastighet dom skall hålla, nämligen max 80km/h.

Det är klart att man ska använda blinkers, men det spelar ingen roll. Idioter som kör lastbilar och bussar verkar gå efter mottot "störst kör först" och kör bara rakt in i rondellen.




Yrkesförare är ett tydligt bevis på att många mil bakom ratten definitivt inte behöver betyda att man är en bra förare. Kan du förklara varför alla bussar/långtradare har så förbannat svårt att hålla avstånd? Det är inte så kul att ha en stor jävla timmerbil slickandes i röven trots att man ligger i 100 på 90-väg.
Det FINNS lastbilar som gör 140km/h också,men de är inte så vanliga.En Lastbil får köra 90(på 90väg,som är motorled har jag för mig det heter)med släp 80-korrekt!
Jag kör aldrig med släp..har kört en lastbil(som det var fel på hastigetsbegränsaren) som gick mer än 90km/h (har som sagt bara kört tungt,sedan -90)

Ja visst gör vi! Hela tiden! Alltid!Bara dånar rätt in i rondellen!

JAG har inte några problem med att hålla avståndet! Eller har du sett motsatsen? (alla!?) Och igen,(men eftersom jag inte kört ALLA lastbilar i Sverige)hur vanligt är det att ett tungtfordon går snabbare än 90? OM de gör det,ta reg.nr ring polisen,för det är nämligen TOK-DYRT att torska på!

(Annars KAN det vara din hastighetsmätare som behöver kalibreras om..)
Citera
2008-10-07, 01:01
  #359
Medlem
Taxisvinen!! Överallt är de i vägen eller gör något totalt oplanerat och helkorkat bara för att komma före någon sekund eller något. Skulle jag kört exempelvis sopbil så hade jag nog fan kört på dem med flit när de gör sådana korkade grejor mitt framför en och förutsätter att man dels har sett dem och dels faktiskt väljer att bromsa.
Citera
2008-10-07, 01:03
  #360
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
hur vanligt är det att ett tungtfordon går snabbare än 90? OM de gör det,ta reg.nr ring polisen,för det är nämligen TOK-DYRT att torska på!

(Annars KAN det vara din hastighetsmätare som behöver kalibreras om..)

Jag kan ju säga så här, jag har aldrig sett en buss som hållt 90 eller en långtradare som hållt 80. Jag har vid flertal tillfällen blivit omkörd av både bussar och lastbilar då jag själv hållt 90km/h, detta med olika sorters bilar. Jag åkte buss dagligen för några år sen och bussen brukar köra 100-105km/h på landsvägen, oavsett bussmodell. Så endera visar både bussarnas och alla bilars hastighetsmätare åt helvete fel, eller också går bussarna så fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in