2010-07-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Inte i normala fall. Men De Nya Moderaterna är speciella i det avseendet. En grundbult i strategin är att aldrig ifrågasätta medias världsbild, och en annan grundbult är att poitiker som råkar i medialt blåsväder aldrig får något som helst stöd uppifrån, utan saklöst offras om de inte kan rida ut affären på egen hand. Vi snackar om en nyskapad partikultur som ligger mil från socialdemokraternas gamla solidaritetskultur "tar du hand om mej, så tar jag hand om dej".

Ehh var får du den uppfattningen ifrån?

Jag tycker sanningen ligger närmre motsatsen. Reinfeldt speciellt gillar att ifrågasätta medias världsbild. Inte varje gång kanske men det finns några bra exempel

t:ex
http://www.youtube.com/watch?v=oKnhQsZ32mM
Citera
2010-07-08, 16:22
Medlem
colds avatar
Ordet Toblerone kan ju användas i SOL:s namn även mot alliansen i valet om det är en allt för ung tjej det handlar om.

Det var lätt att få kontakt med henne - som att ta enToblerone från ett barn, eller så
Citera
2010-07-08, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Ååååh, jag är så nyfiken på vad det rör sig om. Kan ingen komma med något konkret?!
Mer än vad lakritstrollet har levererat?

Tack för infon förresten LT!

Undrar förresten varför socialdemokratiska aftonbladet kommer med denna fråga till SOL just vid valupptakten? Uppgifterna är väl inte helt färska, eller?
Citera
2010-07-08, 16:28
Medlem
Konfrontationen finns inspelad. Men tyvärr överröstar vuvuzelor delar av ljudet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7434805.ab
Citera
2010-07-08, 16:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Framförallt skulle det väl bli extra svårt för Littorin om något sånt blev känt med tanke på att han gått ut med att han vill kvotera in kvinnor för att få mer jämlikhet i samhället?
I all synnerhet mitt under pågående Göran Lindberg-rättegång, när media - och möjligen också allmänheten - är betingade på att betrakta en ytterligare sexköpande kvoteringsförespråkare med samma onda blick som Lindberg.

Citat:
Lite för tidigt för att läcka det här om det var info vänsterblocket suttit och tryckt på? Borde man inte vänta till dess att valrörelsen tagit lite fart och semestrarna tagit slut isåfall? Eller är det en så snaskig skandal att man kanske kallt räknar med att den kommer att kunna rulla på och snöbollas upp i storlek under lång tid? Då blir det intressant - minst sagt.
Om det är den skitskandal som Lakritstrollets info tyder på hade den bort släppas runt den 8 september av kompetenta spindoktorer. Och även om det inte är det, så finns det en klar risk att det hinner bli en motstory om spindoktorernas inblandning under den tid som återstår. I valet mellan a party scorned och a woman scorned som källor för uppgifterna satsar jag så länge på det senare.
Citera
2010-07-08, 16:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är inte möjligt att Littorin bodde i centrala Stockholm i samband med uppbrottet från frugan? Någon som pallar ringa Skatteverket och fråga var han har varit skriven de senaste, säg, fem åren? 0771 - 567 567. (Sitter själv på ett tåg och vill inte riktigt ringa ett sånt samtal med massa folk omkring mig.)
010401 Idunavägen 17, Lidingö
060201 Björnvägen 6, Lidingö
091123 Regeringsgatan 87 3tr, Stockholm
Citera
2010-07-08, 16:34
Medlem
YouAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Framförallt skulle det väl bli extra svårt för Littorin om något sånt blev känt med tanke på att han gått ut med att han vill kvotera in kvinnor för att få mer jämlikhet i samhället?

Lite för tidigt för att läcka det här om det var info vänsterblocket suttit och tryckt på? Borde man inte vänta till dess att valrörelsen tagit lite fart och semestrarna tagit slut isåfall? Eller är det en så snaskig skandal att man kanske kallt räknar med att den kommer att kunna rulla på och snöbollas upp i storlek under lång tid? Då blir det intressant - minst sagt.

Tror du verkligen att det var en slump att detta sprack mitt under Almedals veckan.
Citera
2010-07-08, 16:35
Medlem
billyjanes avatar
"AFTONBLADET AVSLÖJAR: Här konfronteras Littorin med uppgifterna"

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article7438760.ab

En massa beeps - så frågan är väl: är det någon som kan läsa läppar?
Citera
2010-07-08, 16:37
Medlem
Lottizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billyjane
"AFTONBLADET AVSLÖJAR: Här konfronteras Littorin med uppgifterna"

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article7438760.ab

En massa beeps - så frågan är väl: är det någon som kan läsa läppar?

Will try.

Sedan att det begåtts i centrala stockholm tyder ju på att det måste vara en aktiv handling, alltså tex sexköp, men det kanske redan sagts, inte hunnit läsa igenom alla 50 sidor.
Citera
2010-07-08, 16:37
Medlem
Ok, för att sticka ut hakan, om Aftonbladet hade för avsikt att tysta ner denna historien, hade reportrarna läckt hela storyn på flashback vid det här laget.
Den totala tystnaden som nu råder tyder på att det inom de närmsta dagarna kommer ett riktigt jävla scoop från aftonbladets reportrar.
Citera
2010-07-08, 16:38
Medlem
AVIDs avatar
Ja, vad kan det vara!?

Är det verkligen troligt att det är ex-frun som bedriver en smutsig kampanj mot SOL ?
Betänker man att de två står i en vårdnadstvist och att det således är barn inblandade i bilden, skulle hon då verkligen göra valet att till pressen läcka att SOL köpt sex eller begått ett annat brott?

Hur arg eller galen hon än kan tänkas vara på SOL under denna vårdnadstvist...är det verkligen troligt att hon skulle göra valet att genom pressen tala om för hela svenska folket att SOL (hennes barns far) köpt sex eller begått något annat brott?

Är konsekvenserna för barnen (tex att hela svenska folket vet att deras far är en torsk eller ekonomisk brottsling) som ett sådant avslöjande skulle leda till något denna kvinna verkligen är beredd att ta i syfte att stärka sin förhandlingsposition vad det gäller vårdnadstvisten om just dessa barn?

Hyser visserligen inga tvivel om att vissa kan sälja både kropp och själ för mindre saker...men i detta fall...handlar det verkligen om SÅ mycket pengar, eller är det så att det är ett tyngre brott än dessa exempel, eller i större skala?

Vad vet jag... bara en tanke...
Citera
2010-07-08, 16:39
Medlem
TravFlashs avatar
Sen är det väl lite humor att läsa texten aftonbladet först lade ut. Skrattade mig fördärvad och kunde inte låta bli att ta ett screenshot på det. Texten, nu ändrad, kommer från den här artikeln:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7429876.ab

Men innan man ändrade i texten stod det så här:

http://img695.imageshack.us/img695/795/aftonhoran.jpg

Sista stycket är det som är intressant. Efter frågan "Är det här mediernas fel?".

Slump eller korkad journalist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in