2016-05-23, 17:20
Medlem
Kodiak-s avatar
Folk som inte blinkar, särskilt så ut ur rondeller. Det är fantastiskt hur svårt det uppenbarligen är att bespara dom som är på väg in i en rondell helt onödiga inbromsningar, eller att man missar en lucka när man står och väntar i en korsning.

Folk som inte har uppsikt bakåt. Två gånger har jag varit en hårsmån från att ha blivit prejad av vägen under pågående omkörning av flera bilar då mittersta bilen tror att det är grönt för den att köra om bilen som ligger allra längst fram, trots att jag påbörjat min omkörning långt tidigare.

Bägge dessa omkörningssituationer utspelade sig för övrigt på exakt samma ställe. En lång raksträcka. Och båda gångerna väntade jag också först på att mittenbilen skulle göra sin omkörning. Inget händer, varpå jag blinkar och går ut för att bränna om dom bägge, då ska självklart mittenbilen om varpå jag måste panikbromsa och gå ut i gruset för att undvika en olycka. Den ena gången blinkade inte mittenbilen innan sin omkörning. Den andra gången såg jag att föraren var upptagen med sin mobil.

Man blir så trött.
Citera
2016-06-04, 00:01
Moderator
Rassas avatar
Egoistiska svin som parkerar på familjeparkeringar vid mataffären trots att de inte behöver en sådan plats. Familjeplatserna är separerade med ett spärrfält för att göra plats om man behöver svänga upp dörren helt och stå med röven en ytterligare en halvmeter ut när man plockar ut barnet ur bilstolen, tex.

Ni, era egosvin, som tar en sådan plats bara för att ni inte orkar gå 20 meter längre, förtjänar en smärtsam attack av njursten. Sådant nonchalant beteende är riktigt vidrigt. Knuffar ni undan frugan hemma om hon råkar blockera närmsta vägen till kylskåpet?
Citera
2016-06-04, 00:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
när folk ska köra så INIHELVETE NÄRA, fast man håller hastighet................. ha bara lust o trycka till på bromsen så de blir en rejäl krock. Tyvärr skadar detta mig mer än föraren bakom antagligen.....

Jag hatar folk som lägger sig under hastighets begränsingen i mittfilen på motorvägen.
Jag hatar dom som kör under hastighetsbegränsningen på vänsterfilen.
Jag hatar dom som lämnar 75 meter till bilen framför i köer när tempot växlar mellan att stå still och krypköra. ALLTID flera andra som kör mellan.
Jag hatar dom vid rödljusen som inte kör när det slå om till grönt så att endast 4-5 bilar hinner över innan det slår om igen.
Jag hatar dom som alltid ska envisas att ligga i högerfoten även när det är kö där och ledigt på vänsterfilen OCH inte har för avsikt att köra in på den 500 meter långa avfarten på nynäsvägen vid sköndal.
Jag hatar dom som i princip ska stanna vid en rondell, där det ej är trafik.
Jag hatar dom jävla idioterna som utan anledning sänker farten 15-20 kmh.
Jag hatar dom idioterna som vägrar byta fil vid på motorvägen och sänker farten till 70 för att lämna företräde till dom på påfarten OCH dessutom ej ämnar att köra av vid nästkommande avfart.
Hatat sillstryparna som vägrar köra om moppar/epatraktorer på 70 sträckor även när tillfälle ges.

Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Jag tog nog körkort senast. Och jag fick lära mig i körskolan att blinka vänster. Tror att broschyren från vägverket inte hade någon åsikt om vad som är mest korrekt. Men enligt mig är det bättre ju mer bilisterna signalerar sina avsikter på förhand. Så jag är för vänsterblinkning i rondell

Man behöver ej blinka i rondellen.
Citera
2016-06-04, 19:41
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Egoistiska svin som parkerar på familjeparkeringar vid mataffären trots att de inte behöver en sådan plats. Familjeplatserna är separerade med ett spärrfält för att göra plats om man behöver svänga upp dörren helt och stå med röven en ytterligare en halvmeter ut när man plockar ut barnet ur bilstolen, tex.

Ni, era egosvin, som tar en sådan plats bara för att ni inte orkar gå 20 meter längre, förtjänar en smärtsam attack av njursten. Sådant nonchalant beteende är riktigt vidrigt. Knuffar ni undan frugan hemma om hon råkar blockera närmsta vägen till kylskåpet?

Idiot, hur vore det om du lärde dig parkera istället, dessutom kan du hålla koll på dina skitungar för du är säkert som 99% av alla föräldrar som inte vet vad barnuppfostran är och låter snorungarna använda affären som en lekplats.

Finns en benämning för såna som du, white trash.
Citera
2016-06-05, 10:55
Medlem
tuppruskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa

Håller helt med. Det kan vid somliga tillfällen vara rätt snävt att få ut ungen ur bilen på en vanlig parkeringsruta, att då se en gammal tvär gubbe eller diskoturk ställa sin Volvo eller BMW på familjeparkeringen är måttligt irriterande.

Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Idiot, hur vore det om du lärde dig parkera istället, dessutom kan du hålla koll på dina skitungar för du är säkert som 99% av alla föräldrar som inte vet vad barnuppfostran är och låter snorungarna använda affären som en lekplats.

Finns en benämning för såna som du, white trash.
Här var det uppenbarligen någon som kände sig träffad av det Rassa skrev.

För övrigt tycker jag det är irriterande med folk som inte kör med lite tidsmarginal när de ska någonstans, utan istället väljer att stå på i 130 och lik förbannat komma fram för sent.
Citera
2016-06-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuppruskarn
...För övrigt tycker jag det är irriterande med folk som inte kör med lite tidsmarginal när de ska någonstans, utan istället väljer att stå på i 130 och lik förbannat komma fram för sent.

Det kanske beror på att dom är tidsoptimister eller inte är så noga med att passa tiden egentligen. Men att dom kör fort behöver ju inte nödvändigtvis hänga samman med det (även om dom förstås skulle bli mer sena om dom höll skyltat).
Jag har sällan bråttom - men på t ex motorväg går det oftast 140 km/h eller mer, ändå. Det är så mycket skönare att köra då
Citera
2016-06-05, 15:45
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Det kanske beror på att dom är tidsoptimister eller inte är så noga med att passa tiden egentligen. Men att dom kör fort behöver ju inte nödvändigtvis hänga samman med det (även om dom förstås skulle bli mer sena om dom höll skyltat).
Jag har sällan bråttom - men på t ex motorväg går det oftast 140 km/h eller mer, ändå. Det är så mycket skönare att köra då
Avskyr bilister som kör för fort. Ingen hänsyn till andra. De som kryper fram är sjukt irriterande men fartdårarna är de värsta. Och de som gör idiotiska omkörningar.
Har råkat ut för allt för många såna senaste tiden. De gör att jag hellre cyklar.
Lev med att ha kört ihjäl nån resten av livet. Idioter.
Citera
2016-06-05, 16:27
Medlem
bl-gr-ns avatar
Har stört mig länge på bilister som "skär i vänsterkurvor".

Det är OK om man har vägen för sig själv men det görs i dolda kurvor och även i kurvor med god sikt när de får möte. Det görs mycket skärande i vänsterkurvor på landets 70- och 90-vägar på landsbygden.

Det kan vara väldigt trångt i kurvan och bara ett par decimeter mellan bilarna. Då dessa bilister måste använda mer än än en körfil i vänsterkurvorna.

Varför inte bara släppa på gasen om det känns ruskigt att svänga åt vänster i högfart.
Citera
2016-06-05, 17:58
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n

Det är OK om man har vägen för sig själv men det görs i dolda kurvor och även i kurvor med god sikt när de får möte. Det görs mycket skärande i vänsterkurvor på landets 70- och 90-vägar på landsbygden.

Dom som ägnar sig åt den här och liknande aktiviteter är dom som påstår att dom kör aktivt. Dom kräver att bilen skall vara manuellt växlad så att dom, när dom ligger och skär kurvan, manuellt kan växla ned och gärna varva lite samtidigt så det skakar till lite i deras S60 och det nästan känns som om dom kör F1.
Citera
2016-06-05, 19:39
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:

Det kan vara väldigt trångt i kurvan och bara ett par decimeter mellan bilarna. Då dessa bilister måste använda mer än än en körfil i vänsterkurvorna.

Varför inte bara släppa på gasen om det känns ruskigt att svänga åt vänster i högfart.
Beror väll på hur man skär?
Jag känner mig träffad då jag älskar att köra fort på dessa vägar o skär kurvorna. Men jag gör det inte fullt ut utan har en marginal att kunna göra en undanmanöver om jag får möte. Detta händer ofta o jag kan tänka mig att folk jag möter tänker som dig.
Är samma sak med tighta omkörningar. Jag gör dem. Men jag känner min bil o vet att jag har god marginal
Ändå ska den mötande sätta helljus i skallen på mig de hundra meter som vi har kvar innan mötet när jag ligger i min fil igen.
Citera
2016-06-05, 19:43
Medlem
Citat:

Har en brant och kurvig backe jag ofta kör i där blattarna inte klarar av att hålla sig i egna körfältet i kurvorna. Om jag eller andra mötande hade kört på vanligt sätt utan att anpassa oss efter dessa idioter hade det smält gång på gång. Jag finner det obegripligt hur någon frivilligt kan överlämna till någon annan att bestämma om det skall bli frontalkollision eller inte.
Citera
2016-06-05, 21:23
Moderator
Rassas avatar
Citat:

Detta är något jag irriterar mig på också. Även i stan, på 50-vägar upplever jag varje dag att folk skär över i motsatt körbana och man får hålla sin egen bil så lång åt till höger det går, utanför kantmarkeringen för att inte det ska bli ett obehagligt nära möte eller rent av krock.

Och när bussar stannar på hållplatser tycker många att det är helt ok att köra om och ta halva motsatt körbana i anspråk och tvinga ut mötande trafik mot diket. Härom dagen hade jag till och med en idiot som tutade bakom mig när jag inte vill köra förbi en buss när det kom mötande trafik. Hur fan tänker dom? Inte alls, förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in