2010-07-08, 10:17
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvsvenne
Jag gissar att han har fått smak på muff i MUF och att någon av småbrudarna har sparat ett mail som är av pinsam karraktär för svin-otto

Men att snuska sig är inte brottsligt, om det inte är med någon som är under 15. Men så dum är väl inte ens han? Väl?
Citera
2010-07-08, 10:21
Medlem
Preskriptionstiden för brott mot sexköpslagen är två år. Så om det är det måste hon/han/det varit minderårigt eller utsatts för våld.

Känns som att Aftonbladet, som sagt A, måste säga B.
Citera
2010-07-08, 10:22
Medlem
YouAgains avatar
Niklas Svensson verkar ha stalkat Littorin länge, förmodligen på order i från partiet och nu var det dags att släppa bomben.

Precis som vanligt väljer Niklas Svensson att verka i bakgrundne och inte ta scoopet själv. Samma mönster som in för förra valet om dataintrånget som Niklas Svensson själv blev dömd för.

Niklas jobbade vid denna tidpunkt på TV4 så Afonbladet och Expressen kan denna gång svära sig fria från att ha ringt till Littorins barn.

KÄRLEKSKRANK. Arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin är en flitig Facebook-användare. Politikerbloggen har kikat in i flickvännen Évin Khaffafs Facebook-logg och hittat ministerns kärleksfulla meddelanden.

Arbetsmarknadsministern visar mer än gärna hur djupt förälskad han är i flickvännen Évin Khaffaf. Och han gör det via Facebook.

Så sent som den 3 februari i år avslöjade Évin att hon skulle träna tillsammans med pojkvännen och den nuvarande partisekreteraren i moderaterna, Per Schlingmann. Évin konstaterade på sin Facebooksida:
“Évin ska träna med en f.d partisekreterare och en vanlig partisekreterare. Rädd.“
Arbetsmarknadsministern replikerade snabbt:
“Det var väl inget att vara rädd för? Du var i trygga händer. Och inom kort starka armar

Några dagar senare ställde sig Littorin följande fråga i flickvännens logg:
“Hello! Visst var det regionfrågan du ville diskutera lite extra ikväll?

När Évin i januari i år råkade kalla pojkvännen för föredetta partisekreterare i sin statusrad kom svaret också blixtsnabbt från Littorin:
“En FÖREDETTING?! Vafalls?! bara för att jag har slipover är jag inte helt ute!
Evin svarade då:
“Nä, för att slipover är SÅÅÅÅ inne!!!!”

Den 25 januari skrev arbetsmarknadsministern helt opåkallat följande i flickvännens logg:
“Löv u!! Du är sååå söt.”

Niklas Svensson
08-459 42 73 niklas.svensson@tv4.se

Publicerad: 2009-02-26 21:31 Uppdaterad: 2009-04-29 21:51

http://www.politikerbloggen.se/2009/02/26/13759/
Citera
2010-07-08, 10:23
Medlem
LakritstroIIets avatar
Lite lustigt att den fysiska och mentala alkoholiserade dvärgen Lena Mellin skriver:
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article7434660.ab
En berättigad fråga är varför Aftonbladet inte nu publicerar de nya uppgifterna om Sven Otto Littorin. Skälet är enkelt. Sedan i går morse är han inte längre en offentlig person.

För att i bara några centimeter nedanför ha rubriken:
Citat:
Flyttar hem till mamma
Jonas Bergström har flyttat från hovstallet efter uppbrottet från prinsessan Madeleine Experten: Han behöver emotionell trygghet.

Snacka om dubbelmoral!

Sedan tror jag inte att Littorin, hur mycket jag än avskyr honom, har begått något riktigt skamligt eller allvarligt brott. Troligen rör det sig om några förflugna ord till exhustrun i någon mailkonversation som kan tolkas som ofredande eller olaga hot. Att det hände för fyra år sedan och inte anmäldes och idag troligtvis är preskriberat talar för att det är ett skitbrott vi talar om. Preskriptionstider för brott är nämligen i intervaller, 2 eller 5 i det här fallet. Alltså rör vi oss inom två årspreskriptionen där alla skitbrott hamnar. Tror inte det handlar om sexköp eller någon under 15.
Senast redigerad av LakritstroIIet 2010-07-08 kl. 10:26.
Citera
2010-07-08, 10:26
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Men att snuska sig är inte brottsligt, om det inte är med någon som är under 15. Men så dum är väl inte ens han? Väl?
Två månader innan ett historiskt val törs jag misstänka att toleransen för snuskiga gubbar och därtill hörande mediakalabalik inte är på topp. Förvånar mig dock inte måttligt att sossepravda tryckt på det fram till Almedalen
Citera
2010-07-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur tänkte du nu?
Du kom med ett nonsensinlägg, så tänkte jag när jag undrar vad du håller på med.

Vilket syfte hade ditt inlägg, i fall att jag missade något?

OnT Sydsvenska dagbladet verkar vara helt utanför "the know", på ledarsidan hyllas SOL:s val av familjen före karriären. Kom in i matchen.
Citera
2010-07-08, 10:30
Medlem
Någon som borde veta är väl Littorins flickvän Évin Khaffaf.
Citera
2010-07-08, 10:30
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LakritstroIIet
Lite lustigt att den fysiska och mentala alkoholiserade dvärgen Lena Mellin skriver:

För att i bara några centimeter nedanför ha rubriken:

Snacka om dubbelmoral!

Sedan tror jag inte att Littorin, hur mycket jag än avskyr honom, har begått något riktigt skamligt eller allvarligt brott. Troligen rör det sig om några förflugna ord till exhustrun i någon mailkonversation som kan tolkas som ofredande eller olaga hot. Att det hände för fyra år sedan och inte anmäldes och idag troligtvis är preskriberat talar för att det är ett skitbrott vi talar om. Preskriptionstider för brott är nämligen i intervaller, 2 eller 5 i det här fallet. Alltså rör vi oss inom två årspreskriptionen där alla skitbrott hamnar. Tror inte det handlar om sexköp eller någon under 15.

Har aldrig sett på maken till hanäringenoffentligperson-försvaret (notera gärna att expressen inte tycks begripa skillnaden på offentlig och officiell. Kuriosa!) och håller helt med om dubbelmoralen. Det här är ju ett lysande sätt att slippa ta publicistiskt ansvar samtidigt som det ändå kommer läcka(s).
Citera
2010-07-08, 10:31
Medlem
Vad betyder det i sammanhanget att SOL har blivit en icke-officiell person?
Citera
2010-07-08, 10:31
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizquit
Du kom med ett nonsensinlägg, så tänkte jag när jag undrar vad du håller på med.

Vilket syfte hade ditt inlägg, i fall att jag missade något?

OnT Sydsvenska dagbladet verkar vara helt utanför "the know", på ledarsidan hyllas SOL:s val av familjen före karriären. Kom in i matchen.
Det är väll bara AB och lite oberoende nättidningar som hänger med det senaste. Har inte sett nåt på SVD, DN eller nåt annat som pratar om det här i i andra termer än att han skulle ha avgått p.g.a. journalisternas störande beteende.
Citera
2010-07-08, 10:32
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forcen
Vad betyder det i sammanhanget att SOL har blivit en icke-officiell person?

Han erkänns inte längre som en del av kronjuvelerna.
Citera
2010-07-08, 10:32
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Två månader innan ett historiskt val törs jag misstänka att toleransen för snuskiga gubbar och därtill hörande mediakalabalik inte är på topp. Förvånar mig dock inte måttligt att sossepravda tryckt på det fram till Almedalen

Nej, det har de nog sparat för att ta fram vid lämpligt tillfälle. Även i den här valrörelsen.

Med tanke på att Littorin gärna gullar med sina kvinns på nätet (kom ihåg de pluttenuttiga meddelandena han skickade till sin unga flickvän på Facebook där alla kunde läsa dom) kan han kanske gjort liknande kärleksförklarande / snuskande via mail till någon liten tonårs(m)uffa med uppnosiga bröst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in